مد و استایل

آیا روغن نارگیل برای مژه های شما مفید است؟

در این مقاله از کارمادیو، به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا روغن نارگیل برای مژه مفید است؟ مطالعات انسانی و حیوانی منبع مورد اعتماد نشان می دهد که روغن نارگیل بکر برای استفاده در اطراف چشم بی خطر است. روغن نارگیل علاوه بر ایمن بودن برای استفاده در این ناحیه حساس، می‌تواند عملکرد مضاعف داشته باشد و نه تنها برای مژه‌های شما، بلکه برای پوست اطراف چشم شما نیز مفید باشد.

مژه های قوی تر

شواهدی وجود دارد که روغن نارگیل می تواند از مو در برابر آسیب ناشی از شستشو، محصولات مو و حالت دادن محافظت کند. اگرچه شواهد موجود همه بر روی موهای سر شما متمرکز است، اما در تئوری ممکن است در مورد موهای مژه نیز صدق کند.

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب به خصوص اسید لوریک است که به نظر می رسد روغن نارگیل به راحتی توسط ساقه مو جذب شود. شاید به همین دلیل به نظر می رسد که روغن نارگیل در مقایسه با سایر روغن ها محافظت بهتر و طولانی تری ارائه می دهد.

یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که استفاده از روغن نارگیل به مو قبل یا بعد از شستن مو با کاهش ریزش پروتئین از موها محافظت می کند. در مورد مژه ها، این ممکن است به محافظت از مژه های شما در برابر آسیب هایی که ممکن است در اثر شستن صورت یا پاک کردن آرایش چشم شما ایجاد شود، کمک کند.

محافظت در برابر باکتری

تاثیر روغن نارگیل روی مژه ها ارگانیسم های میکروبی به طور طبیعی روی مژه های شما وجود دارند و پتانسیل ایجاد عفونت های باکتریایی و قارچی را دارند. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط، مانند اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی هستند که می توانند در برابر آنها محافظت کنند.

اسید لوریک بیشترین فعالیت ضد باکتریایی را در بین تمام اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​دارد. مالیدن روغن نارگیل به مژه ها و پوست اطراف آنها ممکن است از شما در برابر عفونت های پوستی، از جمله فولیکولیت، که التهاب فولیکول های مو است، محافظت کند. این واقعاً خبر خوبی برای افرادی است که ریمل می زنند.

بر اساس یک منبع مورد اعتماد، میکروب‌های روی مژه‌های شما این پتانسیل را دارند که ریمل شما را آلوده کنند، به خصوص اگر از همان تیوپ ریمل برای بیش از سه ماه استفاده کنید.

این مطالعه آزمایشی رشد میکروبی دو برند ریمل را که هر روز به مدت سه ماه استفاده می‌شد، بررسی کرد و رشد میکروبی را در 36.4 درصد از تیوپ‌ها نشان داد. آنها ارگانیسم های مختلفی از جمله استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس، گونه های استرپتوکوک و قارچ ها را پیدا کردند.

مژه های پرتر

روغن نارگیل قادر است موها را از ریزش پروتئین و آسیب محافظت کند. با فرض اینکه این مزایا شامل موهای مژه نیز می شود، این می تواند منجر به ریزش مژه های کمتری شود تا مژه های شما ضخیم تر و پرتر به نظر برسند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل

نحوه استفاده از روغن نارگیلبرای مژه ها چند راه وجود دارد که می توانید از روغن نارگیل برای مژه های خود استفاده کنید، از جمله سرم مژه یا روغن نارگیل بکر که به طور مستقیم استفاده می شود. شما می توانید ده ها سرم مژه را برای خرید آنلاین یا در پیشخوان های زیبایی پیدا کنید.

بسیاری از این سرم ها حاوی روغن نارگیل به همراه مواد دیگر مانند روغن های ضروری و روغن کرچک یا معدنی هستند. مزایای استفاده از سرم مژه این است که معمولاً دارای اپلیکاتور است که استفاده از آن را بدون ایجاد آشفتگی آسان می کند. نکته منفی این است که آنها لزوماً 100 درصد طبیعی نیستند.

بسته به نام تجاری، آنها همچنین می توانند گران باشند. روغن نارگیل بکر به صورت آنلاین و در اکثر فروشگاه های مواد غذایی سالم و مواد غذایی موجود است. می توان آن را به راحتی با انگشت تمیز، برس مژه یا چوب ریمل استفاده کرد. برس مژه یکبار مصرف و چوب ریمل را می توان به صورت آنلاین یا از فروشگاه های لوازم آرایشی خریداری کرد.

استفاده از روغن نارگیل با انگشتان

  • دست خود را بشویید
  • مقدار کمی را با انگشت اشاره خود از ظرف خارج کنید
  • روغن نارگیل را بین دو انگشت اشاره خود بمالید
  • چشمان خود را ببندید و روغن را به آرامی روی خطوط مژه خود بمالید.

استفاده با برس مژه یا چوب ریمل

  • یک قلم مو یا گرز جدید را در ظرفی حاوی روغن نارگیل فرو کنید
  • با احتیاط روغن را مانند ریمل به مژه های خود بمالید
  • روی مژه های بالا و پایین اعمال کنید
  • از یک سواب پنبه ای یا پد استفاده کنید تا به آرامی چربی اضافی را از روی مژه ها یا پوست خود پاک کنید.

خطرات استفاده از روغن نارگیل

اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی آلرژی به روغن نارگیل و نارگیل بسیار نادر است اما همچنان ممکن است رخ دهد. روغن نارگیل بکر به طور کلی برای استفاده روی پوست و اطراف چشم بی خطر است، اما همچنان باید مراقب باشید که آن را وارد چشم خود نکنید.

استفاده از روغن نارگیل بکر 100 درصد ارگانیک، مطمئن ترین راه برای شما است، زیرا سایر محصولات ممکن است حاوی موادی باشند که می توانند باعث تحریک یا واکنش آلرژیک شوند. از یک دستمال تمیز و مرطوب برای پاک کردن چربی اضافی اطراف چشم استفاده کنید. اگر اتفاقی افتاد که روغن وارد چشمانتان شد و احساس سوزش کردید، فورا چشمان خود را با آب بشویید.

روغن نارگیل در مقایسه با روغن کرچک برای مژه ها

تاثیرات استفاده از روغن نارگیلدرست مانند روغن نارگیل، روغن کرچک نیز ممکن است فوایدی برای مو داشته باشد، اگرچه شواهد به جای موهای مژه به موهای سر محدود می شود. روغن کرچک یک درمان خانگی محبوب است که برای حالت‌دهنده و رشد مو استفاده می‌شود و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است به معکوس کردن ریزش مو کمک کند.

روغن کرچک به طور کلی بی خطر است، اما روغن نارگیل ممکن است گزینه بهتری در مورد مژه های شما باشد. مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن کرچک رقیق نشده می تواند باعث تحریک شدید پوست شود.

در سال 2017، یک گزارش موردی منتشر شده در مجله بین المللی تریکولوژی نشان داد که روغن کرچک مسئول ایجاد نمد حاد مو در یک زن 20 ساله است. نمد کردن مو یک اختلال نادر در موهای سر است که با مات شدن شدید مو مشخص می شود.

اثر فوق العاده استفاده از روغن نارگیلاگر به دنبال راهی طبیعی برای بهبود سلامت و ظاهر مژه های خود هستید، روغن نارگیل گزینه ای ارزان و به طور کلی بی خطر است.

ثابت شده است که روغن نارگیل از ریزش پروتئین مو جلوگیری می کند، به خصوص در مقایسه با روغن معدنی و روغن آفتابگردان. برای موهای آسیب دیده یا متخلخل به شدت توصیه می شود و همچنین ممکن است به قوی و سالم نگه داشتن مژه ها کمک کند.

بررسی اجمالی

جای تعجب نیست که روغن نارگیل با توجه به مزایای اثبات شده بسیاری که دارد به یکی از اصلی ترین محصولات بهداشتی و زیبایی تبدیل شده است. از مرطوب کردن و محافظت از پوست و مو گرفته تا داشتن خواص ضد میکروبی و ضد قارچی، بسیاری از فواید روغن نارگیل ممکن است به مژه‌های شما نیز برسد.

روغن نارگیل ممکن است به سلامت مژه‌های شما کمک کند و در نتیجه مژه‌هایی پرتر داشته باشید که می‌توانند در مقابل لوازم آرایشی و ابزارهای حالت دهنده مژه مقاومت کنند. امیدواریم این مقاله از کارمادیو برای شما مفید باشد.

امتیاز بدهید

منبع
healthlineکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا