سبک زندگی

درباره غانم المفتاح ، جوان معلول قطری در افتتاحیه جام جهانی

غانم المفتاح جوان معلولی بود که در افتتاحیه جام‌جهانی حضور داشت. معلولیت این جوان مادرزادی بوده. وقتی ۱۵ ساله بوده کامل به زبان انگلیسی مسلط میشه! در مدارس قطر به عنوان عجوبه شناخته میشه. کم کم یک خیریه توزیع ولیچر جهانی راه میندازه و در این کار بسیار موفق میشه. کلی کتاب در مورد مبارزه با نا امیدی نوشته و خیلی هم تاثیر گذار بوده.
این جوان از مرحله ترحم گذشته و حالا یکی از موثرترین افراد در حوزه خودش هست. ایشون به عنوان سفیر صلح قطر هم فعالیت داره. در جام جهانی هم مسئولیت قرائت چند آیه از قرآن رو به عهده داشت.

داستان گفت‌وگوی جالب مورگان فریمن و پسر قطری مبتلا به سندروم دمی

مورگان فریمن به روی صحنه رفت و به غانم المفتاح سلام کرد. سپس روی زمین نشست و پاهایش را دراز کرد. فریمن گفت: «آنچه ما را به هم پیوند می‌دهد بیشتر از چیزی است که ما را از هم جدا می‌کند. ما یک قبیله بزرگ هستیم و جهان چادر ماست. ما می‌توانیم همه را به یکی بودن دعوت کنیم.» سپس غانم به فریمن گفت: «بله، با هم می‌توانیم پیامی قوی به جهان بفرستیم که به ما بپیوندد.»

این گفت‌وگوی دلگرم کننده بین جوان معلول و بازیگر مشهور در رسانه‌های اجتماعی نیز توجه زیادی را به خود جلب کرده است. غانم مفتاح در حین گفت‌وگو پیرامون مسئله‌ای، با خواندن آیه‌ای از سوره حجرات، توجه همه را به خود جلب کرد تا از این طریق انگیزه آشنایی با زندگی‌نامه وی نیز ایجاد شود.

درباره غانم المفتاح ، جوان معلول قطری در افتتاحیه جام جهانی

المفتاح در مراحل مختلف زندگی خود بر مشکلات زیادی غلبه کرده است. از قلدری همکلاسی‌هایش در مدرسه تا مصائب جراحی‌هایی که در مسیر سلامتی خود انجام داد، او را به چالش‌های سخت کشیده و یک زندگی پرماجرا را تجربه کرده است. وی به تحصیلات دانشگاهی خود در سطح آکادمیک، در دانشکده علوم سیاسی نیز ادامه می‌دهد، به ویژه که او به دنبال تبدیل شدن به یک دیپلمات برجسته است.

در مقوله ورزش نیز، المفتاح با انجام سخت‌ترین ورزش‌ها از جمله غواصی، صخره‌نوردی و اسکیت برد خود را به چالش می‌کشد. این مرد جوان همچنین یکی از باهوش‌ترین و جوان‌ترین کارآفرینان قطر به شمار می‌رود که با نیت گسترش و ایجاد شعبات متعدد در کشورهای حاشیه خلیج فارس، شرکتی تخصصی در زمینه تولید بستنی راه اندازی کرده است.

درباره غانم المفتاح ، جوان معلول قطری در افتتاحیه جام جهانی

غانم در افتتاحیه جام جهانی قطر

در اولین روزهای آوریل 2022، کمیته عالی جام جهانی قطر از انتصاب غانم به عنوان سفیر رسمی این مسابقات خبر داد.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات که دیروز یکشنبه در ورزشگاه آل البیت برگزار شد، جوانان قطری پس از شرکت در صحنه ای دراماتیک بین شرق و غرب به همراه مورگان فریمن بازیگر مشهور آمریکایی که غانم به تلاوت آن پرداخت، توجه و دل ها را به خود جلب کرد.

شایان ذکر است قطر جام عرب را هم که سال گذشته میزبانی آن را بر عهده داشت، با آیاتی از قرآن کریم، افتتاح کرد.

افتتاح مسابقات جام جهانی با عطر تلاوت آیاتی از قرآن توسط غانم المفتاح با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی در این کشور همراه شده که آن را مایه عزت و سربلندی برای کشورشان خواندند.

غانم المفتاح آیه ۱۳ سوره مبارکه حجرات را قرائت کرد:

«یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثی‌ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ».

(اى مردم، بی‌ گمان، ما همۀ شما را از مرد و زنى (آدم و حوّا) آفریدیم و شما را ملّت‌ ها و قبیله‌ هایى [جداگانه] قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید، مسلّماً گرامى‌ ترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست؛ که خدا دانای آگاه است.)

در این آیه به سه اصل مهم اشاره شده است: اصل مساوات در آفرینش زن و مرد، اصل تفاوت در ویژگى‌ ‌هاى بشرى و اصل این‌که تقوا ملاک برترى است.

3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا