مد و استایل

هایلایتر چیست و چه کاربردی دارد + آموزش هایلایتر صورت

هایلایتر نوعی از محصولات آرایشی است که نور را منعکس می کند. اغلب برای کانتورینگ استفاده می‌شود و می‌توان آن را روی صورت یا سایر قسمت‌های بدن اعمال کرد تا پوست را در یک ناحیه خاص روشن کند، درک عمق و زوایای ایجاد کند. برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از این محصول با کارمادیو همراه باشید.

چرا از هایلایتر استفاده می‌کنیم؟

هایلایتر یک محصول دوگانه است که نور را جذب می کند و رنگ پوست را تقویت می کند، برای ظاهری روشن از درون، و می پ تواند برای برجسته کردن و “لیفت کردن” ساختار استخوان استفاده شود. این شگفت انگیز است! و همچنین اگر به تازگی در دنیای آرایش شروع کرده اید، کمی گیج کننده است. در این مقاله روش استفاده از هایلایتر برای استفاده در جهت زیبا تر شدن میکاپ خود را بخوانید.

کاربرد هایلایتر

چگونه آرایش خود را با استفاده از هایلایتر تکمیل کنیم؟

ایجاد سایه روشن در میکاپ باعث برجستگی و فرورفتگی قسمت های دلخواه صورت می شود. برای ایجاد سایه و فرو رفتگی از کانتور و برای ایجاد برجستگی و شاین از هایلایتر استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز:

  •         براش سایه
  •          هایلایتر
  •        پلت روژگونه
  •        براش زاویه دار
  •        براش فید کردن

کاربرد هایلایتر

مراحل استفاده

قبل از استفاده ابتدا زیرسازی میکاپ خود را با استفاده از کرم پودر، کانسیلر، پودر فیکس و مخصوصا کانتور انجام دهید. زیرا پس از استفاده از هایلایتر نمی توانید از آنها استفاده کنید.

مرحله اول: قدم اول رژگونه

پس از زیر سازی های مورد نیاز میکاپ خود ابتدا رژگونه ای که سازگار با پوست و آرایش شماست را روی گونه های خود بزنید و بلافاصله آنرا بـِلِند کنید.

مرحله دوم: در نظر گرفتن ساختار استخوانی صورت

مهم نیست که شکل صورت شما گرد، بیضی یا هر شکل دیگری باشد. باید بدانید که بهترین قسمت ها برای استفاده از هایلایتر روی گونه های شما کجا می باشد. همچنین روی برجستگی گونه، نوک بینی، قسمت استخوانی بینی، بالای مرکز لب بالا چانه و قسمت استخوانی زیر ابرو.

البته به طور کلی از هایلایتر برای روشن کردن استخوان گونه استفاده می شود و موارد ذکر شده کاملا اختیاریست.

مرحله سوم: هایلایت کردن قسمت های ذکر شده

در این مرحله با استفاده از براش سایه از هایلایتر مورد نظر خود برداشته و مستقیما روی قسمت های ذکر شده در بالا بزنید و آن را تا حد نیاز بِلِند کنید.

مرحله چهارم: آرایش خود را فیکس کنید

بعد  از اتمام میکاپ با کمی فاصله از صورت فیکساتور میکاپ را دو الی سه بار روی صورت خود اسپری کنید تا از ماسیده شدن آرایش جلوگیری کرده و میکاپ خود را فیکس کنید.

نحوه استفاده از هایلایتر

 

نکات ضروری استفاده از هایلایتر چیست؟

راهنمای استفاده از هایلایتر در میکاپ

به ترکیب پوستی خود قبل از خریداری لوازم آرایش دقت کنید:

اگر پوست چرب یا مختلطی دارید بهترین گزینه برای شما استفاده از هایلایتر پودریست. اما اگر پوست خشکی دارید هایلایتر مایع یا کرمی برای شما مناسب است.

 رنگ پوست مهم ترین فاکتور در انتخاب لوازم آرایشی:

اگر رنگ پوست شما گندمی یا سفید است، به دنبال هایلایت با تناژ صورتی باشید. اما اگر پوست تیره ای دارید بهتر است از تناژ های طلایی استفاده کنند و همچنین تناژ های قرمز یا شامپاینی برای هر نوع پوستی مناسب می باشند.

مهم ترین ایفای نقش توسط ابزار میکاپ:

در زمان استفاده از هایلایت های کرمی یا مایع از اسفنج یا براش های سفت استفاده کنید، اما  برای اعمال هایلایتر پودری از براش های نرم و ساده استفاده کنید.

مقدار استفاده و زیرسازی:

هر چه قدر که شما زیرسازی بهتری داشته باشید، میکاپ ثابت تری دارید. توجه داشته باشید که استفاده از هایلایتر زیاد در طول روز به علت روشن بودن هوا مشکلی برای میکاپ شما ایجاد نمی کند اما برای میکاپ شبانه بهتر است که در حد طبیعی از آن استفاده کنید تا صورت شما بیش از حد برق نزند.

نحوه استفاده از هایلایتر

نکته آخر و پایانی:

اگر نگرانید که هنگام استفاده از هایلایتر مایع ، فوندیشن شما پخش شود ، می توانید با استفاده از اسفنج های بِلِند کننده و یا نوک انگشتانتان از این کار جلوگیری کنید و به یاد داشته باشید که هیچ وقت نباید چیزی را محکم روی پوست فشار دهید زیرا آرایش شما را به هم می ریزد .

همه خانم هایی که با چین و چروک پوستی مواجه هستند ، می توانند از هایلایتر برای درخشندگی و جوانسازی پوستشان استفاده کنند و همچنین می توانید مقداری از آن را تنها روی استخوان گونه بزنید تا دیگران جذب صورت شما شوند و این موضوع برای پوست های خشک بسیار عالی عمل می کند.

امیدواریم که با این مقاله از کارمادیو، تمام اطلاعات لازم برای استفاده از هایلایتر را به دست آورده باشید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا