مد و استایل

آموزش صحیح کرم پودر زدن روی صورت [مرحله به مرحله]

یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات در بین محصولات آرایشی کرم پودر است که به شما پوستی یکدست و صاف هدیه می دهد همه شما عزیزان با طرز استفاده از کرم پودر آشنا هستید و از آن استفاده کرده اید اما در این مقاله از کارمادیو قصد داریم تا آموزش صحیح کرم پودر زدن روی صورت را به شما آموزش دهیم تا آرایش شما طبیعی تر و زیباتر به نظر برسد.

آموزش صحیح کرم پودر زدن روی صورت مرحله به مرحله

پیش از آنکه به آموزش صحیح کرم پودر زدن روی صورت را برای شما شرح دهیم ضروری است بدانید که هدف استفاده از کرم پودر صاف و یکدست شدن پوست صورت است نه تغییر دادن رنگ پوست شما بنابراین هنگام خرید کرم پودر به رنگ پوست خود توجه کنید و کرم پودری را خریداری کنید که با پوست طبیعی شما کاملا همرنگ باشد.

مرحله اول: پاکسازی پوست

اگر پوست شما آلوده و کثیف باشد حتی اگر از روش صحیح کرم پودر هم استفاده کنید مطمئن باشید که نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد بنابراین پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که پیش از استفاده از کرم پودر، پوست خود را با استفاده از شوینده های صورت چربی و آلودگی های روی پوست را تمیز و پاک کنید.

مرحله دوم: استفاده از کرم مرطوب کننده یا پرایمر

بدون توجه به رنگ پوست و اینکه چه نوع پوستی دارید، مهم ترین مرحله در طرز صحیح کرم پودر زدن، استفاده از یک پرایمر مناسب یا کرم مرطوب کننده است چرا که این محصولات پوست شما را برای کرم پودر آماده می سازند و در نتیجه میکاپ بی نقصی خواهید داشت.

پرایمر پوست صورت شما را در برابر مواد آرایشی و آلودگی محافظت می کند و از نفوذ مواد آرایشی به پوست جلوگیری می کند و با بستن منافذ باز پوست باعث صاف و یکدست شدن پوست صورت شما می شود از سوی دیگر لکه های پوست را محو می کند و باعث روشن تر شدن پوست شما می شود البته سعی کنید علاوه بر پرایمر صورت، پرایمر دور چشم را تیز تهیه کنید چرا که پوست دور چشم حساسیت بالایی دارد.

مرحله سوم: انتخاب کرم پودر

انتخاب کرم پودر با کیفیت تاثیر بسیار زیادی روی آرایش شما دارد در بازار کرم پودرهای بی کیفیت زیادی وجود دارد که آن ها را با قیمت پایین عرضه می کنند این محصولات از مواد اولیه تهیه می شوند و در نتیجه باعث افزایش مشکلات پوستی می شوند واضح ترین این تاثیرات مشاهده چروک های پوستی است که به تدریج خود را نشان می دهند این محصولات باعث باز شدن منافذ پوست می شوند.

اما استفاده از کرم پودر مرغوب علاوه بر اینکه مشکلی برای پوست ما به وجود نمی آورد بافت خوبی را هم روی پوستتان ایجاد می کند.

مرحله چهارم: براش یا اسفنج آرایشی

یکی از مهم ترین ابزارهای مناسب برای کرم پودر زدن استفاده از اسفنج ها و براش های آرایشی مختلف موجود در بازار است بعضی از براش ها به علت داشتن تراکم مویی بالا برای کرم پودر زدن مناسب هستند اما چون اکثر فروشنده ها اجازه نمی دهند تا تراکم مویی براش را بررسی کنید بهتر است به جای براش از اسفنج آرایشی استفاده کنید.

برای زدن کرم پودر با استفاده از اسفنج ابتدا اسفنج را مرطوب نمایید و سپس آب درون آن را به خوبی بگیرید وبعد کرم پودر را به مقداری که نیاز دارید روی دستتان بریزید و سپس با استفاده از اسفنج کرم را به صورت ضربه ای به پوست بجز پوست زیر چشم بزنید از قسمت تیزتر اسفنج برای زیر ابرو، گوشها و بینی استفاده کنید.

اما اگر قصد دارید به جای اسفنج از براش استفاده کنید از براش های نرم، متراکم و سرصاف استفاده کنید سپس مقدار کافی از کرم پودر را بر روی پوست خود بزنید و با حرکات دورانی براش را روی پوست خود حرکت دهید تا کرم پودر کاملا یکدست و محو شود.

مرحله پنجم: استفاده از کانسیلر، کانتور و پودر فیکس

همانگونه که در مرحله چهارم ذکر کردیم برای ناحیه زیر چشم نمی توان کرم پودر استفاده کرد چرا که کرم پودر برای زیر چشم مناسب نیست و به همین علت باید از کانسیلر استفاده کرد اما رنگ کانسیلر باید دو درجه از کرم پودر تیره تر باشد تا تیرگی زیر چشم ها را به خوبی پوشش دهد بعد از اینکه کانسیلر خشک شد مقداری پودر فیکس را با براش مناسب یا اسفنج آرایشی به زیر چشم ها بزنید تا خطوط عمیق زیر چشم محو شوند.

پس از زدن کانسیلر و پودر فیکس، قسمت‌هایی که به سایه نیاز دارند و همچنین قسمت های برجسته مثل گونه، دو طرف بینی ، استخوان فک، نزدیکی محل رویش موها و انتهای پیشانی را کانتور کنید و سپس با استفاده از براش یا اسفنج محو کنید.

طرز استفاده از کرم پودر برای پوست های چرب

طرز استفاده از کرم پودر برای پوست های چرب

اگر پوست شما چرب است باید از کرم پودرهای مات کننده و بدون چربی استفاده کنید تا پوست شما برق نیندازد و سبب کثیف شدن پوست صورتتان نشود نکته کلیدی در طرز استفاده از کرم پودر برای افرادی که دارای پوست چرب هستند استفاده از پرایمر صورت است زیرا این محصولات ماندگاری کرم پودر را افزایش می دهند و منافذ پوست را کوچکتر می کنند.

طرز استفاده از کرم پودر برای پوست های خشک

افرادی که پوست خشکی دارند باید پیش از مصرف کرم پودر، پوست خود را آبرسانی کنند چرا که ممکن است کرم پودر روی پوست های خشک موجب ترک خوردن پوست شود البته افرادی که پوست خشکی دارند باید کرم پودرهایی که بر پایه چربی ساخته شده اند را انتخاب کنند‌.

اشتباهات رایج و متداول در استفاده از کرم پودر

در این قسمت قصد داریم چندین مورد از اشتباهات متداول و رایج را برای شما ذکر کنیم.

  • استفاده از کانسیلر پیش از کرم پودر
  • عدم استفاده از پرایمر و کرم مرطوب کننده
  • استفاده بیش از اندازه کرم پودر
  • انتخاب کرم پودر بی کیفیت
  • عدم استفاده از کرم پودر بر روی گردن
  • استفاده از کرم پودر پیش از جذب شدن کرم مرطوب کننده

جمع بندی

هدف استفاده از کرم پودر تغییر رنگ پوست نیست بلکه هدف آن پوشاندن غیریکنواختی های پوست، پوشاندن ایرادها و نقص های پوست است تا پوست شما کاملا صاف و یکدست شود. یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی برای بانوان کرم پودر است اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از کرم های باکیفیت و مرغوب استفاده کنید و طرز صحیح کرم پودر زدن روی صورت را که در این مقاله از کارمادیو به شما آموزش دادیم، به صورت مرحله به مرحله رعایت کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا