فیلم و سریال

اولین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان زاده با سقوط

جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی این روزها که موجی از حواشی را ایجاد کرده، سقوط نام دارد. شبکه نمایش خانگی فیلیمو با پخش سریال سقوط، اولین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان زاده را به خانه مخاطبان خود برد و تا کنون هم بازخورد خوبی دریافت کرده است.

ژانر این سریال جاسوسی و معمایی است و روایتی متفاوت از داعش و حضور این گروه تروریستی در منطقه را به تصویر می کشد. برخی از آن به عنوان یک سریال امنیتی نام می برند و برخی دیگر عقیده دارند که این سریال تنها نقطه نظری خلاف واقع به جریان های تروریستی داعش دارد، هر چه که باشد این سریال با تفاوت داستانی و رواییش مهمان خانه ها شده و تا کنون طرفدارانی هم پیدا کرده است. در ادامه با سریال سقوط؛ عوامل و بازیگران آن آشنا خواهیم شد.

سقوط ساخته سجاد پهلوان زاده

این روزها نام یک سریال شبکه نمایش خانگی روی زبان ها افتاده و هنوز چیزی نشده جنجال هایی راه انداخته، این سریال سقوط نام دارد و اولین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان زاده محسوب می شود. هرچند جنجال ها و حواشی این سریال قبل از پخش آن بالا گرفت تا جایی که تصور می شد پخش این سریال با مشکلاتی روبرو شود اما خوشبختانه این اتفاق نیافتاد و حالا سریال سقوط با کارگردانی سجاد پهلوان زاده را می توان چهارشنبه ‌ها ساعت ۸ صبح از فیلیمو تماشا کرد.

همانطور که گفتیم سریال سقوط، داستانی اکشن و جاسوسی گونه دارد اما در خلال همین هیجان و کشمکش های جاسوسی و روایت جریان های تروریستی داعش، عاشقانه ای هم در دل خود دارد. عاشقانه آیسان و ژاکان که در مسیر ماه عسل خود به چالش خورده و پایان داستان چندان روشن به نظر نمی رسد.

نقطه عطف این سریال را شاید بتوان این موضوع دانست که نقش زن در این سریال بسیار پررنگ است و زنان این داستان سراسر شجاعت و حق طلب هستند. تا جایی که روایت گاهی حول دختری شکل می گیرد که به چنگ اسارت دشمن افتاده و حالا ترسیم شجاعت او را پهلوان زاده در سریال جدید خود به تصویر کشیده است.

سریال سقوط

سایر عوامل و بازیگران سریال سقوط

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، سریال سقوط از فیلیمو اولین تجربه سجاد پهلوان زاده است. هرچند پیش از پخش سریال شایعه شده بود که کارگردانی این سریال با محمدحسین مهدویان است، اما واقعیت این بود که سجاد پهلوان زاده به دلیل دوستی و همکاری نزدیک و تجربه همکاری که با محمد حسین مهدویان داشت توانست کارگردانی این سریال را بر عهده بگیرد. البته در ساخت این سریال محمد حسین مهدویان در نقش مشاور او را همراهی می کند و چه بسا که همین امر هم سبب شد شایعاتی مبنی بر کارگردانی مهدویان در سریال سقوط به سرزبان ها بیافتد.

محمدرضا منصوری در مقام تهیه‌کننده سقوط، هادی بهروز فیلمبردار، بهزاد جعفری طادی طراح صحنه و حبیب خزاعی‌فر نیز به عنوان آهنگساز بخشی از خانواده بزرگ عوامل سریال سقوط هستند.

بازیگران این سریال هم بسیار متنوع هستند و چند چهره جدید سینمایی را در بین آنها می توان دید. به خصوص قهرمان اصلی سریال که یک زن است را یک بازیگر جدید و با استعداد به نام الناز ملک بازی می‌ کند. در کنار این چهره جدید، نام بازیگران نام آشنا و کهنه کاری همچون حمید فرخ ‌نژاد، عباس جمشیدی ‌فر و سجاد بابایی نیز به چشم می خورد.

رزومه کاری سجاد پهلوان زاده

اولین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان زاده در سریال سقوط

سجاد پهلوان زاده را پیشتر به عنوان تدوینگر سینما و تلویزیون و در فیلم های سینمایی موفقی مثل لاتاری، ایستاده در‌ غبار و ماجرای نیمروز در یاد داریم. شاید همین نام ها کافی باشد تا بتوانیم متوجه شویم که پهلوان زاده در صورتی که بخواهد فعالیت کارگردانی خودش را ادامه دهد بیشتر به چه سمت و سویی گرایش دارد!

این تدوینگر دیروز و کارگردان امروز کار حرفه‌ای خود را از سینما و در سال 1392 و اولین تدوینگری خود را با در فیلم ساکن طبقه وسط به کارگردانی سید شهاب حسینی آغاز کرد. این تجربه خوبی برای پهلوان زاده و در واقع نقطه پرتابی برای او در سینما و تلویزیون ایران به حساب می آمد. نقطه اوج کار حرفه ای او را در سال 1396 می توان دید که در تدوینگری بسیاری از فیلم ها و سریال ها نقش داشت و شاید ورود او به عرصه کارگردانی را بتوان حاصل همین فعالیت زیاد و پر تلاشی دید. هرچه نباشد نام او در این سال در 3 فیلم مهم سینما حضور داشت و به دلیل موفقیت این فیلم ها نام او بارها و بارها شنیده شد؛ فیلم های لاتاری به کارگردانی محمد حسین مهدویان، فیلم مصادره و فعالیت در فیلم حبیب آقا.

سجاد پهلوان‌زاده توانست با فعالیت در فیلم لاتاری تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و با قرار دادن نام خود در کنار نام های بزرگی مثل مهدویان، ساعد سهیلی، جواد عزتی و هادی حجازی ‌فر؛ بیش از پیش معروف و خود را در جرگه هنرمندان پیشتاز سینما جا دهد. از دیگر موفقیت های او نامزد شدن در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین در 34مین دوره جشنواره فیلم فجر برای تدوینگری فیلم ایستاده در‌ غبار به کارگردانی محمدحسین مهدویان بود. این سوابق کاری و حرفه او می تواند رمز گشای بسیاری از معماها و حتی حواشی سریال سقوط باشد، سریالی که اولین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده است و می تواند تعیین کننده میزان موفقیت او در تعویض حرفه کاریش باشد. باید صبور بود و دید این سریال انتظارات مخاطب را از یک سریال اکشن و با ژانر سیاسی و جاسوسی برآورده می کند یا خیر.

در آخر

در این مطلب با معرفی سریال سقوط با کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده، نگاهی داشتیم به این سریال پر سر و صدا. بازیگران و عوامل آن را بررسی کردیم و نگاهی کلی به روایت و داستان این سریال انداختیم و در انتها به مناسبت اولین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان زاده با سقوط، نگاهی به کارنامه حرفه ای و سوابق کاری پهلوان زاده انداختیم. شاید برای نظر قطعی دادن زود باشد اما خوشحال می شویم نظرات شما را درباره این سریال بخوانیم، پس آنها را با ما و سایر مخاطبان ما در میان بگذارید.

3.5/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا