آشپزی

روش تهیه آسان مربای بلوبری در خانه

در این مقاله از کارمادیو، طرز تهیه مربای خوشمزه بلوبری را آموزش می‌دهیم. این مربای خانگی بلوبری یا زغال اخته فقط با سه ماده درست می شود. درست کردن آن نه تنها بسیار ساده است، بلکه خوشمزه است!

مواد تشکیل دهنده مربای بلوبری

  • زغال اخته
  • شکر سفید دانه ریز
  • لیمو

چگونه در خانه مربای بلوبری درست کنیم؟

مراحل درست کردن مربای بلو بری

چگونه در خانه مربای بلوبری درست کنیم؟

  1. ساقه های زغال اخته را جدا کرده و به خوبی آبکشی کنید.
  2. در یک قابلمه متوسط ​​تا بزرگ توت ها، شکر، آب لیمو و پوست را با هم مخلوط کنید. روی حرارت متوسط ​​بپزید تا شکرها مایع شوند و زغال اخته ها نرم شوند (3 دقیقه).
  3. از مخلوط کن برای پوره کردن مخلوط استفاده کنید. بعضی افراد، مربای زغال اخته خود را خیلی نرم دوست دارند، اما در صورت تمایل می توانید بافت آن را ضخیم تر بگذارید.
  4. 10 دقیقه دیگر با حرارت متوسط ​​/ زیاد به پخت ادامه دهید. مخلوط باید روی جوش کم باشد. باید بین 210 درجه فارنهایت تا 220 درجه فارنهایت برسد. مراقب آن باشید و به هم زدن ادامه دهید تا کف ماهیتابه شما نسوزد.
  5. مواد را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. مربا با سرد شدن غلیظ می شود. حداقل به مدت 2 هفته در ظرف دربسته در یخچال نگهداری شود.

نکات کلیدی

چگونه در خانه مربای بلوبری درست کنیم؟

اگر می خواهید از زغال اخته منجمد به جای تازه استفاده کنید، کافی است قبل از شروع این دستور، توت ها را آب کنید و آب اضافی آن را خارج کنید. می توانید از این آب برای طعم دادن به آب یا چای استفاده کنید. اگر مایع اضافی را تخلیه نکنید، مربای شما خراب نمی‌شود، اما ممکن است غلظت مربا رقیق‌تر شود یا ممکن است لازم باشد مربا را کمی بیشتر روی اجاق گاز بپزید.

اگر می خواهید کمی طعم آن را تغییر دهید، می توانید لیمو را با یک مرکبات دیگر تعویض کنید.ترکیب پرتقال با زغال اخته عالی می شود، همچنین لیموترش یا گریپ فروت می تواند خوشمزه باشد.

اگر می‌خواهید کمی تنوع طعم‌ها را اضافه کنید، می‌توانید شکر سفید دانه‌ای را با شکر قهوه‌ای عوض کنید، چند عدد دارچین یا یک عدد دارچین اضافه کنید. امیدواریم این رسپی در کارمادیو برای شما مفید بوده باشد.

امتیاز بدهید

منبع
A Beautiful Messکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا