تکنولوژی

با 10 امکان جدید در آی او اس ۱۷.۲ آشنا شوید

به گزارش کارمادیو، اپل پس از انتشار آی او اس ۱۷.۱ در ماه اکتبر، در تلاش است تا نسخه رسمی آی او اس ۱۷.۲ را منتشر کند. در حال حاضر، بتای این نسخه از iOS، برای توسعه‌دهندگان و کاربران عمومی در دسترس است. اگر قصد دارید تغییرات iOS 17.2 را بدانید، در این مطلب از کارمادیو ما را همراهی کنید. در این مطلب به معرفی ده ها امکان جدید در iOS 17.2 می پردازیم که البته بعضی از این امکانات قابل استفاده در کشور ایران نمی باشد و همچنین برخی از این قابلیت ها برای آیفون 15 می باشد که این سری از آیفون ها نیز در بازار به صورت رجیستر شده موجود نمی باشند.

قابلیت‌های جدید آی او اس ۱۷.۲

در ادامه این مطلب به طور خلاصه به معرفی بسیاری از ویژگی‌های iOS 17.2 می‌پردازیم.

۱. Journal app

برنامه ژورنال که در رویداد WWDC 2023 در ماه ژوئن معرفی شد، نشانگر یک اپلیکیشن برای ثبت خاطرات و لحظات خوش زندگی کاربران بود. این برنامه اکنون به عنوان یکی از تغییرات iOS 17.2 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر، این برنامه کاربردی تنها در آیفون ارائه می‌شود و هنوز تاریخی برای انتشار آن در مک و یا آیپد مشخص نشده است.

2. پلی لیست مشترک در اپل موزیک

سه نسخه بتای آی او اس ۱۷.۲ از این قابلیت پشتیبانی می‌کردند و این در حالی است که اپل در نسخه بتای چهارم، این ویژگی را حذف کرد. به همین دلیل مشخص نیست که پلی لیست مشترک اپل موزیک به طور رسمی منتشر شود یا خیر!

شما می‌توانید نحوه ساخت و استفاده از آن را در مطلب آموزش استفاده از پلی لیست‌های مشترک اپل موزیک در آی او اس ۱۷.۲ بخوانید.

3. تغییرات کلی برنامه اپل موزیک

در اپل موزیک، ویژگی جدیدی به نام Favorite Songs، بر اساس آهنگ‌های مورد علاقه شما، در دسترس است. بدین معنی که به طور خودکار، تمامی موزیک‌های اخیری که گوش کرده‌اید را شناسایی می‌کند و پلی لیستی بر اساس آن می‌سازد. این قابلیت بر اساس ویژگی Favorites در آی او اس ۱۷.۱ ارائه خواهد شد.

برای فعال کردن این ویژگی باید به تنظیمات آیفون بروید و بر روی Music ضربه بزنید.

4. غیر فعال کردن Apple Music Listening

همچنین در اپل موزیک، همزمان با روشن بودن حالت Focus، می‌توان سابقه Apple Music Listening را غیر فعال کرد. اپل در مورد این ویژگی می‌گوید:

می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید آهنگ در حال پخش بر روی پیشنهادات و یا میکس موزیک تأثیر بگذارد و یا در Recently Played نمایش داده شود و یا این که برای دیگر کاربران اپلیکیشن Apple Music نمایش داده شود.
به طور کلی، ویژگی مذکور بدین معنی است که همزمان با روشن بودن یک حالت فوکوس خاص، ‌می‌توانید فیلتر فوکوس اپل موزیک را شخصی‌سازی کرده و از تأثیر آن بر پیشنهادات موسیقی اپل جلوگیری کنید.

5. ضبط Spatial Video

در آی او اس ۱۷.۲، تمامی کاربران آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس می‌توانند ویدئوهای Spatial Video را برای اپل ویژن پرو ضبط کنند. برای فعال کردن این قابلیت می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

به تنظیمات بروید و پس از انتخاب منوی Camera، بر روی گزینه Formats ضربه بزنید و دکمه Spatial Video for Apple Vision Pro را روشن کنید.

ویدئوی فضایی یا همان Spatial Video با کیفیت ۱۰۸۰p و ۳ فریم در ثانیه ضبط می‌شود. بر اساس پیش بینی اپل، یک دقیقه spatial video حدود ۱۳۰ مگابایت فضا اشغال می‌کند.

6. صدای پیش فرض نوتیفیکیشن

پس از این که اپل در آی او اس ۱۷، صدای پیش فرض نوتیفیکیشن را از Tri-tone به Rebound تغییر داد، اکنون قابلیت تغییر صدای پیش فرض نوتیفیکیشن را به آی او اس ۱۷.۲ افزوده است. برای این تنظیمات، به روش زیر عمل کنید:

  • به تنظیمات آیفون بروید.
  • پس از رفتن به Sounds & Haptics، گزینه جدید Default Alerts را پیدا کنید.
  • در این بخش می‌توانید صدا و فیدبک لمسی را برای قسمت نوتیفیکیشن تغییر دهید.

7. واکنش‌ها در برنامه Messages

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی در آی او اس ۱۷.۲، قابلیت پاسخگویی و ریپلای پیام‌ها در برنامه Messages است. بدین ترتیب که با کلیک طولانی مدت بر روی پیام مخاطب، می‌توانید Add Sticker را انتخاب کرده و هر ایموجی و استیکری که می‌خواهید را ارسال کنید.

8. افزودن گزینه ترجمه به Action Button

کاربران آی او اس ۱۷.۲ می‌توانند از دکمه اکشن برای ترجمه نیز استفاده کنند. بدین معنی که با فعال کردن گزینه Translate در Action Button، ترجمه صدا به متن بین دو زبان به صورت اتوماتیک شروع می‌شود.

لازم به ذکر است که این قابلیت برای نخستین بار به همراه آیفون ۱۵ پرو در سپتامبر معرفی شد، اما تا قبل از نسخه iOS 17.2 در دسترس نبود.

9. ویجت‌های جدید

اپل برای برنامه Weather، سه ویجت جدید در نظر گرفته است:

Details: با استفاده از این ویجت، می‌توانید شاخص UV، احتمال بارندگی، باد و موارد مشابه را ببینید.
Daily forecast: می‌توانید شرایط کنونی و پیش‌بینی روزانه آب و هوای یک منطقه را مشاهده کنید.
Sunrise and sunset: این ویجت کمک می‌کند تا پیش بینی ساعت طلوع و غروب خورشید را در منطقه مورد نظر خود ببینید.
برای برنامه ساعت، یک ویجت جدید به نام Clock Digital وجود دارد که زمان کنونی منطقه را به صورت دیجیتال نشان می‌دهد. این مورد اولین ویجت دیجیتالی ساعت اپل است.

10. Local Awareness برای هشدارهای مهم

آی او اس ۱۷.۲ یک Local Awareness و یا همان آگاهی محلی را برای کاربران به همراه دارد. به گفته اپل، این قابلیت می‌تواند بر اساس موقعیت مکانی کاربران، بهترین راه حل‌ها را در شرایط اضطراری ارائه دهد.

برای فعال کردن این ویژگی باید به روش زیر عمل کنید:

پس از رفتن به تنظیمات دستگاه خود، بر روی Notifications کلیک کنید. در این مرحله باید پس از انتخاب Emergency Alerts، دکمه Local Awareness را فعال کنید.

11. Contact Key Verification

سال گذشته، اپل برای افزایش امنیت iMessage، قابلیت جدیدی را معرفی کرد که Contact Key Verification و یا کلید تأیید تماس نام دارد. این ویژگی به کاربران آیفون این اطمینان را می‌دهد که پیام آن‌ها به گیرندگان واقعی خواهد رسید.

این ویژگی برای افرادی مانند مقامات دولتی، روزنامه نگاران و تمامی افرادی که در معرض خطرات هکرها قرار دارند، مناسب است. به زودی این ویژگی را می‌توان در آی او اس ۱۷.۲ در اختیار داشت.

برای آشنایی با نحوه فعالسازی قابلیت Contact Key Verification در آی‌مسیج آی او اس ۱۷ بر روی لینک کلیک کنید.

12. ایرپلی و ویژن پرو

یکی از مهم‌ترین تغییرات iOS 17.2، وجود ویژگی جدید AirPlay Receiver در ویژن پرو است. این ویژگی کمک می‌کند تا کاربران بتوانند محتوای موجود در Apple Vision Pro را به راحتی در آیفون خود پخش کنند.

پیش‌بینی می‌شود که ویژن پرو در اوایل سال ۲۰۲۴ منتشر شود. برای فعالسازی این قابلیت باید در تنظیمات دستگاه خود، به منوی AirPlay بروید.

13. تغییرات آیتونز استور

بر اساس اظهارات بلومبرگ، اپل قصد دارد تا برنامه‌های انحصاری iTunes Movie و TV show را به نفع TV app تغییر دهد. آی او اس ۱۷.۲ با پیام‌های جدید ارائه می‌شود که کاربران را به سمت استفاده از TV app هدایت می‌کند.

14. ویژگی‌های آپدیت نرم‌افزاری

یکی از موارد جالب در تغییرات iOS 17.2، امکان آپدیت کردن آیفون حتی در داخل جعبه بسته است. این ویژگی بدین معنی است که خرده فروشان و نمایندگی‌های فروش محصولات آیفون، می‌توانند محصولات را در داخل بسته و بدون باز کردن جعبه، آپدیت کنند. در گذشته، آیفون‌ها با سیستم عاملی که در کارخانه تولید می‌شدند به دست مشتری می‌رسیدند و ممکن بود کاربران یک آیفون را با سیستم عامل بسیار قدیمی خریداری کنند و خود ناچار به آپدیت کردن آن باشند.

سایر تغییرات آی او اس ۱۷.۲

  • قابلیت Sensitive content در آی او اس ۱۷.۲
  • گسترش ویژگی Sensitive Content Warning یا همان هشدار محتوای حساس، به تمامی استیکرها در برنامه Messages و Contact Posters در اپلیکیشن Contacts
  • توانایی سیری در بیان ETA و ارتفاع کاربر در زمان استفاده از Apple Maps
  • قابلیت غیرفعال کردن ویژگی پیش‌بینی متن درون خطی، بدون خاموش کردن predictive text
  • برطرف شدن کاهش سرعت وای فای و مشکلات مربوط به اتصال اینترنت
  • وجود زیرمجموعه‌های جدید در بخش‌های Games و Apps در اپ استور
  • وجود یک گزینه متن رنگین کمان در زمان طراحی Contact Poster (پوستر تماس) در iOS 17.2
  • گزینه جدید Fast Fade برای ورق زدن صفحه در برنامه Apple Books

آیا به نظر شما ویژگی جدید دیگری در آی او اس ۱۷.۲ وجود دارد که ما آن را نگفته باشیم؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار آی او اس ۱۷.۲

با توجه به این که تاکنون ۴ نسخه بتا از iOS 17.2 منتشر شده است، به احتمال زیاد نسخه رسمی این سیستم عامل تا قبل از سال جدید میلادی در دسترس خواهد بود.

نسخه 17.1.2 به تازگی توسط اپل برای رفع برخی از باگ ها منتشر شده است و شما می توانید این نسخه را دانلود نمایید.

 

منبع: انارمگ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا