آشپزی

طرز تهیه تارت توت فرنگی (شیرینی مجلسی و خوشمزه)

تارت توت فرنگی یک شیرینی بسیار خوشمزه است که می‌ توانید آن را به سادگی در خانه تهیه کنید و با استفاده از میوه توت فرنگی و مواد غذایی دیگری که در ادامه این مقاله از سایت کارمادیو به آنها خواهیم پرداخت یک شیرینی مجلسی و خوشمزه را برای خانواده و حتی مهمانان خود تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه تارت فرنگی

برای تهیه یک تارت خوشمزه و مجلسی با توت فرنگی مواد به اندازه ۳-۴ نفر خوراکی زیر لازم است.

  • ۱۱۵ گرم کره
  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • زرده تخم مرغ یک عدد
  • ۱ و یک چهارم قاشق غذاخوری وانیل
  • ۱و سه چهارم پیمانه آرد
  • ۴۰ گرم شیر سرد
  • ۳۰ گرم پودر شکر
  • به مقدار لازم نمک

مواد لازم برای میانه تارت توت فرنگی

  • ۴۰ گرم نشاسته ذرت
  • دو و نیم پیمانه شیر
  • ۴ عدد زرده تخم مرغ
  • ۲۰ عدد توت فرنگی
  • نصف قاشق چای‌خوری وانیل
  • ۱۵۰ گرم شکر

مراحل تهیه تارت توت فرنگی

طبق مراحل زیر می‌ توان یک توالت توت فرنگی خوشمزه و جذاب برای عصرانه خود و مهمانانتان تهیه کنید.

مرحله اول تهیه تارت توت فرنگی

در مرحله اول خمیر تارت را آماده می‌ کنیم و با الک کردن آرد این کار را شروع می‌ کنیم. برای این منظور آرد را همراه با نمک  مرتبه الک می‌ کنیم و درون دستگاه غذاساز می‌ریزیم و در مرحله بعد کره خرد شده را به آن اضافه کرده به کمک دستگاه آرد و کره را با هم مخلوط می‌ کنیم سپس پودر شکر رده تخم مرغ و وانیل را به مواد آرد و کره اضافه می‌ کنیم و به خوبی مواد را با هم ترکیب می‌ کنیم تا کاملاً ترکیبی یک دست ایجاد شود.

مرحله دوم از تهیه تارت توت فرنگی

در این مرحله شیر سرد یا آب سرد را به مواد قبلی اضافه می‌ کنیم و دستگاه را روشن کرده تا خمیری منسجم به دست آید و بعد آن را به چانه‌ های مناسب تقسیم می‌ کنیم و اجازه می‌دهیم تا خمیر کمی استراحت کرده و جا بیفتد و بعد از یک ساعت از یخچال خارج می‌ کنیم.

مرحله سوم از تهیه تارت توت فرنگی

پس از خارج کردن خمیر از یخچال آن را پهن کرده و در قالب قرار می‌دهیم و آن را به کمک وردنه به ضخامت ۲ تا ۳ میلی‌ متر در می‌ آوریم. سپس در درون قالب تارت قرار داده تا اندازه‌ای که دیواره‌ های قالب را بپوشاند سپس قالب را همراه با مواد در یخچال گذاشته و اجازه می‌ دهیم ۲۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله چهارم از تهیه تارت توت فرنگی

ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه گرم  کرده سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و با کمک چنگال در بخش زیرین آن سوراخ ایجاد می‌ کنیم سپس قالب را در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ دقیقه قرار می‌ دهیم تا کاملاً پخته شود. سپر سفیده تخم مرغ را با همزن از حالت لختی درآورده و با کمک یک برس ن را روی خمیر می‌ زنیم و دوباره میر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار می‌ دهیم تا کاملاً طلایی و پخته شده سپس آن را از فر خارج می‌ کنیم.

 مرحله پنجم از تهیه تارت توت فرنگی

در این مرحله مواد میانی تارت را آماده کرده برای این منظور درون یک ظرف زرده تخم مرغ، شکر نشاسته ذرت و وانیل با هم ترکیب کرده و با همزن دستی مخلوط می‌ کنیم سپس مقداری شیر را گرم نموده و به مواد اضافه می‌کنیم سپس آن را درون همزن برقی ریخته و تمام مواد را به صورت یک دست با هم ترکیب می‌ کنیم. سپس مواد را روی شعله گذاشته و اجازه می‌ دهیم تا به غلظت فرنی در بیاید و سپس اجازه می‌ دهیم تا خنک شود.

 مرحله آخر طرز تهیه تارت توت فرنگی

پس از  خنک شدن کیک تارت  خمیر میانی را روی آن با کمک قاشق بمالید و صاف کنید سپس توت فرنگی را برش داده و روی تارت قرار دهید و تارت را به مدت ۲-۳ ساعت در یخچال بگذارید تا  کاملا منسجم شده سپس از یخچال بیرون آورده و با جدا کردن تارت از قالب آن را در ظرف مورد نظر چیده و نوش جان کنید.

جمع‌بندی

توالت توت فرنگی یک شیرینی خوشمزه و جذاب برای پذیرایی مهمانان شماست که می‌ توانید با مواد در دسترس آن را تهیه کنید و ما در این مقاله به روش‌ های تهیه آن پرداختیم. لازم است بدانید که زمان آماده‌ سازی مواد آن حدود یک ساعت و زمان پخت آن نیم ساعت می‌ باشد می‌ توانید آن را به عنوان میان وعده و دسر مصرف کنید.

 

 

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا