سبک زندگی

۳ وسیله کاربردی برای ارسال محصولات شکستنی بدون خسارت

برای بسیاری از افراد پیش آمده که در حین اسباب کشی آسیب های زیادی به وسایل وارد شده باشد و یا بخشی از ظروف و وسایل شکستنی از بین رفته باشند. ممکنه در انبار داری هم این آسیب ها به وجود آمده باشند. زمانیکه وسایل را در بسته بندی قرار داده باشید و بعد از مدتها که به این وسایل نیاز داشته اید عملا بی استفاده شده باشند. در سال‌های اخیر با افزایش فروشگاه‌های آنلاین و فروش انواع وسایل و محصولات، نیاز به بسته بندی مناسب افزایش یافته است. ارسال محصول با بسته بندی نامناسب و آسیب دیده نه تنها باعث نارضایتی مشتریان شده بلکه می‌تواند خسارت‌های مادی را نیز وارد کند. بروز خسارت مادی و خدشه دار شدن اعتبار برند برای فروشگاه‌‎های آنلاین می‌تواند جز بدترین اتفاقات باشد.
برای جلوگیری از این اتفاقات و خسارت‌ها، اولین چیزی که ذهن افراد را در ارسال محصولات شکستنی به خود درگیر می‌کند، جلوگیری از آسیب دیدن محصولات در طول مسیر و در انبارداری است.

امکان ندارد فردی قصد ارسال محموله ظریف و شکستنی را داشته اما به دلیل آسیب‌های احتمالی دغدغه فکری نداشته باشد. بدون یک بسته بندی خوب چنین کاری امکان‌پذیر نخواهد بود. پس قبل از اقدام به ارسال این دسته از وسایل باید یک بسته‌بندی استاندارد و مطمئن برای آن آماده کنید. خوشبختانه امروزه لوازم بسته‌بندی متعددی برای اهداف و کاربردهای مختلف به بازار عرضه می‌شوند. همین تنوع بالا خود سبب شده تا افراد در خرید محصولات بسته بندی  دچار سردرگمی شده و حتی انتخابی نادرست داشته باشند. بسته بندی نادرست و یا استفاده از محصولات بسته بندی نامناسب می تواند باعث آسیب‌های جبران ناپذیری شود. یک بسته‌بندی مناسب برای محصولات شکستنی در اسباب کشی، فروش آنلاین، انبارداری و… می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

چنانچه به دنبال بک بسته‌بندی همه چیز تمام و به دور از استرس برای ارسال محصولات شکستنی هستید، توصیه می‌کنیم از خرید سه وسیله کارتن، سلفون و نایلون حبابدار غافل نشوید. در ادامه به بررسی دقیق‌تر تک تک آن‌ها می‌پردازیم.

انتخاب کارتن مقوایی متناسب با محموله شکستنی

کارتن مقوایی از مهمترین وسایلیست که برای بسته بندی مورد استفاده قرار میگیرد. آمارها نشان می‌دهند که میزان تولید کارتن با توجه به تقاضای بازار در سال ۹۲ در ایران ۳۴۴.۶ هزار تن بوده که این رقم در سال ۹۴ به ۳۷۵.۱ هزار تن رسیده و امروزه با رقمی خیلی بزرگتر روبرو هستیم. کارتن به بسته بندی گفته می‌شود که حداقل از سه لایه مقوایی تشکیل شده است. این محصولات دارای لایه زیرین، رویین و لایه کنگره دار میانی هستند. لایه میانی با نام فلوتینگ شناخته می‌شود. کنگره‌های فلوتینگ از نظر ارتفاع و دامنه با یکدیگر متفاوت هستند و تولید کنندگان کارتن با توجه به ابعاد کارتن بهترین نوع فلوتینگ را انتخاب می‌کنند.

کارتن توان نگه‌داری هر محصولی را داشته و در سایه دیواره‌های ضخیم مقوایی که عموما به صورت سه یا پنج لایه تولید می‌شوند، از وارد شدن فشار و ضربه به درون آن جلوگیری می‌کند. اما موضوع مهمی که باید در خرید کارتن به آن توجه گردد، انتخاب گزینه‌ای با ابعاد مناسب با توجه به هر آنچه که قصد بسته‌بندی آن را دارید است.

قرار دادن وسیله‌ای بزرگ درون کارتن کوچک مانع از بسته شدن درب آن خواهد شد. در نتیجه بسته‌بندی انجام شده کاملا بیهوده خواهد بود و محصول به راحتی آسیب خواهد دید. از طرفی دیگر با قرار دادن محصولات کوچک در کارتن بزرگ شاهد تکان خوردن خواهیم بود که در نتیجه در حین حمل و جابجایی مدام به دیواره‌های کارتن برخورد کرده و قطعا ترک یا شکستگی را به همراه خواهد داشت. اما اگر کارتنی بخرید که هیچ فضای خالی بعد از قرار گرفتن کالای مورد نظر درون آن وجود نداشته باشد و در عین حال درب جعبه به راحتی بسته شود، به شما این اطمینان را می‌دهیم که تقریبا نصف راه را در ارسال محصولات شکستنی درست طی کرده‌اید.

نایلون حباب دار

با نایلون حبابدار خیال خود را از هر آسیبی راحت کنید

اگر قرار باشد که تنها یک وسیله برای بسته بندی و ارسال محصولات شکستنی خود خریداری کنید، مسلما از بین تمام گزینه ها بهترین مورد، چیزی جز نایلون حبابدار نخواهد بود. چرا که هیچ وسیله‌ای به اندازه نایلون حبابدار نمی‌تواند سلامت محموله‌های ارسالی شما را تضمین کند. این پلاستیک‌ها دارای یک لایه نایلونی هستند که توسط حباب‌های حاوی هوا پوشانده شده و حکم یک عایق را در بسته بندی ایفا می‌کنند. محافظ های حبابدار انواع مختلفی دارند.

مهمترین خصوصیات این محافظ ها وجود هوای محبوس در بین لایه های آن است. وجود این حباب های هوا کمک می‌کنند تا محافظ به صورت عایق رطوبتی و دمایی عمل کند به علاوه مانند بالشتی در برابر ضربه از محصول داخل محافظت می‌کند. محافظ‌های حبابدار ساده به صورت دو لایه و سه لایه تولید می شوند. محافظ های حبابدار دو لایه، یک لایه زیرین و یک لایه حبابدار دارد. این باعث می شود تا محصول ارتجاعی باشد به راحتی بتوان آن را بسته بندی کرد و به شکل محصول در آید.  آنها بهترین راه این است که ابتدا وسیله مورد نظر را به وسیله نایلون حبابدار پوشانده و سپس آن را در کارتنی با سایز مناسب قرار دهید. به خصوص اگر قصد ارسال ظروف شیشه‌ای، مجسمه یا لوازم دکوری یا هر وسیله دیگری از این قبیل را دارید با خرید نایلون حبابدار خیال خود را راحت کنید.

 

به کمک سلفون کار بسته بندی را تمام کنید

هر چند که سلفون استرچ نقشی کلیدی در جلوگیری از فشار و ضربه برای محصولات شکستنی ندارد اما نمی‌توان آن را بی‌تاثیر در داشتن یک بسته بندی ایده‌آل دانست! به این صورت که سلفون‌ها از جنس پلاستیک بوده و از خاصیت ارتجاعی بالایی برخوردار هستند. بنابراین با پیچاندن آن دور تا دور محموله پستی از آسیب اشیا تیز و برنده نیز جلوگیری خواهید کرد.

در بسته بندی محصولات شکستنی که دور آنها را با محافظ حبابدار پیچیده ایم می توان از سلفون برای فیکس کردن بسته بندی و نگهداشتن محکم نایلون حبابدار استفاده کرد. همچنین در جابه جایی محصولات حجیم و بزرگ برای تمیز ماندن محصولات می‌توان از این محصول استفاده کرد.

سلفون‌ها انواع مختلفی دارند. ضخامت سلفون با نوع کاربرد آن تاثیر مستقیم دارد. سلفون‌های غذایی ضخامت کم و چسبندگی بالا و در برابر سلفون‌های بسته‌بندی ضخامت بالایی داشته ولی چسبندگی کمی دارند. ضخامت بالای سلفون‌های بسته‌بندی این مزیت را دارد که به خوبی می‌تواند از محصول محافظت نماید. سلفون از نفوذ رطوبت و آلودگی به درون کارتن جلوگیری کرده و همچنین از باز شدن درب آن در حین جابجایی نیز ممانعت می‌کند. بسته بندی با استفاده از سلفون مانع از وارد شدن خط و خش به محصولات خواهد شد و شما این اطمینان را خواهید داشت که محصول شما به سلامت ارسال خواهد شد.

سلفون برای بسته بندی

خرید آسان لوازم بسته‌بندی برای ارسال محصولات شکستنی

پیشگام بودن زودپک در فروش انواع لوازم بسته‌بندی به صورت آنلاین سبب شده تا مورد اعتماد بسیاری از مشتریان واقع شود. به خصوص کسانی که به دنبال راهی برای خرید باکیفیت، ارزان و از همه مهم‌تر راحت هستند از طریق این وب سایت می‌توانند تمامی احتیاج‌های خود را برآورده کنند. از جمله مزایای خرید آنلاین از وبسایت زودپک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان سفارش از تمامی نقاط کشور
  • ارسال سریع به ساکنان تهران و کرج
  • خرید قیمت مناسب به دلیل حذف واسطه‌ها
  • برخورداری از تخفیفات ویژه و شارژ کیف پول با هر خرید
  • تنوع بالای محصولات بسته‌بندی

تنها کاری که برای اقدام به خرید از طریق زودپک باید انجام دهید، مراجعه به وبسایت زودپک و یا تماس از طریق شماره ۷۲۱۴۲ ۰۲۱ است.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا