خودرو

نظر خریداران در مورد شاهین سایپا را بخوانید

شاهین سایپا یکی از خودرو‌های است که شرکت خودرو‌سازی سایپا، آن را در سال ۱۳۹۹ به بازار عرضه کرد و اکنون دارای نسخه های مختلف اتومات و دستی می باشد. البته معرفی اولیه این خودرو در سال ۹۷ انجام شد و قرار بود در سال ۹۸ به دست مشتریان برسد، اما به دلیل رخ دادن برخی از اتفاقات، این خودرو دیرتر به بازار آمد. در این مطلب سعی داریم نظر خریداران شاهین را برای شما قرار بدهیم که از سایت نظرکده جمع آوری کرده ایم، تا انتها همراه کارمادیو باشید!

مشخصات فنی شاهین

ماشین شاهین یکی از جدیدترین و زیباترین محصولات شرکت سایپا است و با توجه به ظاهر زیبای آن، بیشتر مردم انتظار داشتند که سرعت و توان بسیار بالایی را با این خودرو تجربه کنند. اما باید بدانید که شرکت سایپا در ساخت این خودرو از همان پیشرانه‌ای استفاده کرده که برای ساینا، تیبا و کوییک به کار برده است. این خودرو از یک پیشرانه ۱. ۵ لیتری با ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بهره می‌برد. یکی از معایب خودرو شاهین این است که پیشرانه را در زیر کاپوت خودرو تعبیه کرده‌اند.

لازم به ذکر است که این خودرو ۱۶۵ موتور گشتاور دارد. قدرت گشتاور تولیدی پیشرانه و موتور این خودرو از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته شرکت سایپا این وعده را داده است که ماشین شاهین را با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه کند. اکنون انتظار می‌رود که شرکت سایپا، این ماشین را با دنده اتوماتیک قوی‌تر و موتور ۱۶ سوپاپه به دست مشتریان برساند.

شرکت سایپا سرعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو را اعلام نکرده است، اما برخی از تست‌های شخصی انجام شده ۱۳ ثانیه برای این سدان ثبت کرده‌اند. در صورتیکه از موتور ۱۶ سوپاپه برای خودرو شاهین استفاده کنند، احتمالا 0 تا 100 این خودرو به ۸ یا ۹ ثانیه می‌رسد. شما می‌توانید سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را به این خودرو تجربه کنید.

نظر خریداران شاهین

حمید نوشته:

چندروزی هست تحویل گرفتم سری جدید با کنترل پایداری از اول اینقدر بد گفتن تصمیم داشتم گرفتم سریع بفروشم و یک دنا اوتومات بگیرم اما خدایی الان دودل هستم موندم چکار کنم اخه هرچی در مورد این ماشین بد گفتن چرت بود بشینی پشتش کوچیک ترین ایرادی نمیتونی ازش بگیری فقط بحث گیربکس اوتومات که از نظر من خدایی ۲۰۰تومن اختلاف با دنا نمیرزه نمیگم دنا بده پشت اونم نشستم اگر کسی براش دنده بودن ماشین مهم نیست فوق العادست شاهین

رضا نوشته:

هیچ خودرو ایرانی بی عیب و نقص نیست ولی اون عیب های که اینجا براش نوشتن رو انصافا نداره.بگذریم از اینکه خیلی چیزا بستگی به راننده داره
من مدل ۴۰۲ دارم رانندگی باهاش لذت بخشه.کمک ها نرم و بدون صدا .صدای موتور در حد ماشین های دیگه .یه پلتفرم به روز

علی در نظرکده نوشته:

من دوهفته است خریدم و ۱۰۰۰ کیلومتر هم ماشین کارکرده. صدای موتور و بویژه توربو داخل کابین می آید ولی آزار دهنده نیست.
تسمه دینام صبح ها که روشن میکنی جیر جیر میکند ولی بعداز حرکت و کمتر از یک دقیقه قطع می شود.
صندلی و سواری خیلی خوبی دارد و فرمون برقی آن هم از مزیت های آن است.
مصرف سوخت مقداری بالاست و بین ۹ تا ۱۰ در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. البته داخل شهر.
یکی هز بدی های مهم ، برقی نبودن صندلی ها می باشد.
درکل تا اینجا که برای من خوب بوده و حس خوبی در سواری و شتاب دارم.

حمید نظر نوشته:

سلام.من سه ماهه شاهین مدل ۴۰۰ خریدم.خداییش خیلی راحت هست رانندگی باهاش تو جاده ولی تو ترافیک خیلی ضعیفه و موقع راه افتادن میلرزه حسابی که بردم نمایندگی میگه رفع شدنی نیست.سانروف هم از اول خرابه و نمایندگی بلد نیست رفع ایراد کنه.تا حالا چندبار نمایندگی رفتم واقعا ترسیدم از بس شاهین دیدم که اکثرا مشکل برقی دارند و هیچ نمایندگی سر در نمیاره چه بکنه چون هنوز مکانیک ها با مشکلات شاهین آشنا نیستند و من به چشم دیدم نمایندگی مونده بود چی کار کنه با این همه شاهین.من شاهین دارم ولی اصلا پیشنهاد نمیکنم چون واقعا به چشم دیدم نه خدمات پس از فروش دارد نه تعمیرکار.به نظر من ی پارس یا ال نود زیر مدل ۴۰۰ بخرید خیلی بهتره.

سام نوشته:

دوستانی که شاهین ندارند یا ماشین دیگه ثبت نام کردند یا از بازار آزاد خریدند، خواهشاً برعلیه شاهین دروغ نگید کاملا مشخصه که اطلاعات آنها در حد بسیار پایینی هست. بجای دروغ پردازی بهتره دقت کنند تا دفعه بعد شاهین بخرند تا اینقدر از روی حرص و پشیمانی شاهین را بد جلوه ندن.، دو ماه است خودروی دنا پلاس دنده گیربکس توربو شارژ را فروختم و شاهین گرفتم. انصافا از هر جهت یک سر و گردن بهتر است. شتاب بهتر و از همه مهمتر راحتی داخل و آپشن‌های شاهین است . دنا بر عکس ظاهر بیرونی، فضای داخلی کوچکی داشت و‌ بخصوص سرنشینان عقب احساس راحتی نمی‌کردند. ولی شاهین فضای داخلی بیشتر و صندلی‌های بسیار راحتتر دارد.‌در مسافرت هم عالی عملکرده . موتور برلیانس ارتقا یافته و توربو شارژ است با سیستم تعلیق بروز، دو بار به شمال و یکبار به کرمانشاه رفتم. با کولر روشن و چهار سرنشین بزرگسال و صندوق عقب پر، به راحتی سربالایی ها و سینه کش های جاده چالوس و اسد آباد را رفتم و برگشتم بدون اینکه آمپر حرارت موتور تکان بخورد! . شتاب بسیار عالی و در مقایسه مصرف کمتری دارد. صادقانه می‌گویم که شاهین بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشتم خوب است. چیزی کم نداره، ظاهر بیرونی و بخصوص رخ بسیار زیبایی داره. صفحه مانیتور مولتی مدیا لمسی و استفاده آسان از مسیر یابی و دیگر کارهایی که میکند روی کمتر خودرویی دیدم. اگر دنبال یک ماشین زیبا و کم دردسر با قیمت مناسب هستید شک نکنید شاهین بهترین است.

محمد نوشته:

من حدود۶ ماهه خریدم اولش راضی بودم توی شهر ولی از وقتی که عید امسال رفتیم شمال و بدترین تجربه رانندگی توی جاده رو برام داشت توی سربالایی ها ومشکلات خلاصیش و جون نداشتن توی سربالایی ها و خراب شدن کیلومترش و…..خلاصه دیروز به هزار مکافات فروختم الا ن هم هیچی ندارم.

محمد حسین نظر نوشته:

خیلی ماشین خوبیه از دناپلاس که بهتر نیست ولی شکلش از دناپلاس قشنگ تره مخصوصا تو شب مانند ماشین های خارجی میمونه
به نظرم از تارا طراحی بهتری داره
من ۲ سال و نیم هست که این ماشین رو دارم . تا حالا نبردمش تعمیرگاه
می‌خوام بفروشمش اتومات Cvt اونو بگیرم
به شما هم پیشنهاد خرید این ماشین رو میدم

عقیل در نظرکده نوشته:

مدل ۴۰۲ دارم کاملا راضی هستم
قبلا ۴۰۵ و پارس و sdv8 داشتم شاهین از همه بهتره

ابراهیم نوشته:

۴۸ساعت پیش ماشین رو تحویل گرفتم هنوز ۲۰۰نروندم که امروز ماشین جوش آورد و همه قطعاتش از کار افتاد و الان ماشین کنار خیابان مانده و هیچکس متاسفانه کسی پاسخ گو نیست.

حسنی نوشته:

با سلام من برای خرید ماشین شاهین دودل بودم که دل رو زدم به دریا الان که خریدم بنظرم سواری بسیار خوب و نرمی داره و توی ماشین های سایپا بنظرم خیلی عالی است من قبلش دناپلاس داشتم بنظرم شاهین میتونه توی ماشین های سایپا برتری خوبی داشته باشه و موتورش فوق العاده نرم و پرشتابی است و کلا موتور خوروهای سایپا استعلاک و خرابی کمی داره . من توی خودروهای سایپا فقط شاهین رو توصیه میکنم و رخ قشنگی داره مثل اکسنت است.

جمع بندی

تمامی نظرات از سایت نظرکده جمع آوری شده است و کارمادیو هیچ تغییری در نظرات نداده است. اگر شما هم جزو خریداران خودرو شاهین هستید، نظر خود را به عنوان خریدار در این صفحه برای ما بنویسید. 

4.2/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خادمی
29 روز قبل

تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
خدائیش حدود ۲ ماهه خریدم راضیم ازش مصرفش صدی ۸ کیلومتره
ظاهرش متفاوته قشنگه
صدای اضافی هم نداره چون جدیدا نمد کار گذاشتن و صدارو گرفتن
شتابش عالیه و رانندگی باهاش اذیت نمیکنه

علی
1 ماه قبل

من میگم پول دور نریزید متریال ضعیف حس پراید میده قدرت موتور کمه مخصوصا سربالایی تو ترافیک فقط جا زیاد داره

حمید
4 ماه قبل

من س ماه هست شاهین 1400خریدم. کیلومتر 40000بود . ماشین ب کیلومتر 50هزار رسید روغن ریزی شروع شد . از گیربکس . توربو شارژ . واشر کارتل . درسوپاپ . الان هم بعد از کلی هزینه و معطلی در نمایندگی خوابیده ب دلیل آب و روغن قاطی کردن از خنک کننده روغن و قطعه هم پیدا نمیشه

کاوه
پاسخ به  حمید
4 ماه قبل

چرا دورغ میگی شاهین به این راحتی آب روغن قاطی نمی کنه

نیما
پاسخ به  کاوه
4 ماه قبل

دقیقا. موتور های سایپا هر چی باشند کلا به کم استهلاکی و بادوامی شهره اند . شاید موتور های ایران خودرویی توان بالاتری داشته باشند اما انصفا سایپایی ها همگی سخت جون و کم استهلاکند . ما هم ساینا داریم و هم شاهین. پراید که تقریبا همه داشتند . چند نفر موتور پیاده کردند؟

محسنی
6 ماه قبل

سلام بنده قبلا ۲۰۶، پارس، زانتیا داشته ام خودروی شاهین خودرویی بسیار خوب می باشداز لحاظ لاشه دار بودن ماشین و راحتی صندلی مثل زانتیا است. پراز آپشن می باشد و قدرت موتور بالایی در سربالایی دارد و رانندگی بسیار راحتی داردافرادی هم که بد ماشین را می گویند سوار ماشین نشده اند و فقط از جایی شنیده اند و به بقیه دوستان پیشنهاد میکنم با خیال راحت خرید کنند

دکمه بازگشت به بالا