تکنولوژی

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال با ایرانیکارت

تحلیل تکنیکال (Technical analysis)، یکی از روش‌های کاربردی برای بررسی ارزهای دیجیتال و پیش‌بینی قیمت آن‌ها است. این روش تحلیلی به شما این امکان را می‌دهد که شناخت بهتری نسبت به ارزهای مورد نظر خود داشته باشید و معاملات موفق و هوشمندانه‌ای داشته باشید.

تحلیل تکنیکال شرایط لازم برای شناسایی بهترین نقاط ورود و خروج از معامله را برای شما فراهم می‌کند. پس با یادگیری این روش تحلیلی می‌توانید میزان موفقیت خود داخل بازار کریپتو را افزایش داده و به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید.

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال با ایرانیکارت به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بهترین فرصت‌های ورود به معامله را شناسایی کنید. پس اگر قصد یادگیری اصولی تحلیل تکنیکال را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت تحلیل تکنیکال در معاملات ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال یک روش تحلیلی جذاب است که برای پیش‌بینی روند یک دارایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش تحلیلی اصول و قواعد خاص خود را دارد و اگر به درستی انجام شود به شما کمک خواهد کرد که بتوانید ارزهای مناسب برای معامله را تشخیص دهید. بازار کریپتو یک بازار مالی جذاب و پر نوسان است که فرصت‌های کسب درآمد زیادی داخل آن وجود دارد. بنابراین اگر فردی بخواهد موقعیت‌های مناسب موجود در بازار ارزهای دیجیتال را شناسایی کند باید تحلیل تکنیکال را یاد بگیرد.

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ابزارهای مختلفی دارد و برای انجام آن از چارت قیمت ارز دیجیتال استفاده می‌شود. به کمک این روش تحلیلی می‌توانید بهترین نقاط ورود و خروج را برای یک ارز خاص تعیین کنید. در واقع با یادگیری تحلیل تکنیکال می‌توانید به‌صورت اصولی معامله کنید و میزان موفقیت خود در بازار ارزهای دیجیتال را افزایش دهید. چرا که شما می‌توانید ارزهای ایده‌آل برای معاملات لانگ یا شورت را شناسایی کرده و در نقطه مناسب وارد معامله شوید.

برای یادگیری تحلیل تکنیکال از کجا باید شروع کنیم؟

حال که می‌دانید تحلیل تکنیکال تا چه اندازه مهم است و چه کارایی دارد باید اصول یادگیری آن را بدانید. شاید در ابتدا برای شما سخت باشد ولی اگر به‌صورت اصولی جلو بروید و با سرفصل‌های تحلیل تکنیکال آشنا شوید، یادگیری این روش تحلیلی آسان‌تر خواهد شد. در این بخش بررسی می‌کنیم که برای یادگیری تحلیل تکنیکال باید از کجا شروع کرد.

پیش نیازهای آموزش تحلیل تکنیکال

قبل از این که آموزش تحلیل تکنیکال را شروع کنید لازم است که با اساس و پیش نیازهای آن آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند که درک بهتری از تحلیل تکنیکال، کاربردها و نحوه عملکرد آن داشته باشید. بنابراین باید این کار را جدی بگیرید تا در حین یادگیری تحلیل تکنیکال با مشکل روبه‌رو نشوید. به‌طور کلی اساس و پیش نیازهای آموزش تحلیل تکنیکال عبارت‌اند از:

  • تعاریف تحلیل تکنیکال

  • اصول تحلیل تکنیکال

  • آشنایی با روند

  • شناخت سقف و کف‌ها

  • آشنایی با حمایت‌ها و مقاومت‌ها

  • شناخت تایم فریم

  • آشنایی با چارت قیمت ارز دیجیتال

  • شناخت کندل‌ها

آشنایی با ابزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال یک روش تحلیلی جامع و کاربردی است که برای پیدا کردن موقعیت‌های مناسب در بازار برای معامله و پیش‌بینی روند قیمتی ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار با استفاده از ابزارهای مختلف انجام می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید تحلیل‌های موفقی داشته باشید لازم است که ابزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را بشناسید. معمولا پکیج کامل ابزارهای تحلیل تکنیکال در وبسایت‌های تحلیلی زیر وجود دارند.

  • TradingView

  • CoinMarketCal

  • CryptoView

  • Coinigy

سرفصل های آموزش تحلیل تکنیکال

برای این که تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال را به‌صورت اصولی یاد بگیرید لازم است که سرفصل‌های آن را بدانید. این کار به شما کمک می‌کند که مباحث مربوط به این روش تحلیلی را به‌طور کامل یاد بگیرید. به‌طور کلی سر فصل‌های آموزش تحلیل تکنیکال عبارت‌اند از:

  • سطوح حمایت و مقاومت

  • خط روند

  • الگوهای هندسی

  • کندل استیک

  • چنگال اندروز

  • میانگین متحرک 100

  • موج شماری الیوت

  • پرایس اکشن

  • فیبوناچی

  • اندیکاتور مکدی (MACD)

  • شاخص قدرت نسبی خریداران نسبت به فروشندگان (RSI)

بهترین منابع برای یادگیری تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

همانطور که اشاره کردیم تحلیل تکنیکال یک روش تحلیلی جذاب و جامع برای پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال و شناسایی موقعیت‌های مناسب در بازار کریپتو است. برای یادگیری این روش تحلیلی می‌توانید از منابع ایرانی و خارجی استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید تحلیل تکنیکال را به‌صورت اصولی یاد بگیرید باید بهترین منابع برای یادگیری این روش تحلیلی را بشناسید.

برای این منظور می‌توانید از مقالات، دوره‌های آموزشی رایگان، پولی، کتاب آموزشی یا آموزش حضوری کمک بگیرید.

بهترین منابع برای یادگیری تحلیل تکنیکال شامل سایت‌های زیر است.

udemy

investopedia

StockCharts

ThePatternSite

TradingView

هر یک از منابع یادگیری مزایا و معایب خاص خود را داشته و در نوبه خود منبع مناسبی برای یادگیری تحلیل تکنیکال هستند.

شما در کنار منابع خارجی معتبر می‌توانید از صرافی ایرانیکارت نیز برای یادگیری تحلیل تکنیکال استفاده کنید. این صرافی شرایط لازم برای یادگیری صفر تا صد تحلیل تکنیکال را برای کاربران فراهم کرده است. هر یک از مباحث تحلیل تکنیکال به‌صورت جداگانه و تحت عنوان مقاله آموزشی برای شما عزیزان آماده شده است. بنابراین شما می‌توانید مباحث را به‌صور اصولی و به زبان ساده یاد بگیرید.

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

ایرانیکارت یک بخش ویژه برای تحلیل ارزهای دیجیتال نیز تدارک دیده است. بنابراین شما می‌توانید از تحلیل‌های موجود در سایت برای انجام معاملات خود کمک بگیرید. همچنین شما در کنار آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال با ایرانیکارت، می‌توانید به جمع تحلیلگران صرافی ملحق شوید و تحلیل‌های خود را به اشتراک بگذارید. پس اگر به دنبال یک منبع ایده‌آل برای آموزش تحلیل تکنیکال هستید، صرافی ایرانیکارت گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

تحلیل تکنیکال یکی از انواع روش تحلیلی است که برای پیش‌بینی آینده و قیمت ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش تحلیلی اهمیت بسیار زیادی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بهترین نقاط ورود به معامله را شناسایی کنید.

به همین جهت اگر قصد فعالیت حرفه‌ای در بازار کریپتو را دارید باید تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید. یادگیری تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند که روند تغییر قیمتی ارزها را شناسایی کرده و معاملات پرسودی داشته باشید. برای یادگیری این روش تحلیلی، منابع بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید بر اساس سلیقه شخصی خود بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

پیشنهاد ما به شما آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال با ایرانیکارت است. ایرانیکارت بخش‌های مختلفی را برای آموزش شما تدارک دیده است و به شما کمک می‌کند که بتوانید تحلیل‌های موفق و اصولی انجام دهید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا