خواندنی

با لاکچری ترین نمای طراحی ویلا آشنا شوید

نمای ویلا به ‌عنوان هویت ویلا محسوب می‌شود که نقش بسیار مهمی در ظاهر، چشم‌انداز و قیمت ساختمان دارد؛ به همین دلیل در هنگام طراحی ویلا لازم است از بهترین متریال در نما استفاده شود تا ارزش ساختمان نیز بالا برود. همان‌طور که‌ می‌دانید انواع سبک‌های متفاوتی در نما به کار می‌رود که مطابق با شرایط اقلیمی و سلیقه کارفرما قابل اجرا است، اما برخی از نماها به ‌عنوان لاکچری‌ترین نما در طراحی به حساب می‌آیند که باعث متمایز شدن ساختمان از سایر ویلاها می‌شود.

برخی از افراد تصور می‌کنند که نماهای جذاب ممکن است هزینه بسیار بالایی داشته باشند؛ از این ‌رو نماهای معمولی را برای ساختمان خود انتخاب می‌کنند. نکته جالب در مورد نماها این است که از نظر هزینه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ در همین راستا اگر شما نیز به ‌دنبال نماهای خاص و شیک هستید که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند، توصیه می‌کنیم که تا انتها با ما همراه شوید.

ساختمان ویلایی لاکچری

نماهای ساختمانی دارای انواع سبک‌های مختلفی هستند که هر شخص بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارد و همچنین سلیقه خود می‌تواند بهترین گزینه را انتخاب کند؛ اما با این حال برخی از سبک‌ها به ‌عنوان نمای لاکچری در نظر گرفته شده و اجرا می‌شوند. در ادامه پرطرفدارترین و لاکچری‌ترین سبک ویلا را معرفی کرده‌ایم:

  • سبک مدرن

ویلای مدرن به‌ عنوان یکی از جدیدترین سبک‌ها بوده و دارای متقاضیان و علاقه‌مندان بسیار زیادی است. این سبک برای افرادی که نمایی ساده و در عین حال لوکس را ترجیح می‌دهند انتخابی مناسب محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که طراحی نمای ویلای مدرن بسیار مهم است و یکی از اصلی‌ترین قسمت‌ها در ساخت این‌گونه سبک به حساب می‌آید و بایستی از متریال ساده و شیک استفاده شود. یکی از دلایلی که اکثر افراد خرید ویلاهای مدرن را ترجیح می‌دهند این است که تکراری یا قدیمی نمی‌شوند؛ از این ‌رو همواره ارزش خرید بالایی دارند.

  • سبک کلاسیک

از دیگر سبک‌هایی که در طراحی ویلا به فراوانی دیده می‌شود سبک کلاسیک بوده که مناسب افراد تجمل‌گرا است و فضایی لاکچری و باشکوه را به وجود می‌آورد. در این سبک از ستون‌ها و نگاره‌های پیچیده‌ای استفاده می‌شود که طراحی‌هایی جذاب و زیبا داشته و همچنین به‌ دلیل ارتفاع نسبتاً زیاد نمایانگر عظمت بنا است. توجه داشته باشید که در طراحی کلاسیک از سنگ‌های با کیفیت در نما استفاده می‌شود تا علاوه ‌بر زیبایی دوام بسیار زیادی نیز داشته باشند. رنگ‌های به کار رفته در این سبک قهوه‌ای، بژ، شیری، طلایی و… بوده که حس قدرت را به بیننده القا می‌کنند؛ در همین راستا هنگام طراحی سبک کلاسیک و نما از سنگ‌هایی با همین تناژ استفاده می‌شود تا حس مجلل‌تری را به محیط بیرونی ساختمان بدهد.

لاکچری‌ترین نمای طراحی ویلا

همان‌طور که در قسمت‌های بالا اشاره شد ویلاهایی با طراحی مدرن و برخی از سبک‌های کلاسیک به‌ عنوان ویلای لاکچری شناخته می‌شوند. در ادامه نماهای به‌ کار رفته در این دو سبک لاکچری را بررسی کرده‌ایم:

  • نمای طراحی ویلا مدرن

نمای مدرن هیچ‌گونه ستون و یا قوسی ندارد و تمامی سطوح آن کاملاً صاف و یکدست هستند. یکی از مواردی که طراحی ویلاهای مدرن را خاص و شیک می‌کند، استفاده از پنجره‌های سرتاسری بوده که دکوراسیونی دلبازتر ارائه می‌دهد. حال برای اینکه ساختمان ویلای شما بیشتر به چشم بیاید بایستی از نماهای خاصی استفاده کنید؛ به همین منظور در زیر بهترین نماها معرفی شده است:

نما شیشه‌ای: اکثر افراد با شنیدن نام ویلا مدرن به یاد ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای می‌افتند. در بیشتر طراحی ویلا مدرن استفاده از متریال شیشه‌ای رواج دارد. بد نیست بدانید که نما شیشه‌ای دارای کیفیت و دوام بسیار زیادی بوده و همچنین نیاز به شستشوی زیاد ندارد. از مزیت‌های این نما می‌توان به استفاده از نور طبیعی بسیار زیادی در محیط ویلا اشاره کرد. همچنین، عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد.

نما کامپوزیت: برای درخشش بیشتر قسمت بیرونی ساختمان از نما کامپوزیت استفاده می‌شود که در تناژ رنگی مختلفی به فروش می‌رسند و با انعطاف‌پذیری بسیار بالایی که ارائه می‌دهند به ‌عنوان انتخابی مناسب به حساب می‌آیند. قابل ذکر است که این نما به راحتی تمیز و درخشان می‌شود؛ از این ‌رو در ویلاهای لاکچری کاربرد دارند.

  • نما طراحی ویلا کلاسیک

در طراحی کلاسیک از ستون‌ها و جزئیات بیشتری برای نما استفاده می‌شود تا حس شکوه و زیبایی را به تصویر بکشد؛ در همین راستا نمای به کار رفته در طراحی کلاسیک را معرفی کرده‌ایم:

نما رومی: اگر ساختمان ویلای شما سبکی کلاسیکی دارد، بهترین و لاکچری‌ترین نما رومی بوده که با استفاده از سنگ گرانیت و مرمر اجرا می‌شود و گزینه‌ای مناسب برای ویلاهای دوبلکس و تریبلکس به حساب می‌آید. قابل ذکر است که نمای رومی ساختمان شما را مجلل‌تر و باشکوه‌تر نشان می‌دهد؛ در نتیجه ارزش و قیمت ساختمان نیز چندین برابر خواهد شد.

با لاکچری ترین نمای طراحی ویلا آشنا شوید

برای طراحی و اجرای لاکچری‌ترین نما ویلا کجا مراجعه کنیم؟

جهت برنامه‌ریزی و اجرای حرفه‌ای نمای ویلا خود بایستی به ‌دنبال تیمی مجرب باشید تا بتوانید تمام مراحل طراحی تا اجرا را با خیالی آسوده به آن‌ها بسپارید؛ خوشبختانه شرکت نما دیزاین از متخصصان حرفه‌ای در آتلیه معماری و همچنین دپارتمان اجرایی تشکیل شده است تا بتواند تمام نیازهای نمای ساختمان را از صفر تا صد تأمین کند. در این مجموعه تمامی افراد در تلاش‌اند تا با کارخانه‌های معتبر تولید‌کننده در ارتباط بوده و تمام متریال و مصالح مورد نیاز کارفرمایان خود را با حذف واسطه و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنند.

قابل ذکر است که نما دیزاین به صورت کاملاً تخصصی در حوزه نمای ساختمان در فعالیت بوده و توانسته است پروژه‌های موفقی را به اتمام برساند. یکی از مزایای بسیار مهمی که در همکاری با این مجموعه وجود دارد مشاوره دقیق و رایگان است که قبل از شروع طراحی می‌توانید از دانش کارشناسان بهره‌مند شوید؛ بدین صورت پس از بررسی کارشناسان و مشاوره‌های لازم، امکان همکاری با مجموعه فراهم شده و شما می‌توانید طراحی و اجرای انواع نمای خشک مانند نمای اسپایدر، کامپوزیت، کرتین وال، سرامیک، فلزی مانند پانچ، متال و شیشه‌ای را توسط مجموعه نما دیزاین انجام دهید و در نهایت نمایی مدرن و یا کلاسیک را مطابق با سلیقه خود و به صورت کاملاً اقتصادی به ارمغان آورید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا