مد و استایلسلامت

عوارض پوشیدن چند روز مداوم یک لباس برای سلامت بدن

بسیاری از ما در آغاز هفته یک لباس را انتخاب می کنیم و آن را چند روز پشت سر هم می پوشیم. شاید این لباس بوی بد ندهد و فکر کنیم که پوشیدن آن اشکالی ندارد، اما سلامتی ما را به خطر می اندازد و بهتر است که این کار را انجام ندهیم. با کارمادیو همراه باشید تا بدانیم چرا نباید لباس را چند روز پشت سر هم بپوشیم.

۱. آکنه ایجاد می کند

شستن روزانه لباس ها کار خسته کنندگی است اما اگر می خواهید از شر جوش های پشت کمر یا قفسه سینه خلاص شوید، حتما باید لباس خود را هر روز عوض کنید؛ زیرا لباس های کثیف عرق و باکتری زیادی دارند و باعث ایجاد منافذ بسته روی پوست می شوند. عرق و سلول های مرده با پوست ترکیب شده، کلافگی و حساسیت را ایجاد می‌ کند که معمولا در قسمت کمر، ران و باسن بیشتر اتفاق می‌ افتد.

۲. بوی بدی را ایجاد می کند

اگر می خواهید که بدن تان خوشبو باشد، نباید دو روز پشت سر هم یک لباس را بپوشید زیرا لباس جدید بوی تازگی می دهد اما لباس قبلی با عرق بدن تان تداخل پیدا کرده است. حتی اگر خودتان متوجه نشوید.

۳. خودتان را در معرض جرم های دیگران قرار می دهید

این نکته ‌ای است که باید به آن توجه کنید. شما و لباس تان در طول روز با جرم ها و آلودگی های بدن دیگران مواجه هستید و در نتیجه اگر یک لباس را پشت سر هم بپوشید، این جرم ها و آلودگی ها دوباره داخل تن تان باقی می‌ مانند و بیشتر در معرض آسیب قرار می‌ گیرید.

۴. حساسیت ایجاد میکند

اگر متوجه خارش روی پوست شوید، احتمالاً بیشتر انگیزه بگیرید که لباس تان را عوض کنید. اگر لباسِ شما تماس مستقیم و نزدیک با پوست داشته باشد و کثیف شود و روی پوست مالیده شود، چربی و کثیفی داخل آن به دام می‌ افتد و حساسیت ایجاد می‌ کند. به همین دلیل است که می گوییم یک لباس را دو بار پشت سر هم نپوشید و حتما عوض کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا