تکنولوژی

قابلیت جدید Notes در اینستاگرام

از میان تمامی قابلیت‌های جدید اینستاگرام، قابلیت Notes چیزی متفاوت‌تر از نمایش عکس یا تصویر است. در این قابلیت جدید کاربران می‌توانند با استفاده از متن در قالب‌ یادداشت‌هایی کوتاه احساس خود را مانند توییتر با دنبال‌کنندگانشان به اشتراک بگذارند.
پس از بروزرسانی برنامه اینستاگرام می‌توانید در قسمت بالای دایرکت مسیج، قابلیت Note را با علامت «+» و عبارت Leave a note مشاهده کنید.
هر Note می‌تواند شامل ۶۰ کاراکتر باشد و مدت زمان نمایش آن نیز مانند استوری ۲۴ ساعت است.

اینستاگرام تلاش میکند خودش را شبیه پلتفرم‌های دیگر کند. به عنوان مثال:

  • Instagram IGTV برای رقابت با فیسبوک و یوتیوب
  • Instagram Reels برای رقابت با TikTok
  • استوری اینستاگرام برای رقابت با اسنپ چت
  • Instagram Notes برای رقابت با توییتر

اینستاگرام ویژگی Notes را دردسترس عموم کاربران قرار داد و ویژگی‌های جدید Candid Story و Group Profile و Collaborative Collections را نیز آزمایش می‌کند.

چه حال‌واحوال با دوستان باشد و چه کاوش، علایق مشترک با سایر افراد دلیل استفاده‌ی مردم از اینستاگرام برقراری ارتباط با یکدیگر است؛ از‌این‌رو، اینستاگرام به‌روزرسانی‌هایی دریافت کرده است که با کمک آن می‌توان به دوستان نزدیک‌تر شویم.

ویژگی نوت اینستاگرام (Instagram Notes)

سرانجام قابلیت نوت (Notes) اینستاگرام برای تمام کاربران دردسترس قرار گرفت و اکنون می‌توان یادداشت‌های کوتاهی از افکار یا اتفاقات اطراف خود را با دوستانتان به‌اشتراک بگذارید. نوتس اینستاگرام پست‌های کوتاهی است که می‌توان در آن فقط ۶۰ کارکتر متشکل از متن و ایموجی منتشر کرد و شباهت زیادی به استاتوس فراموش‌شده دارد. اینستاگرام می‌خواهد با این ویژگی با توییتر رقابت کند؛ اما درحال‌حاضر، این ویژگی مزیت رقابتی چشمگیری برای رقابت با ماهیت متن‌محور توییتر ندارد.

برای انتشار نوت یا یادداشت، از نوار منوی بالای صفحه وارد قسمت پیام‌های دریافتی (دایرکت) حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. در این قسمت بعد از به‌روزرسانی‌کردن اپلیکیشن، گزینه‌ی جدید «Leave a note» را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید و هر یادداشتی که می‌خواهید به دوستانتان نمایش دهید، تایپ و انتخاب کنید که برای چه کسانی نمایش داده شود و درنهایت، روی گزینه‌ی Share در بالا بزنید.

نوت اینستاگرام (Instagram Notes)

نوت اینستاگرام منتشرشده مانند استوری به‌مدت ۲۴ ساعت در بالای اینباکس دوستان و دنبال‌کنندگانتان نشان داده می‌شود و آن‌ها می‌توانند به آن پاسخ (Reply) دهند و مانند استوری، تمام پاسخ‌ها به‌صورت پیام دایرکت دریافت می‌شوند.

اینستاگرام اعلام کرده است با‌‌‌‌‌توجه‌‌‌‌‌به بازخورد مطلوبی که از بخش Stories اینستاگرام گرفته، دو ویژگی جدید را به این بخش اضافه و آن‌ها را آزمایش می‌کند. یکی از ویژگی‌ها مربوط به قابلیت استوری‌های زنجیره‌ای Add Yours می‌شود که پیش‌تر معرفی شد و کاربران در آن با اشتراک‌گذاشتن استوری و شروع‌کردن زنجیره و سایر دوستان و کسانی که استوری را می‌دیدند، با زدن روی گزینه‌ی Add Yours می‌توانستند استوری خود را به‌اشتراک‌ بگذارند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا