تکنولوژی

بهترین گوشی ۴ تا ۸ میلیون تومان شیائومی، ردمی و پوکو در بازار ایران / شهریور 1402

در مقاله‌ی زیر از کارمادیو، می‌خواهیم بهترین گوشی‌های هوشمند را در بازه‌های قیمتی ۴ تا ۸ میلیون تومان معرفی کنیم تا بتوانید بر‌‌‌اساس بودجه‌ی مدنظرتان، بهترین گوشی ممکن را بخرید؛ از بهترین گوشی‌های ۴ میلیون تومانی (گوشی‌های اقتصادی) تا گوشی موبایل ۸ میلیون تومانی.

توجه کنید همه‌ی قیمت‌های نوشته‌شده براساس کمترین قیمت بازار برای مدل رجیسترشده است. افزون‌براین با‌‌‌ توجه‌‌‌ به تغییر زیاد قیمت در ایران، این مقاله هر ماه و طبق قیمت روز گوشی در بازار کشور، به صورت یک مقاله جدید منتشر می شود. با ما همراه باشید تا بهترین گوشی ۴ تا ۸ میلیون تومان شیائومی، ردمی و پوکو در بازار ایران را در شهریور 1402 بدانید.

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

پوکو C40 شیائومی

پوکو C40 شیائومی - xiaomi poco c40 - کارمادیو

در بازه قیمتی سه تا چهار میلیون تومان، گوشی‌هایی از نوکیا، سامسونگ و شیائومی در دسترس قرار دارند و در این بین می‌توان گوشی «پوکو C40» شیائومی را به‌عنوان گزینه‌ی برتر این محدوده قیمتی انتخاب کرد. این گوشی اقتصادی از تراشه JLQ JR510 بهره می‌برد و نمایشگر ۶٫۷۱ اینچی IPS آن وضوح تصویر HD را ارائه می‌دهد. یک باتری پرظرفیت ۶,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ ۱۸ واتی، انرژی موردنیاز این گوشی را تأمین می‌کند و برای ثبت تصاویر نیز حسگری ۱۳ مگاپیکسلی در این گوشی استفاده شده است. وجود حسگر اثر انگشت در پشت را نیز باید به امکانات Poco C40 افزود.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان شیائومی، ردمی و پوکو

ردمی 10C شیائومی

ردمی 10C شیائومی - Redmi 10c xiaomi

تا ۵ میلیون تومان، «ردمی 10C» قدرتمندترین گوشی موجود و از گزینه‌های با ارزش خرید بسیار بالا، حتی نسبت به جانشین خود یعنی ردمی 12C است که امکانات خوبی را نسبت‌ به قیمتش در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دقیقاً چیزی که وقتی نام شیائومی را می‌شنویم،‌ از آن انتظار داریم.

نمایشگر اندازه‌ای بزرگ و ۶٫۷۱ اینچی دارد و محتوا را با وضوح HD به‌نمایش می‌گذارد. اما حرف اصلی این دستگاه، تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 680 است که تا بیش‌ از دو برابر عملکرد بهتری را درمقایسه‌با محصولات هم‌قیمت از خود به‌ نمایش می‌گذارد. گوشی این مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و حسگر اثر انگشت است و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن امکان شارژ با آداپتور ۱۸ واتی را دارد.

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

پوکو M5 شیائومی

پوکو M5 شیائومی - xiaomi poco m5 - کارمادیو

تا ۶ میلیون تومان می‌توان «پوکو M5 شیائومی» را انتخاب کرد که با تراشه‌ی بسیار توانمند Helio G99 مدیاتک، برتری فاحشی نسبت‌ به مدل‌های معرفی‌شده تا به اینجا و حتی گران‌تر پیدا می‌کند. تفاوت بزرگ دیگر این گوشی در صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی FHD آن است. خوشبختانه این گوشی تقریباً از نمونه‌های جدید محسوب شده و با اندروید ۱۲ به بازار عرضه می‌شود. دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسل و ظرفیت باتری آن ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است.

بهترین گوشی زیر ۸ میلیون تومان شیائومی، ردمی و پوکو

ردمی نوت 10 پرو شیائومی

ردمی نوت 10 پرو شیائومی - xiaomi redmi note 10 pro - karmadio

«ردمی نوت 10 پرو شیائومی» که یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار محسوب می‌شود، محصول سال ۲۰۲۱ شیائومی است با داشتن تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 732G، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژر ۳۳ وات، بدنه‌ای شیشه‌ای و اسپیکرهای استریو که کمتر گوشی میان‌رده‌ای در بازار می‌توان یافت که همه‌ی این ویژگی‌ها را همزمان در خود داشته باشد، یکی از پرامکانات‌ترین گوشی‌های میان‌رده است و همچنان از ارزنده‌ترین گزینه‌های موجود برای خرید به‌شمار می‌رود و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی آن‌ را می‌توان با پرداخت ۷٫۵ میلیون تومان خریداری کرد. البته مدل ۲۵۶ گیگابایت نوت 10 پرو از حدود ۱۰ میلیون تومان تا یازده میلیون تومان فروخته می‌شود که هم‌قیمت ردمی نوت 12 پرو 4G شیائومی به‌شمار می‌رود.

یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی که تقریباً در هیچ مدل جدیدتری بعد از آن دیده نمی‌شود، دوربین تله‌فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی آن با امکان فوکوس دستی و خودکار است که می‌تواند تصاویر ماکرو بسیار باکیفیت و پرجزئیاتی را به‌ ثبت برساند. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 بهره می‌برد که درحال‌حاضر امکان ارتقا به اندروید ۱۳ و MIUI 14 وجود دارد اما متأسفانه آپدیت‌های این گوشی فوق‌العاده ارزشمند به احتمال زیاد به همین‌جا ختم خواهد شد.

انتخاب جایگزین: ردمی نوت 12 شیائومی 4G

ردمی نوت 12 شیائومی 4G

سرانجام گوشی‌های خانواده ردمی نوت ۱۲ نیز وارد بازار شده‌اند و اگر به‌دنبال گوشی به‌روزتری باشید نسخه‌ی 4G ردمی نوت ۱۲ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته در نظر داشته باشید، بدون در نظر گرفتن زمان عرضه گوشی به‌بازار و آپدیت‌های نرم‌افزاری، این گوشی و حتی نسخه‌ی Pro آن هرگز نمی‌تواند به‌خوبی ردمی نوت ۱۰ پرو ظاهر شود. نسخه‌ی 5G ردمی نوت ۱۲ با تراشه‌ی Snapdragon 4 Gen 1 به‌مراتب از نسخه‌ی 4G آن از نظر قدرت پردازشی بهتر است اما درحال‌حاضر پیداکردن این مدل در بازار شاید کار آسانی نباشد.

«ردمی نوت 12 4G» از زبان طراحی کاملاً تخت و مسطح پیروی می‌کند و برای پردازش‌های محاسباتی و گرافیکی از پردازنده‌ی Snapdragon 685 استفاده می‌کند. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و MIUI 14 به‌فروش می‌رسد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۳۳ وات اشاره کرد.

جمع بندی

در مقاله بالا از کارمادیو، بهترین گوشی ۴ تا ۸ میلیون تومان شیائومی، ردمی و پوکو در بازار ایران در شهریور 1402 را معرفی کردیم. همچنین شما می توانید بهترین گوشی سامسونگ زیر ۸ میلیون تومان در شهریور 1402 را نیز در سایت ما مشاهده کنید.

4.2/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
7 ماه قبل

قسطی هم میدهین

دکمه بازگشت به بالا