خواندنی

چانگان یونی تی UNI-T + تصاویر و مشخصات فنی

به گزارش کارمادیو، اولین خودرو وارداتی شرکت خودروسازی سایپا، چانگان UNI T می باشد. خودرو وارداتی چانگان UNI-T به‌زودی به صورت وارداتی در داخل کشور توسط شرکت خودروسازی سایپا عرضه خواهد شد.

ایده اولیه چانگان یونی تی UNI T به خودرویی کانسپت با نام چانگان یویو (yuyue) برمی‌گردد که چانگان آن را در نمایشگاه خودرو پکن سال 2017 رونمایی کرد. نسخه تولیدی کانسپت مذکور که همین چانگان یونی تی است قرار بود به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 معرفی شود اما این نمایشگاه به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد و چانگان به ناچار این محصول جدید خود را بدون تشریفات رسمی معرفی و چند ماه بعد به بازار عرضه کرد.

چانگان یونی تی
چانگان uni-t طراحی رادیکال و جذابی دارد. در نمای جلوی این خودرو مطابق با مد روز طراحی خودرو در دنیا، شاهد چراغ‌های اصلی مخفی در سپر و دی‌لایت‌های باریک لبه کاپوت هستیم که در ترکیب با جلوپنجره غول‌پیکر و بدون قاب، چهره‌ای اسپرت و مخوف به این نما بخشیده است. نمای کناری چانگان یونی تی هم با وجود رینگ‌های بزرگ (که در اکثر نسخه‌ها تِم رنگی تیره دارند)، دستگیره درب‌های مخفی و شیب سقف، بیش‌تر از یک کراس‌اوور یادآور هاچ‌بک‌های اسپرت است.

چانگان uni-t

هنر طراحان چانگان در نمای عقب چانگان یونی تی هم ادامه دارد و بال عقب دوقسمتی، چهار خروجی اگزوز ذوزنقه‌ای و مه‌شکن عقبی که یادآور چراغ ترمز خودروهای فرمول یک است، ظاهری به‌شدت جذاب و جوان‌پسند را برای این نما ایجاد کرده است. خوشبختانه چراغ‌های عقب هم برخلاف اکثر خودروهای به‌روز چینی از نوع به‌هم پیوسته نیستند و طرحی متفاوت‌تر دارند.

به گزارش کارمادیو، کابین چانگان uni-t سایپا جسارت طراحی بیرونی این خودرو را ندارد و مثل اکثر خودروهای روز دنیا با المان‌هایی هم‌چون پشت آمپر دیجیتال یکپارچه با مانیتور مرکزی خودرو، دکمه‌های فیزیکی اندک و غربیلک فرمان D-CUT طراحی شده است. تنها نکته متمایزکننده در کابین این خودرو، اهرم دنده است که طرحی عجیب و کاملاً متفاوت با دیگر خودروها دارد.

چانگان uni t
Changan UNI-T از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم دقیق 1494 سی سی مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه مدرن توان تولید حداکثر قدرت180 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه را دارا است. یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه تر وظیفه انتقال نیرو به دیفرانسیل جلو را برعهده دارد.

مشخصات فنی چانگان یونی تی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1494 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 180 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر در ساعت
وزن 1465 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4515 طول – 1870 عرض – 1565 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2710 میلیمتر

در پایان بررسی مشخصات چانگان یونیتی بایستی بگوییم که این کراس‌اوور جمع‌وجور چینی تقریباً همه ابزار موفقیت در بازار یعنی چهره زیبا، عملکرد فنی مناسب و آپشن‌های کامل را دارد و اگر با قیمتی معقول و رقابتی عرضه شود، می‌تواند کار را برای بسیاری از رقبای هم‌وطنش سخت کند. قیمت چانگان یونیتی در بازار چین بسته به نوع موتور و سطح آپشن‌ها چیزی بین 113 تا 150 هزار یوآن (حدوداً 14 تا 22 هزار دلار) است.

چانگان uni-t
در این صورت چانگان uni-t با رقبایی مثل لاماری ایما، دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ پنچه در پنجه خواهد شد. البته خودروهایی مثل فونیکس تیگو 7 پرو، فیدلیتی پرایم و فردا T5 هم از نظر قیمتی رقیب این خودرو خواهند بود اما از نظر سگمنت چندان با آن هماهنگ نیستند و بیش‌تر حال‌ و هوای خانوادگی دارند.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا