سبک زندگیسلامت

خداحافظی با لک های حاملگی با درمان خانگی / لک بارداری یا ملاسما

یکی از آرزوهای هر مادری بعد از وضع حمل، خداحافظی با لک های حاملگی است تا دوباره زیبایی خود را بدست آورد. لک های حاملگی که در اطراف گونه، بینی، گردن، چانه و پیشانی ظاهر می ‌شوند تیره رنگ هستند. این لکه ها ممکن‌ است‌ در هر کدام از سه دوره سه ماهه حاملگی برای مادر رخ دهد.

اگر شما هم از افرادی هستید که دچار لک های شدید حاملگی شده اید نگران نباشید ما در این مقاله از کارمادیو روش های خانگی و موثر که با آن ها می توان این لکه‌ ها را از بین برد برای شما بانوان محترم شرح می دهیم بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ترفند های خانگی خداحافظی با لک های حاملگی، لک بارداری یا ملاسما

1- شیر و زردچوبه،  تونر اصلی خداحافظی با لک های حاملگی

میزان آسیب پذیری پوست در دوران بارداری نسبت به اشعه فرابنفش بیشتر می شود. در این دوران برای مراقبت‌ از پوست خود از تونر شیر و زردچوبه استفاده کنید. مقدار کمی زردچوبه را با شیر ترکیب کنید و به حالت خمیری در آورید سپس به مدت ده الی پانزده دقیقه روی لکه های صورت بمالید و با آب ولرم بشویید. روزانه از این تونر استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

2- روغن کرچک و ویتامین E، اکسیدان قوی جوان سازی پوست

برای کاهش دادن و کم رنگ شدن رنگ لک های قهوه ای حاصل از حاملگی استفاده از ویتامین E بسیار موثر است. ویتامین E برای جوان سازی پوست هم تاثیر بسیار زیادی دارد. روغن کرچک را با ویتامین E مخلوط کنید و سپس پوست صورت خود را با آن ماساژ دهید و این اکسیدان قوی را به مدت نیم ساعت روی پوستتان نگه دارید و بعد از نیم ساعت پوست صورت خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید و سپس با حوله ای تمیز و نرم خشک کنید.

3- سرکه سیب، روشنی بخش لک های صورت

سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت زیادی دارد. سرکه سیب برای از بین بردن لک های حاملگی بسیار کاربردی و راحت است. سرکه سیب همچنین برای پاکسازی پوست از هر نوع چربی اضافی و آلودگی عالی است. برای از بین بردن لک های حاملگی با سرکه سیب کافی است بر روی لک های پوست کمی سرکه سیب بمالید و به مدت بیست دقیقه اجازه دهید روی پوستتان بماند سپس صورت خود را با آب سرد و بدون استفاده از هر نوع مواد شوینده ای بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب می توانید سه بار در هفته از سرکه سیب استفاده کنید.

4- آب لیمو و آب خیار، نابودی لک های حاملگی

یکی از مهم ‌ترین و بهترین ماده های غذایی آب لیمو است که خوردن و همچنین مالیدن آن لک های حاملگی را کاهش‌ می دهد. برای از بین بردن لک های حاملگی کافی است کمی آب لیمو و آب خیار را با هم مخلوط کنید و داخل یک بطری اسپری بریزید و روزانه از این اسپری استفاده کنید. ترکیب آب لیمو و خیار علاوه بر کم رنگ کردن لک های حاملگی، پوست صورت شما را شفاف و درخشان می کند.

5- ماسک لیمو و عسل

ماسک لیمو و عسل

ترکیب لیمو و عسل یکی از موثرترین ماسک های خانگی برای از بین بردن لک های حاملگی است. چرا که لیمو خاصیت لایه برداری و روشن کنندگی دارد به همین دلیل همه ما آن را به عنوان یک ضد لک قوی می شناسیم. علاوه بر همه اینها لیمو با قدرت ضد عفونی و آنتی باکتریال خود در جلوگیری و ایجاد آکنه بسیار موثر است.

عسل نیز منبعی از مواد مغذی است که نیازهای پوست را رفع می کند. برای تهیه ماسک لیمو و عسل، آب یک عدد لیمو سبز را بگیرید و آن را از صافی عبور دهید سپس‌ یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید و با کمک پنبه به لک های صورت بزنید و اجازه دهید تا نیم ساعت روی پوستتان بماند سپس پوست خود را شستشو دهید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.

این ماسک را می توانید یک الی دو بار در هفته استفاده کنید چرا که ماسک لیمو بسیار قوی است و زیاده روی در  مصرف آن خشکی پوست را به همراه دارد.

کلام پایانی

ما در این مقاله از کارمادیو روش های خانگی و موثر که می توانید لک های حاملگی را برطرف کنید شرح دادیم. البته در کنار ترفند های ذکر شده لازم می دانیم نکات غذایی و سلامتی را هم رعایت کنید. از رژیم غذایی سالم مثل میوه و سبزیجات استفاده کنید. خواب منظم و کافی داشته باشید. میزان اسید فولیک بدن خود را در دوران حاملگی مورد بررسی قرار دهید. و در نهایت به شما توصیه میکنیم قبل از انجام هر گونه درمانی، با پزشک متخصص مشورت نمایید. حال شما را به مطالعه مطالب مرتبط با این موضوع یعنی مراقبت های پیش از بارداری لینک می دهیم.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا