سفر و گردشگری

فریت بار بهتر است یا اضافه‌بار مسافری؟

هم نیست که مسافر یا مهاجر باشید، درهرصورت لازم است مقداری بار و چمدان را با خود به شهر یا کشور مقصد حمل کنید و در طول جمع‌کردن چمدان، همیشه این سؤال برایتان پیش می‌آید که آیا وزن بار و چمدانتان بیشتر از وزن مجاز (حدوداً 28 کیلوگرم) بار در هواپیما است و نگرانی‌هایی از بابت هزینه حمل اضافه‌بار خواهید داشت.

مهاجرت یکی از مسائل جذابی است که بسیاری از افراد در طول روز به آن فکر می‌کنند. ولی باید به این نکته توجه داشت که مهاجرت به کشورهای خارجی دارای شرایط و موارد خاصی است که باید به‌مراتب به این موارد عملکرد تا بتوان به‌راحتی به امور مهاجرت پرداخت. مهم‌ترین موضوع برای مهاجرت یا سفرهای خارجی داشتن ویزا و اقامت است که برای دریافت آن لازم است تا در کنار صرف زمان و هزینه گاهی پیش‌زمینه‌هایی مانند تسلط به زبان انگلیسی، داشتن مدرک تحصیلی یا شغلی مناسب را فراهم کرد. در صورت دریافت ویزا و اقامت می‌توانید به کمک فریت بار و اضافه‌بار مسافری تمامی لوازم شخصی خود را به کشور مقصد انتقال دهید. در متن زیر به طور مختصری به توضیح فریت بار و اضافه‌بار مسافری پرداختیم.

فریت بار ارزان‌تر است یا اضافه‌بار مسافری؟

مهم نیست که مسافر یا مهاجر باشید، درهرصورت لازم است مقداری بار و چمدان را با خود به شهر یا کشور مقصد حمل کنید و در طول جمع‌کردن چمدان، همیشه این سؤال برایتان پیش می‌آید که آیا وزن بار و چمدانتان بیشتر از وزن مجاز (حدوداً 28 کیلوگرم) بار در هواپیما است و نگرانی‌هایی از بابت هزینه حمل اضافه‌بار خواهید داشت. در این مواقع این سؤال برایتان پیش می‌آید که کدام روش بهتر است فریت بار یا اضافه‌بار مسافری؟

اضافه‌بار مسافری و جریمه اضافه‌بار از جمله موضوعاتی هستند که اغلب در زمان مهاجرت یا در سفرهای خارجی ذهن مسافران را به خود مشغول می‌کنند. مسافران بعد از اینکه بلیت خود را تهیه کردند باید حتماً اطلاعات مربوط به‌اضافه بار مسافری را از آژانس مربوطه درخواست کنند. نرخ هزینه اضافه‌بار مسافری باتوجه‌به نوع بلیت هواپیما و شرکت هواپیمایی متفاوت است و هر ایرلاین، هزینه متفاوتی را تحت عنوان هزینه اضافه‌بار مسافری تعیین می‌کند. مسافران برایان که بتوانند بهترین روش را برای حمل اضافه‌بار خود انتخاب کنند، بهترین کار این است که ابتدا نوع بلیت خود و ایرلاینی که قرار است با آن به مقصد موردنظر بروند را تعیین و سپس دررابطه‌با هزینه اضافه‌بار مسافری ایرلاین موردنظر خود، اطلاعات دقیق و کاملی دریافت کنند.

اضافه‌بار

سفر با هواپیما همیشه مشمول محدودیت‌های زیادی است مانند: وزن چمدان و باری که مسافر همراه خود به داخل هواپیما حمل می‌کرد. وزن مجاز قابل‌حمل معمولاً باتوجه‌به کلاس بلیت هواپیما و نوع ایرلاینی که برای سفر انتخاب می‌شود متفاوت است معمولاً پس از خرید بلیت هواپیما به مسافر اعلام می‌شود یا پشت بلیت هواپیما مقدار بار و چمدانی که مسافر مجاز است همراه خود داشته باشد، درج خواهد شد. وقتی وزن چمدان و بار مسافر بیشتر از حد مجاز باشد؛ یعنی اضافه‌بار دارد و باید مبلغی را به‌عنوان هزینه حمل اضافه‌بار بپردازد. توجه کنید که هزینه اضافه‌بار معمولاً بسیار زیاد است. در چنین مواقعی دو انتخاب پیشروی مسافر قرار دارد:

  1. هزینه حمل اضافه‌بار را بپردازد.
  2. از خدمات فریت بار مسافری استفاده کند.

فریت بار

طبق معمول برای افرادی که قصد مهاجرت یا سفر به کشور دیگری را دارند اصطلاح فریت بار یا فریت (freight) استفاده می‌شود. این اصطلاح به این معناست که آنها می‌توانند تمام وسایل و لوازم موردنیاز شخصی خود را در هر وزن و حجمی که هست، به کشور مقصد ارسال کنند. مسافران جهت بهره‌مندشدن از خدمات فریت بار یا ارسال هوایی باید چند روز قبل از تاریخ پرواز خود به مقصد موردنظر به دایره فریت بار فرودگاه بین‌المللی مراجعه کنند تا برای ورود کالا به محوطه مجوز لازم دریافت کنند. سپس بار و محموله را تا دایره ارزیابی و بازرسی گمرک حمل کنند که مورد بازدید و بررسی قرار گیرد. پس از بازرسی، پته سبز گمرکی برای مسافر صادر می‌شود بعدازاین مرحله باید به یکی از شرکت‌هایی که در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی فعالیت دارند؛ مانند شرکت بازرگانی سپاهان همراه مراجعه کنند تا بارنامه و تگ بار برای بار و محموله صادر شود سپس مجدداً به دایره فریت بار در فرودگاه رفته که تگ بار بر روی محموله نصب شود تا برای ارسال بار به خارج از کشور آماده باشد.

قیمت اضافه‌بار نسبت به هزینه‌های فریت بار

فریت بار، هزینه‌ها را برای مسافران به خارج از کشور، حداقل تا یک‌سوم کاهش می‌دهد. برای مثال در بعضی از پروازها، مسافران موظف‌اند که بابت هر کیلو اضافه‌بار 30 دلار پرداخت کنند. اما در فریت بار آنها می‌توانند به‌ازای هر یک کیلو بار فریت، مبلغ 4 دلار پول پرداخت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با سپاهان همراه ارتباط برقرار کنید.

تفاوت نرخ فریت بار و اضافه‌بار

نرخ پرداختی بابت اضافه‌بار نسبت به فریت بار بسیار زیاد است، اکثر مسافران ترجیح می‌دهند برای ارسال بار شخصی خود از مزایای فریت بار به‌جای اضافه‌بار استفاده کنند. هزینه فریت اضافه‌بار مسافر بسیار پایین‌تر از میزان جریمه‌ای است که یک مسافر باید برای بار اضافی خود در هواپیما بپردازد. هزینه فریت بار اغلب کمتر از یک‌سوم جریمه اضافه‌بار مسافری است.

در آخر…

تمامی مسائلی که در ارسال اضافه‌بار به خارج از کشور ممکن است رخ دهد نسبی بوده و ممکن است برای هر مسافری متفاوت باشد به همین دلیل برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به حمل اضافه‌بار مسافری به مقصد موردنظر خود بهترین پیشنهاد این است که از خدمات حمل و نقل هوایی مانند فریت بار به اروپا، کانادا، آمریکا و… استفاده کنید. برای اینکه تمام مراحل فریت بار و حمل اضافه‌بار مسافری شما بادقت و کاملاً دقیق و قانونی انجام شود پیشنهاد می‌شود با شرکت بازرگانی همراه دژ ایرانیان به آدرس اینترنتی www.hamrahdezh.com همکاری داشته باشید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا