فیلم و سریال

بیوگرافی راک (دواین جانسون) + بهترین فیلم ها و سریال های او

دواین جانسون (راک) یکی از ستاره های هالیوودی است که در نقش های اکشن به زیبایی درخشیده است. این بازیگر که یک کشتی‌گیر است، در رینگ با نام راک شناخته می‌شود، اما نام اصلی او دواین جانسون می باشد. این بازیگر مشهور که در گذشته به مدت ۸ سال به صورت حرفه‌ای کشتی‌گیر کمپانی wwe بود، توانست با ورود به سینما فیلم‌هایی را بازی ‌کند که بیش از ۱۰.۵ میلیارد دلار فروش داشته باشند.

به همین خاطر به‌عنوان یکی از ستاره های سینما که دارای فیلم‌های پرفروشی است، شناخته می‌شود. جانسون در سال ۱۹۷۲ در دوم می، در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. پدر دواین یک کشتی کج کار حرفه‌ای بود و همین باعث شد تا دواین به دلیل سفر های پدرش به نقاط مختلف کشور جهان، با دنیای کشتی‌گیر های حرفه‌ای آشنا شود و به این حرفه علاقه مند گردد. دواین در زمان نوجوانی به آموزش ورزش راگبی پرداخت. سپس موفق شد به یکی از ستارگان کشتی حرفه‌ای تبدیل شود. با کارمادیو همراه باشید.

زندگی شخصی همسر و فرزندان دواین جانسون (راک)

لورن هاشین ، همسر دواین جانسون (راک)
لورن هاشین ، همسر دواین جانسون (راک)

دواین جانسون (راک) که به‌عنوان یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار جهان شناخته می‌شود در دانشگاه میامی مشغول به تحصیل شد و در آنجا فوتبال آمریکایی را ادامه داد. حتی نتوانست در تیم‌های لیگ برتر هم بازی کند. جانسون پس از دریافت لیسانس در رشته جرم‌شناسی و فیزیولوژی در سال ۱۹۹۵، از دانشگاه میامی فارغ‌التحصیل شد، اما نتوانست به ورزش فوتبال آمریکایی ادامه دهد و از این تیم اخراج شد.

دواین جانسون (راک) در کشتی کج

او مجدداً به سمت کشتی کج رفت و مانند پدرش که به نام راکی جانسون شناخته می‌شد، به یک قهرمان تبدیل شد. دواین جانسون در سال ۱۹۹۷ برای اولین بار با بانویی به نام دنی گارسیا ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۱ اولین فرزند او به نام سیمون به دنیا آمد. دختر دواین، شش سال بود که همسرش جدا شد، اما جانسون مجدداً در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت با لورن هاشین دختر یکی از موسیقیدانان معروف آمریکایی به نام سیب هاشین ازدواج کند. دواین جانسون (راک) از ازدواج دوم خود هم صاحب دو دختر شد و در حال حاضر همچنان با همسر و دخترانش در آرامش زندگی می‌کند.

فرزندان دواین جانسون (راک)
فرزندان دواین جانسون (راک)

 

دواین جانسون و همسرش

رابطه دواین جانسون و همسرش بسیار مسالمت‌آمیز است و توانسته یک رابطه کاری و محترمانه نیز با همسر سابق خود دنی گارسیا داشته باشد. این بازیگر معروف در حال حاضر در ساوت وست رنچز، در فلوریدای آمریکا یک خانه دارد. او همچنین خانه دیگری در لس‌آنجلس در کالیفرنیا خریداری نموده است. دواین صاحب یک مزرعه نیز هست که در ویرجینیا قرار دارد. یکی از دختران جوان جانسون به نام سیمون در حال حاضر آموزش مربوط به کشتی کج را در مراکز wwe شروع کرده و با این شرکت قرارداد همکاری امضا کرده است.

بهترین فیلم‌های سینمایی دواین جانسون (راک)

دواین جانسون که توانسته محبوبیت بسیاری را در سال‌های اخیر به دست بیاورد، رابطه بسیار خوبی با طرفداران خود دارد. این بازیگر معروف آمریکایی افتخارات زیادی را در حرفه کشتی در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ به دست آورد و توانست در حوزه سینما و تلویزیون نیز خوش بدرخشد. اگرچه شروع او با ورزش حرفه‌ای بود، اما در حال حاضر به‌عنوان یک بازیگر هالیوودی و شخصیت تأثیرگذار در جهان شناخته می‌شود. حتی دواین جانسون اعلام کرده که می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ برای ریاست جمهوری نامزد شود. همین نشان می‌دهد که او ازنظر فرهنگی و سیاسی فرد مهمی است.

اولین حضور رسمی دواین جانسون (راک) در عرصه سینما با فیلم بازگشت مومیایی بود که در سال ۲۰۰۱ به روی پرده آمد. به دلیل درخشش دواین جانسون در این فیلم و شهرت او در دنیای کشتی حرفه‌ای، این فیلم فروش خوبی داشت و دواین توانست دومین فیلم خودش را نیز با نام عقرب شاه به روی پرده ببرد. دستمزد بالای دوان جانسون که حدود 5/5 میلیون دلار بود، باعث شد تا او یکی از بالاترین دستمزدها برای بازی در فیلم پادشاه عقرب را بگیرد و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به خاطر دریافت بالاترین دستمزد ثبت کند. او در زندگی هنری خود، فیلم‌های زیادی بازی کرده است که می‌توان از آن‌ها موارد زیر را برشمرد.

  • سریع و خشن
  • جومانجی
  • گشت‌وگذار در جنگل
  • وضعیت قرمز
  • هرکول
  • گارد ساحلی
  • سن آندریاس
  • جاسوس مرکزی
  • نابودی
  • نقشه بازی
  • خبرچین

بیوگرافی راک (دواین جانسون) + بهترین فیلم ها و سریال های او

بهترین سریال‌های راک (دواین جانسون)

دواین جانسون علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی معروفی مانند سریع و خشن، در سریال‌های زیادی هم بازی کرده است. این بازیگر معروف آمریکایی در سریال‌هایی مانند فوتبالیست‌ها، راک جوان، بازی‌های تایتان، خط زندگی، تغییر شکل‌دهندگان: پرایم، فامیلی گای، جادوگران محله ویورلی، کوری در خانه، هانا مونتانا اچ بی او و … نیز بازی نموده است.

سریال‌هایی مانند hbo و فوتبالیست‌ها پنج فصل متوالی تکرار شدند و بازی او در این سریال‌ها باعث شد تا بهترین رتبه‌ها را در بین سریال‌های کمدی در شش سال متوالی به دست بیاورند.

 

جوایز دریافت شده

دواین جانسون (راک) مانند بسیاری از بازیگران و ورزشکاران حرفه‌ای توانسته در طول زندگی خود جوایز بسیاری را درزمینهٔ ورزش و سینما دریافت کند. این بازیگر معروف که در حال حاضر جزو بازیگران فعال در حوزه نیکوکاری است. جوایز سینمایی و تلویزیونی بسیاری را در کارنامه شخصی خود ثبت نموده و توانسته در فهرست افراد بانفوذ جهان ازنظر مجله تایم قرار بگیرد. جوایز دواین جانسون عبارت‌اند از:

  • جایزه سینمایی و تلویزیونی mtv
  • جایزه برگزیده نوجوانان در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۰۱
  • جایزه تمشک طلایی برای بدترین بازیگر
  • جایزه ایمیج
  • جایزه برگزیده کودکان نیکولدین در سال ۲۰۱۳، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸
  • جایزه برگزیده مردم در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷
  • جایزه مجله پیپل در سال ۲۰۱۶
  • جایزه مستر المپیا در سال ۲۰۱۶

بهترین سریال‌ها و فیلم های راک (دواین جانسون)

قد و وزن راک (دواین جانسون)

ویژگی‌های ظاهری دواین جانسون باعث موفقیت و شهرت او در دنیای ورزش و سینما بوده است. به همین خاطر افراد زیادی هستند که می‌خواهند بدانند قد و وزن جانسون یا راک چقدر است.

این بازیگر هالیوودی حدود 118 کیلوگرم است. قد او 190 سانت است و در حال حاضر ۵۳ سال سن دارد. او در خانواده‌ای بزرگ شد که اهل ورزش بودند و پدرش به‌عنوان یک کشتی‌گیر حرفه‌ای فعالیت می‌کرد. به همین خاطر دواین جانسون تعلیمات مربوط به بدن‌سازی و ورزش حرفه‌ای را از نوجوانی آغاز کرد و همین باعث شد تا بتواند ازنظر فیزیک بدنی نیز در شرایط مناسبی قرار بگیرد.

کلام پایانی

در این مقاله با بررسی بیوگرافی دواین جانسون (راک) که توسط کارمادیو تهیه شده، در خدمت شما بودیم. این بازیگر هالیوودی دو بار در طول زندگی خود ازدواج‌کرده و حاصل این ازدواج سه فرزند دختر است. دواین جانسون در زندگی ورزشی خود بسیار موفق عمل کرده و توانسته جوایز زیادی را در این زمینه به دست بیاورد. ورود او به دنیای بازیگری هم توانست شهرت بالایی را نصیبش کند. یکی از فیلم‌های معروف او سریع و خشن است که در چند شماره در سال‌های متوالی پخش شد و توانست توجه تماشاچیان را به خود جلب کند.

 

 

4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا