سلامت

قرص هزال معروف‌ترین قرص لاغری ایران / مقایسه با سایر قرص های لاغری

چاقی یکی از مشکلات رایج کسانی است که معمولاً دارای مشاغلی هستند که برای انجام آن مجبوراند پشت میز بنشینند و از گیاهان دارویی موجود در طبیعت داروهای بسیاری برای رفع این مشکل(چاقی) تولید شده است. بنابراین اگر می خواهید با موثرترین و بهترین قرص لاغری گیاهی آشنا شوید در این مقاله از کارمادیو ما را همراهی کنید.

قرص هزال چگونه قرصی است؟ (قرص هزال چیست)؟!

قرص هزال که یکی از داروهای ساخت ایران است از جمله وب‌ترین قرص‌ ها جهت کاهش وزن است که از عصاره گیاهان دارویی مانند زیره سیاه، زنیان، سداب و مرزنجوش ساخته شده است.

استفاده از این قرص باعث کاهش جذب میزان قند شده و در نتیجه مانع از چاقی آنها و حتی کاهش وزن می‌ گردد‌.

این دارو توسط یکی از بهترین شرکت‌ های داروسازی در ایران یعنی شرکت سینا فرآورده ساخته شده است و با نام ‌های قرص ضد اشتهای هزال و قرص رژیمی هزال هم شناخته می‌ شود.

خواص قرص هزال/ قرص هزال غیر از لاغری چه فواید دیگری دارد؟!

طبق گفته سازندگان این قرص لاغری علاوه بر اینکه باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می‌ شود دارای مزایای مختلف زیر است

  • پاکسازی بدن و تقویت کنندگی معده
  • کاهش جذب قند و کاهش کلسترول بدن
  • کاهش تری گلیسرید و چربی سوزی

قرص هزال چگونه قرصی است؟ (قرص هزال چیست)؟!

چرا قرص هزال بهترین قرص لاغری ایرانی شناخته شده است؟

بسیاری از داروهای ضد لاغری موجود در بازار باعث مشکلاتی مانند تشدید حرکات دودی روده و اسهال در مصرف کنندگان می‌ شوند که این مسئله به مرور زمان باعث بیماری‌ هایی برای افراد مصرف کننده می‌ گردد.

قرص هزال مشکلات دیگر قرص‌ های ضد لاغری مانند ایجاد حالت مسهلی برای افراد نمی شود و به همین دلیل بسیاری از افراد آن را به عنوان بهترین قرص لاغری می‌ شناسند.

قرص هزال همچنین هیچ گونه تاثیر منفی بر روی جذب مینرال‌ ها و ویتامین‌ ها در بدن ندارد ز باعث تقویت معده و روده‌ها و بهبود گردش خون در بدن و کاهل کاهش کلسترول می‌ شود.

 

مصرف قرص هزال برای چه سنی است؟ و موارد احتیاط و منع مصرف قرص ضد چاقی هزال

به طور کلی داروهای مصرفی برای کاهش و یا افزایش وزن صرفاً مجاز برای بزرگسالان هستند و کودکان زیر ۱۲ سال نباید به هیچ وجه از این داروها مصرف کنند.

افراد بالای ۵۰ سال نیز بهتر است که از خوردن این داروها اجتناب نمایند بهترین زمان مصرف  قرص‌ ها نیم ساعت قبل از وعده ناهار و شام می‌ باشد که دو عدد از آن را در هر وعده باید خورده شود بهتر است که تحت نظر پزشک و به دستور او از این داروها مصرف کنید.

این دارو برای افراد زیر منع می‌ شود.

  • کسانی که مبتلا به بیماری‌های کبدی و هپاتیت و انسداد روده یا دستگاه ادراری، سنگ صفرا، تشنج، فشار خون و خونریزی و زخم معده هستند نیز بهتر است قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنند.
  • کسانی که به ریحان، نعنا، مریم گلی، کرفس، زوفا، اسطوخودوس و پونه کوهی حساسیت و آلرژی داشته باشند ممکن است به ترکیبات موجود در اين قرص مانند رازیانه نیز حساسیت نشان دهند.
  • از آنجایی که قرص هزال دارای مقادیری رازیانه است افرادی که مشکلات هورمونی و سرطان سینه و رحم دارند.
  • خانم‌ های باردار و شیرده نباید از این دارو استفاده کنند و نیز افرادی که طبع گرم و خشک دارند.
  • کسانی که مشکلات تیروئیدی و مشکلات معده دارند نیز بهتر است که از این دارو استفاده نکنند و اگر می‌ خواهند استفاده کنند باید تحت نظر دکتر خود باشند.

تداخلات دارویی قرص هزال

  • استفاده همزمان از این قرص و داروهای حساس کننده به نور مانند تتراسایکلین، داکسی سایکلین، آمی تریپتیلین و…این عارضه را در افراد تشدید می‌ کند.
  • کسانی نیست که از داروهای ضد انعقاد خون و داروها با عارضه کبدی استفاده می‌ کنند به هنگام استفاده از این قرص باید با پزشکان خود مشورت نمایند چرا که ممکن است قرص هزال با این داروها تداخل ایجاد کند.

عوارض احتمالی قرص هزال

این قرص در برخی از افراد عوارضی شامل موارد زیر را ایجاد می‌ کند

  • تپش قلب و سرگیجه
  • احساس بی‌ قراری
  • لرزش و حالت تهوع استفراغ
  • کاهش شدید قند خون
  • حساسیت پوستی شدید
  • حساسیت دارویی

چه کسانی می‌ توانند از قرص هزال استفاده کنند؟

افراد زیر گزینه‌ های مناسب برای مصرف قرص لاغری هزال می‌ باشند

  • کسانی که از کبد چرب رنج می‌ برند.
  • افرادی که اضافه وزن دارند.
  • کسانی که در طول روز ریزه‌ خواری می‌ کنند.
  • افرادی که نمی‌ توانند ورزش کنند و وزن اضافه دارند.
  • افرادی که مبتلا به فشار خون بالا و پرخوری هستند.
  • کسانی که علاوه بر ورزش قصد فیتنس و تناسب اندام دارند.

مقایسه قرص لاغری هزال با قرص‌های دیگر لاغری

مقایسه قرص لاغری هزال با قرص‌های دیگر لاغری

قرص هزال به این دلیل که جزو داروهای گیاهی و کاملاً ارگانیک است در مقایسه با دیگر قرص‌ های لاغری دارای مزایایی است. حال در زیر به مقایسه چند مورد از این قرص‌ ها و قرص هزال می‌ پردازیم.

قرص لاغری هزال بهتر است یا گلوریا؟!

برعکس قرص هزار که علاوه بر کاهش وزن باعث رفع استرس و بی‌ خوابی در مصرف کنندگان می‌ شود قرص گلوریا به دلیل داشتن کافئین سبب شده که فرد دچار اختلال خواب به خصوص بی‌ خوابی شود و نیز از عوارض دیگر قرص گلوریا می‌ توان به سرگیجه، تپش قلب، تشنگی و افت انرژی اشاره کرد که این موارد معمولاً در قرص گیاهی هزال دیده نمی شود.

قرص هزال بهتر است یا فلوردو؟!

این دو قرص  هر دو قرص‌ های ساخت ایران هستند و برای کاهش وزن کاربرد دارند. کسانی که بیماری زمینه‌ای خاصی ندارند و معمولاً خواهان کاهش وزن و تقویت معده و کم کردن اشتها هستند بهتر است از قرص هزال استفاده کنند اما افرادی که مستعد مشکلات کلیه‌ای و مشکلات گوارشی هستند معمولاً بهتر است که از قرص فلوردو جهت کاهش وزن خود استفاده کنند.

قرص هزال بهتر است یا مهزل؟!

این دو قرص هر دو از جمله قرص‌ های گیاهی هستند که در ترکیب آنها از زیره سیاه زنیان و مواردی از این قبیل استفاده شده است برای کاهش وزن و چربی سوزی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. تفاوت این دو قرص در این است که قرص مهزل نسبت به قرص هزال عوارض کمتری دارد.

قرص هزال بهتر است یا اسلیم کوئیک؟!

قرص اسلیم کوئیک یکی از قرص‌ های محبوب برای کاهش وزن است که از کرفس، چای سبز و شوید تهیه شده است با جذب آب در روده اشتهای شخص را کم می‌ کند و به مرور زمان باعث کاهش وزن می‌ گردد.

قرص اسلیم کوئیک یک مزیت خاص نسبت به قرص هزال دارد و آن این است که خاصیت آنتی اکسیدانی بالاتری دارا است.

جمع‌ بندی

در این مطلب ابتدا در ارتباط با قرص هزال توضیحات لازم ذکر شد و دیگر کاربردهای این قرص به غیر از کاربرد لاغری را نام بردیم. همچنین بیان کردیم که این قرص برای چه افرادی و در چه سنی مناسب و برای چه افرادی منع می‌ شود و نیز و دلایل اینکه بهترین قرص شناخته می‌ شود مواردی از این قبیل را بیان نمودیم. همچنین کارمادیو شما را به مصرف کردن و یا مصرف نکردن هیچ دارویی تشویق نمی کند و بهتر است قبل از مصرف هر دارویی با پزشک متخصص مشورت نمایید.

در پایان نیز می‌ خواهیم شما را با قرص و آمپول تقویتی نوروبیون در مقاله قرص نوروبیون بهتر است یا آمپول نوروبیون؟ آشنا کنیم بنابراین برای دریافت اطلاعات کامل درباره این دارو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا