خواندنیسبک زندگی

چند درس مهم که باید تا سن ۱۰ سالگی به فرزندان خود بیاموزید

زمانی که شما پدر یا مادر می شوید، مسئولیت بسیار بزرگی در قبال فرزندانتان بر دوش شما قرار می گیرد. همه پدران و مادران آرزو دارند فرزندی دلسوز، صادق ، مهربان و در عین حال شجاع به جامعه تحویل دهند ولی این ویژگی ها به صورت ناگهانی و یکباره ظاهر نمی شوند بلکه کلید موفقیت این امر تربیت صحیح فرزندان توسط پدر و مادر است.

در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا چند درس مهم که می توانید تا سن ۱۰ سالگی به فرزندان خود بیاموزید را به شما یادآوری کنیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

1- پدر و مادر شما بهترین دوستان شما هستند

پدر و مادر شما بهترین دوستان شما هستند بنابراین برای هر موضوعی می توانی از آن ها کمک بگیری.

دوستی با بچه ها توسط پدر و مادر کار آسانی نیست به ویژه اگر بچه ها خودشان دوستانی داشته باشند. برای اینکه به فرزندتان نشان دهید که به شما اعتماد کنند چیزی را به او تحمیل نکنید و از سخنرانی های طولانی و داد و فریاد ‌پرهیز کنید.

۲- در همه حال آماده دفاع از خود باشید

برخی از پدر و مادرها تصور می کنند باید بیشتر از اینکه به بچه خود احترام بگذارند باید به دیگران یا معلم او بیشتر احترام بگذارند در صورتی که این تصور اشتباه است. این رفتار شما، فرزندتان را درگیر ناامنی های روانی و همچنین ناتوان بودن در دفاع از خود می کند. به فرزندتان بیاموزید که احترام به دیگران کار پسندیده ای است ولی توانایی دفاع از عقیده خودتان نیز بسیار مهم است.

۳- اگر مسئله ای را متوجه نشدید می توانید سوال بپرسید

سوال پرسیدن امری طبیعی است. سوال پرسیدن بهتر از این است که وانمود کنید همه چیز را متوجه شده اید. در دوران کودکی مغز شما آماده یادگیری است بنابراین مناسب ترین زمان برای یادگیری هر موضوعی است.

۴- اگر حالت خوب نبود حتما به معلمت بگو

کودکان نباید از مطرح کردن مسائل سلامتی خود بترسند چرا که سلامتی از خشم معلم یا نمره مهم تر است‌. اطمینان داشته باشید که فرزند شما از مطرح کردن مسائل پزشکی با معلم خود ترسی ندارد و این موضوع را به خوبی درک کرده است‌.

۵- هم به دخترها احترام بگذارید و هم به پسرها چرا که آنها با هم برابرند

یکی دیگر از مهم‌ترین درس هایی که باید فرزند شما یاد بگیرد احترام گذاشتن به همه هم سن و سالان خودش فارغ از جنسیت آنها است. بنابراین به فرزند خود یادآوری کنید که چه پسر و چه دختر همه با هم یکسان هستند.

چند درس مهم که باید تا سن ۱۰ سالگی به فرزندان خود بیاموزید

۶- از اشتباه کردن نترس

یکی از ویژگی‌های مهم درس گرفتن از اشتباهات دیگران است اما خیلی مهم است که فرزند شما درس گرفتن از اشتباهات خودش را نیز یاد بگیرید. بنابراین کاری نکنید که فرزندتان از شکست خوردن و اشتباه کردن بترسد بلکه به او بیاموزید که پس از شکست دوباره بتواند بر روی پاهای خود بایستد و از اشتباهاتش درس بگیرد.

۷- برای اینکه مورد تایید دیگران باشی به انجام کاری که خودت به آن تمایل نداری، دست نزن

تصور بچه ها بر این است که محبوبیت در بین دوستان خود از اهمیت زیادی برخوردار است و تمام سعی خود را می کنند تا به آیت محبوبیت دست یابند. با مطرح کردن تجربیات شخصی خودتان به فرزندتان بیاموزید که محترم و صادق بودن از گرفتن تایید دیگران بسیار ارزشمندتر است.

۸- نه گفتن را در فرزندتان تقویت کنید

به فرزندتان بیاموزید که نه گفتن به معلم ها، بزرگترها و حتی خود شما را بگوید چرا که شما تصمیم دارید یک شخصیت قوی پرورش دهید نه کسی که از تمام دستورات پیروی کند. توانایی نه گفتن در زمان بزرگسالی اهمیت بسیار زیادی دارد.

۹- احترام به محیط زیست

شک ندارم که همه ما بارها و بارها از له کردن گل های پارک، کثیفی خیابان ها، زباله‌هایی که در طبیعت دیده ایم و … گلایه کرده ایم. احترام به محیط زیست باید از خانه آغاز شود از خودتان شروع کنید و رفته رفته این ویژگی را هم در فرزند خود تقویت کنید.

۱۰- دانش و سواد از نمره مهم تر است

بعضی اوقات والدین از اینکه نمرات درسی فرزندشان نتوانسته انتظارات آنها را برطرف کند، به شدت عصبانی می شوند. گرفتن نمرات بالا همیشه نشان دهنده دانش و سواد بالا نیست‌. بلکه شما باید به فرزند خود بیاموزید که دانش و سواد از نمرات درسی مهم تر است‌.

جمع بندی

در این مقاله از کارمادیو ما ۱۰ درس مهمی که باید تا سن ۱۰ سالگی به فرزندان خود بیاموزید را به شما عزیزان یادآوری کردیم امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود. حال می توانید مقاله ۸ تکنیک ساده و کاربردی برای داشتن یک بچه مودب را هم از سایت ما مطالعه کنید تا اطلاعات مفیدی کسب کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا