خواندنی

بالای یخچال کابینت بساز/ مزایای استفاده از کابینت بالای یخچال

کابینت آشپزخانه در زیبایی فضای خانه بسیار تاثیر گذار است در ساخت کابینت ها برای هر وسیله از آشپزخانه جایگاه مشخصی در نظر می گیرند تا از کل فضای آشپزخانه به خوبی استفاده شود. ساخت کابینت یخچال به تازگی خیلی مورد توجه قرار گرفته که در این مقاله از کارمادیو مزایای استفاده از کابینت بالای یخچال را برای شما عزیزان توضیح می دهیم بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید.

مزایای ساخت کابینت یخچال چیست؟

نظم در کابینت ها

در ساخت کابینت یخچال مکانی مشخص در نظر می گیرند و همین امر باعث می‌شود که زیبایی خاصی به کابینت های شما داده شود و کابینت ها یکدست به نظر برسند و به خوبی هم از تمام فضای آشپزخانه استفاده کنید.

استفاده از فضاهای بالای یخچال

با طراحی باکس یخچال شما می توانید هم در کنار یخچال و هم بالای یخچال کابینت داشته باشید تا جای بیشتری برای ظروف و وسایل برقی آشپزخانه داشته باشید. اگر دستور طراحی کابینت بالای یخچال را ندهید بالای یخچال بدون استفاده خواهد ماند و شما کابینت کمتری دارید.

محافظت از یخچال

یخچال را اگر بدون باکس در آشپزخانه قرار دهید احتمال دارد توسط ضربه یا فشاری که به آن وارد می شود آسیب ببیند که در این صورت به تعمیر نیاز پیدا می کند‌. در صورتی که از کابینت یخچال استفاده کنید فقط در یخچال مشخص است و کل یخچال در داخل کابینت قرار می گیرد که به وسیله کابینت محافظت می شود همين امر موجب می شود که یخچال در برابر آسيب ها در امان باشد.

بالای یخچال کابینت بساز/ مزایای استفاده از کابینت بالای یخچال

بهترین جا برای کابینت یخچال در آشپزخانه کجاست؟

در این مقاله به مزایا و معایب کابینت یخچال اشاره کردیم در ادامه مطلب می خواهیم به شما بگوییم اگر قصد دارید کابینت یخچال را طراحی کنید چه مکان‌هایی را در آشپزخانه انتخاب کنید.

در نزدیکی ورودی آشپزخانه

همه ما در آشپزخانه عادت داریم بیشتر از هر چیزی به سراغ یخچال برویم بنابراین بهتر است براساس اصول دکوراسیون، یخچال در ورودی آشپزخانه قرار بگیرد تا راحت تر به آن دسترسی داشته باشیم.

چنانچه دکوراسیون آشپزخانه اتان را به صورت جزیره ای طراحی کرده اید، سعی کنید کابینت یخچال را در نزدیکترین محل ورود به آشپزخانه قرار دهید.

در نزدیکی آب و برق

طراح کابینت باید به این امر توجه کند که یخچال های ساید بای ساید علاوه بر برق، به آب هم نیاز دارند تا لوله آبسردکن یخچال به آب وصل شود و بتوانید به راحتی از آبسردکن یخچالتان استفاده کنید.

در فاصله دور نسبت به گاز

در برخی موارد دیده اید که یخچال و گاز کنار هم قرار گرفته اند. با این کار یخچال ممکن است دچار مشکل شود زیرا گرمای اجاق گاز به یخچال می رسد و موتور آن داغ می شود بنابراین به هیچ عنوان یخچال را در کنار اجاق‌گاز قرار ندهید.

بالای یخچال کابینت بساز/ مزایای استفاده از کابینت بالای یخچال

معایب استفاده از کابینت یخچال چیست؟

در ادامه این مطلب شما را با تعدادی معایب استفاده از کابینت یخچال دعوت می‌کنیم تا راحت تر تصمیم بگیرید.

تهویه یخچال

همه شما می دانید که موتور یخچال در پشتش است که اگر مکان تهویه موتور مناسب نباشد ممکن است موتور داغ کند و آسیب ببیند به همین خاطر به شما عزیزان توصیه می‌کنیم اگر در طراحی کابینت هایتان از باکس یخچال استفاده می کنید  فضای کافی برای تهویه یخچال وجود دارد.

باکس را طوری طراحی کنید که پشت یخچال کامل به دیوار نچسبد چرا که ممکن است موتور یخچال بسوزد و هزینه زیادی برای شما به بار آورد.

تعويض یخچال

کابینت یخچال را بر اساس سایز یخچال شما طراحی می کنند، اگر شما قصد داشته باشید یخچالتان را تعویض کنید برایتان دردسر ایجاد می شود چرا که یخچال جدید ممکن است به فضای بیشتری نیاز داشته باشد یا عکس این قضیه ممکن است اتفاق بیفتد که در این صورت دور و بالای یخچال خالی خواهد ماند و همین موضوع چهره بدی به آشپزخانه شما می دهد.

ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم در صورتی از کابینت یخچال استفاده کنید که تا مدت ها قصد تعویض یخچال نداشته باشید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

 با طراحی کابینت یخچال مکانی که تعیین می شود باید یخچال را قرار دهید اگر شما بعد از چند ماه تصمیم بگیرید یخچالتان را تعويض کنید اینجاست که متوجه می شوید کار راحتی نیست چرا که فضای یخچال خالی خواهد ماند و شما باید به طراح کابینت بگویید دوباره کابینت و باکس ها را طراحی کند که این کار هم هزینه بر است.

نظافت سخت

از دیگر معایب کابینت یخچال می توان به نظافت سخت آن اشاره کرد چرا که دور و بر یخچال خیلی زود گرد و غبار به خود می گیرد و مجبور می شوید زود به زود آن را تمیز کنید.

کلام آخر

در این مقاله از کارمادیو در مورد طراحی کابینت یخچال با شما عزیزان سخن گفتیم و مزایا و معایب ساخت کابینت یخچال را با توضیحات ذکر کردیم تا براین اساس شما تصمیم بگیرید که کابینت یخچال در آشپزخانه خود داشته باشید یا نداشته باشید. سپس بهترین محل ها را برای قرار دادن یخچال بهمراه توضیحات را به شما گفتیم.

امید داریم که با خواندن این مقاله آشپزخانه ای شیک و زیبا داشته باشید.

 

3.1/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساحل
7 ماه قبل

با نظر من کابینت دور یخچال از جهت زیبایی و افزایش حجم کابینت خوبه ولی برای تهویه یخچال مشکلاتی ایجاد میکنه.
این تجربه دقیقا برای خودم اتفاق افتاد؛فصل گرما رفتیم مسافرت وقتی برگشتیم دکمه هشدار یخچال مدام چشمک میزد،به نمایندگی که زنگ زدیم گفتند بخاطر تهویه ناقص این اتفاق افتاده بعد یخچال رو از داخل کابینت به وسط آشپزخانه آوردیم و کولر روشن کردیم مشکل برطرف شد.

یا علی مدد
پاسخ به  ساحل
7 ماه قبل

کاملا درسته یخچال باید جایی باشه که هوا جریان داشته و فاصله مناسب داشته باشد . داخل دفترچه یخچال هم کاملا توضیح داده شده است . امروزه به خاطره زیبایی یا کوچک بودن فضا یخچالها خیلی زود خراب می شوند ؛ مصرفی بودن کالاها هم جای خودش که مرتب یا باید تعمیر شوند یا تعویض .

کاشانی
7 ماه قبل

سلام ..خیلی عالیه…یه ایده جدیدوخوب…دستتون دردنکنه

دکمه بازگشت به بالا