تکنولوژی

اندروید ۱۵ با ویژگی افزایش سازگاری نرم‌افزار و سخت‌افزار معرفی شد

به گزارش کارمادیو، گوگل پس از مد‌ت‌ها انتظار سرانجام اولین جزئیات رسمی را از سیستم‌عامل اندروید ۱۵ اعلام کرد. جدیدترین سیستم‌عامل موبایلی گوگل تغییرات زیرپوستی زیادی تجربه کرده است تا ارتباط بین نرم‌افزار و سخت‌افزار انواع گوشی‌های هوشمند نظیر گوشی گوگل و گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی را تقویت کند.

اندروید ۱۵ در حالی از راه می‌رسد که گوگل طی چند وقت اخیر تلاش کرده است ارتباطاتش را با سامسونگ مستحکم‌تر کند. تمرکز روی سلامت پلتفرم و همکاری نزدیک‌تر با شرکای سخت‌افزاری، اقدامی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد، خصوصاً اگر بخواهید با شرکتی رقابت کنید که همواره به‌خاطر ارتباط بین نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه‌هایش شهره بوده است: اپل.

بخش قابل توجهی از تغییرات اندروید 15 به فریم‌ورک Dynamic Performance مربوط می‌شود. این فریم‌ورک، نحوه‌ی تعامل اپلیکیشن‌های ستگین با باتری دستگاه را مدیریت می‌کند.

تغییرات جدید در تلاش‌اند به گوشی‌های اندرویدی برای پاسخ بهتر به پردازش‌های مربوط‌ به CPU و GPU و همچنین مدیریت بهتر سیستم‌های حرارتی کمک کنند.

در اندروید ۱۵، اپلیکیشن‌هایی که پردازش‌های پس‌زمینه را برای مدت‌زمان طولانی انجام می‌دهند، انرژی کمتری مصرف خواهند کرد. این تغییرات چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسند، اما برای عملکرد کلی مهم‌ هستند.

سایر تغییرات اندروید ۱۵ روی حریم خصوصی متمرکزند، ازجمله سیستم حفاظتی قدرتمندتر برای مقابله‌با بدافزارهایی که وارد فایل اپلیکیشن‌ها می‌شوند.

اندروید ۱۵ همچنین به جدیدترین نسخه‌ی Privacy Sandbox مجهز است؛ این قابلیت که نسخه‌ی اولیه‌اش مدت‌ها قبل معرفی شد، راه‌های جدیدی به اپلیکیشن‌ها برای استفاده از تبلیغات هدفمند می‌دهد، آن هم با حفظ حریم خصوصی کاربر.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا