خواندنی

هزینه گواهینامه پایه 3 رانندگی در پاییز 1403 چقدر است ؟

در این مقاله در مورد هزینه های جدید گرفتن گواهینامه رانندگی از هزینه گواهینامه پایه 3 رانندگی تا موتور سیکلت و یا حتی هزینه گواهینامه رانندگی پایه 2 بررسی های را انجام می دهیم و در ادامه به بررسی راه کار هایی برای قبول در آزمون آیین نامه رانندگی با سوالات آیین نامه رانندگی و یا حتی راه کار هایی برای قبول شدن در آزمون شهری را بررسی می کنیم پس در صورتی که می خواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید و مهم باشد .

در نهایت در مورد هزینه های جریمه رانندگی در کشور های مختلف می پردازیم پس تا انتها این مقاله ارزشمند با ما همراه باشید … .

 

هزینه گواهینامه رانندگی برای پایه های مختلف چقدر شده است ؟

در ابتدا باید بدانید هزینه های گرفتن گواهینامه رانندگی در تمامی کشور های جهان بسیار زیاد شده است زیرا هزینه های کارمندان و مالیات و همینطور هزینه های انرژی و قطعات و تمامی آزمایشات آموزشگاهی که در ادامه به آن می رسیم به شدت افزایش داشته است . در این مقاله می خواهیم به بررسی موارد بسیار مهمی بپردازیم پس با ما همراه باشید … .

در ابتدا باید بدانید که اولین گواهینامه رانندگی که می توانید دریافت کنید در ایران چه برای آقایان و چه برای بانوان گواهینامه رانندگی پایه سوم هست اما برای آقایان می تواند از موتور سیکلت هم شروع شود و گواهینامه رانندگی با موتور سیکلت را می توانند در ابتدا دریافت کنند و تفاوت زیادی برای شروع ندارد اما در ادامه در صورتی که بخواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی پایه 2 اقدام کنید باید حتما برای دو سال گواهینامه رانندگی پایه 3 را داشته باشید پس برای هر کسی بهتر است که در ابتدا گواهینامه رانندگی پایه 3 را دریافت کند .

اصلا بیایید ببینیم گواهینامه های رانندگی مختلف برای چه هستند ؟ گواهینامه رانندگی با موتور سیکلت برای موتور های سواری و سبک است زیرا موتور های بالای 300 سی سی در ایران مجاز نیستند و در صورتی که می خواهید از این موتور ها استفاده کنید باید حتما گواهینامه رانندگی ویژه موتور را دریافت کنید که هزینه و شرایط مختلفی دارد . گواهینامه رانندگی پایه 3 و یا گواهینامه اصلی برای ماشین های سواری و معمولی هستند که در طول روز می بینیم و گواهینامه رانندگی پایه 2 برای ماشین هایی مانند وانت و کامیونت و ون ها هستند که در دسته ماشین های باری قرار داده می شود و شما در صورتی که می خواهید از وانت های سنگین استفاده کنید باید از گواهینامه رانندگی پایه 2 استفاده کنید البته ماشین های سبک مانند پراید وانت و آریسان نیازی به گواهینامه رانندگی پایه 2 ندارد و باید به این نکته توجه کرد حالا بیایید ببینیم هزینه گواهینامه رانندگی پایه 3 چقدر هست ؟

هزینه گواهینامه رانندگی با موتور سیکلت حدودا 800 هزار تومان و هزینه گواهینامه رانندگی با پایه 2 حدودا 9 میلیون تومان و هزینه گواهینامه پایه سه حدودا 7 میلیون تومان شده است و این در حالی هست که احتمال دارد در سال جدید و یا حتی در فصل زمستان هزینه های گرفتن گواهینامه رانندگی افزایش داشته باشد البته در این خصوص هیچ چیز معلوم نیست . بسیار خب بیایید برویم به سراع مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی …

شرایط و مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی !

در ابتدا شما باید 18 سالتان شده باشد و باید به تاییدیه آموزشگاه رانندگی و همینطور به تاییدیه پزشک معتمد آموزشگاه رانندگی برای قد و یا حتی برای چشم و اعصاب و روان برسید و در این صورت است که شما می توانید در آمورشگاه رانندگی ثبت نام کرده و رانندگی را بیاموزید . در ادامه شما باید به آزمایشگاه خون رفته و گروه خونی خود را دریافت کنید و شاید این سوال را بپرسید که اصلا چرا باید آزمایش خون گرفته شود آیا این مورد برای اعتیاد است ؟ خیر همانطور که گفته شد شما باید گروه خونی خود را مشخص کنید و این یک مورد بسیار مهمی است که باید در گواهینامه رانندگی شما قرار بگیرد و در این صورت است که می توانید در کارت خود گروه خونی خود را ببینید اما چرا این مورد تا این حد اهمیت دارد ؟

اصولا وقتی در تصادفات رانندگی هستید و نیاز به خون دارید و یا باید خون اهدا کنید امداد گران نیاز دارند تا بدانند گروه خونی شما چیست و برای آنکه اشتباهی رخ ندهد در این شرایط در کارت شما گروه خونی درج می شود و این یک مورد بسیار بسیار مهم در سطح کشور های جهان است . بعد از تاییدیه گروه خونی باید حتما 8 عکس پرسنلی بگیرید اما باید جدید باشد و نمی توانید از عکس های قدیمی استفاده کنید . در اینجا نظر پزشک می تواند برای شما بسیار مهم باشد زیرا اگر چشم پزشک بگوید چشمانتان ضعیف است باید حتما با عینک عکس بگیرید و این مورد در کارت گواهینامه رانندگی شما درج شده و شما حتی باید در روز آزمون آیین نامه رانندگی هم با همین عکس و عینک حضور داشته باشید . در نهایت شما باید هزینه گواهینامه پایه 3 رانندگی را بپردازید و در کلاس های آیین نامه رانندگی و قوانین رانندگی حضور داشته باشید که البته این کلاس به صورت تئوری و اولین مرحله از گرفتن گواهینامه رانندگی می باشد .

بسیار خب بیایید ببینیم مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی چیست ؟

هزینه گواهینامه پایه 3 رانندگی در پاییز 1403 چقدر است ؟

آزمون آیین نامه رانندگی !

بعد از آنکه هزینه گواهینامه رانندگی را پرداختید باید در کلاس های آیین نامه رانندگی حضور داشته باشید در این شرایط است که شما کتاب آیین نامه رانندگی را خریداری می کنید که قوانین رانندگی ایران و بین الملل و یا تابلو ها و یا حتی امداد و نجات و شرایط راه ها و باید ها و نباید ها رانندگی در آن نوشته شده است و در این صورت است که شما با قوانین رانندگی به خوبی آشنا می شوید .

در نهایت مربی که در کلاس های آموزشی حضور دارد به شما قوانین و آیین نامه رانندگی را به خوبی و به صورت تئوری می آموزد و در نهایت شما باید خود را برای آزمون آیین نامه رانندگی آماده کنید . این آزمون دارای 30 سوال تستی بوده و شما تنها 20 دقیقه زمان دارد تا به این سوالات پاسخ دهید و بهترین حالت این است که به قدری کتاب آیین نامه رانندگی خوانده باشید که قوانین رانندگی را به خوبی یاد گرفته باشید و در این شرایط است که شما می توانید هم قوانین رانندگی را یادگرفته باشید و هم در آزمون آیین نامه رانندگی به خوبی و راحتی قبول شوید و البته نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید در این زمینه بدانید .

اما در این آزمون افراد بسیار زیادی مردود می شوند اصلا شاید برای شما جالب باشد که بدانید سد اصلی شما برای گرفتن گواهینامه رانندگی صرفا هزینه گواهینامه رانندگی نبوده و این مرحله یکی از سخت ترین حالت ها و مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی است که شما باید بگذرانید و در نهایت شما می مانید با سوالات بسیار سختی که باعث مردودی بسیاری از افراد می شود در این صورت اگر در این آزمون مردود شوید باید هفته بعد به آموزشگاه رانندگی مراجعه کنید و در این حالت شما باید هزینه کرده و همینطور زمان گرفتن گواهینامه رانندگی را ناخواسته به عقب بی اندازید که هم ضرر زمانی کرده و هم ضرر مالی .

بهترین روش برای قبولی خواندن کتاب آیین نامه رانندگی و همینطور نمونه سوالات آیین نامه رانندگی است و در ای شرایط است که شما می توانید در این زمینه موفق شوید . نمونه سوالات را از سایت ها و آموزشگاه و یا دکه های روزنامه فروشی هم می توانید دریافت کنید .

هزینه گواهینامه پایه 3 رانندگی در پاییز 1403 چقدر است ؟

آزمون عملی و نهایی رانندگی !

در این آزمون شما باید هر آنچه در کلاس های آیین نامه رانندگی به صورت تئوری و همینطور بعد از آن یعنی یادگیری رانندگی به صورت عملی با مربی آموزش رانندگی یادگرفته اید را به نمایش بگذارید . در این شرایط است که شما بعد از آنکه در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شدید باید با مربی آموزشگاه رانندگی برای یادگیری رانندگی البته به صورت اصولی و در شهر تمرین کنید این تمرین ها از 8 تا 12 جلسه می تواند طول بکشد که مربی آموزشگاه رانندگی ماشین خودش را به شما می دهد تا شما رانندگی را بیاموزید .

و در نهایت بعد از اتمام این جلسات شما برای آزمون عملی رانندگی حاضر می شوید که در این شرایط یک افسر رانندگی در ماشین نشسته و به شما فرمان می دهد تا تمامی مواردی که شما را در رانندگی با چالش می کشد را انجام دهید و در نهایت در صورتی که قبول شوید به شما گواهینامه رانندگی موقت داده شده تا کارت شما به آدرس ارسال شود و شما از همان روز اول می توانید رانندگی کنید و در صورت مردودی باید مجدد برای آزمون شهری به آموزشگاه رانندگی بیایید البته باید بدانید این آزمون مردودی های زیادی دارد و شما باید مهارت خودتان را به خوبی بالا ببرید . به امید موفقیت برای شما .

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا