خواندنی

کپی رایتینگ چیست؟ مزایا و درآمد + بهترین نکات (2024)

در این مقاله از کارمادیو، با هم مرور می‌کنیم که شغل کپی رایتینگ دقیقاً چه کاری است؟ در این راهنما اصول کپی رایتینگ را با مثال ها، نکات و راه های آسان برای یافتن مشاغل کپی رایتینگ را به شما آموزش دادیم.

تبلیغات محصولات و خدمات شما همیشه نتایج مورد نیاز را برای شما به ارمغان نمی آورد. بیشتر اوقات، به این دلیل است که کلمات موجود در وب‌سایت، ایمیل‌های بازاریابی یا پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی شما به خوبی نوشته نشده‌اند یا در ترغیب افراد به برداشتن مرحله نهایی خرید ناکارآمد هستند.

امروزه اصطلاح DIY یا Do It Yourself (خودت انجام بده)، کاربرد زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دارد. این اصطلاح برای توصیف بسیاری از کارهای فنی و هنری استفاده می‌شود؛ به همین دلیل نمی‌توان تعریفی دقیق و جزئی برای آن یافت.

با این حال، وجه مشترک همه پروژه‌های DIY این است که به جای افراد متخصص توسط خود فرد انجام می‌شوند. در صورتی که علاقه‌مند به کارهای فنی و هنری باشید، انجام کارهای DIY علیرغم چالش‌ها و دشواری‌های احتمالی می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و ارزشمند را برای شما رقم بزند.

کپی رایتینگ یک عامل بزرگ برای موفقیت در هر صنعتی است. چه ابزارهای خانه DIY را بفروشید و چه خدمات بیمه ارائه دهید، نحوه فرمول بندی محتوای نوشتاری شما بیش از آنچه فکر می کنید اهمیت دارد.

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ شامل ایجاد متنی قانع کننده است که به طور موثر یک محصول، خدمات یا مفهوم را برای مخاطب هدف بازاریابی می کند. هدف آن متقاعد کردن خوانندگان برای انجام اقدامات مورد نظر، مانند خرید یک محصول، شرکت در یک رویداد، یا اشتراک در لیست پستی است.

درک کپی رایتینگ

کپی رایتینگ یکی از مهمترین عناصر تبلیغات و بازاریابی است. این فرآیند نوشتن کلمات متقاعدکننده ( معروف به کپی ) است که افراد را برای انجام یک اقدام خاص ترغیب یا تحریک می کند.

توجه کنید که کپی رایتینگ با محتوا نویسی فرق دارد. یک نویسنده محتوا مطالب طولانی تری برای وبلاگ ها یا نشریات شرکت تولید می کند.

چند نمونه از کپی رایتینگ:

وقتی مجله ای را باز می کنید و یک آگهی تمام صفحه برای فروش عطر وجود دارد، کلمات موجود در آن صفحه نتیجه کپی رایتینگ هستند.

وقتی به وب سایتی می روید که از شما خواسته می شود چیزی بخرید، کلمات موجود در آن صفحه نتیجه کپی رایتینگ هستند.

شما می توانید نسخه های چاپی، آنلاین و حتی در حال خواندن در تلویزیون یا رادیو را پیدا کنید. کپی رایتینگ تقریباً به هر جایی که نگاه می کنید و گوش می دهید وجود دارد.

پشت هر قطعه کپی یک کپی رایتر وجود دارد. کپی رایترها افرادی هستند که آموزش می بینند تا کلمات را طوری بسازند که با مخاطب هدف ارتباط برقرار کرده و آنها را به انجام کاری سوق دهد. برخی نیز ممکن است از ابزارهای نوشتن محتوای هوش مصنوعی برای کمک به جرقه زدن خلاقیت خود استفاده کنند.

اکثر کسب و کارها یک کپی رایتر داخلی یا بر اساس قرارداد استخدام می کنند تا به آنها کمک کند تا با جهان ارتباط برقرار کنند و رشد کنند.

مزایای کپی رایتینگ چیست؟

مزایای کپی رایتینگ چیست؟

صاحب کسب و کار بودن به این معنی نیست که یک کپی رایتر متخصص هستید. برای ایجاد کپی یا تبلیغ، که اهداف درست را در مکان مناسب در زمان مناسب انجام می دهد، نیاز به مهارت های خاص و چارچوب ذهنی مناسب است.

کپی خوب کمک می کند تا کسب و کارها برای موفقیت در خدمات باید محصولات را بفروشند یا استخدام شوند. خواه تبلیغات، اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی، صفحات فرود یا رسانه‌های اجتماعی، هدف این است که مردم دست به کار شوند. کپی رایتینگ های خوب، سرنخ ها را به مشتریان پولی تبدیل می کند.

پیشرفت های مثبت کپی خوب و کارآمد برای کسب و کار

اولاً با کلمات تأثیر عاطفی بر مشتریان بالقوه می گذارد. این تأثیر عاطفی باعث می شود آنها احساس کنند که می توانند با برند شما ارتباط برقرار کنند. وقتی ارتباط برقرار می کنند، احساس می کنند برند شما می تواند مشکل یا نقطه درد آنها را حل کند.

فراخوان برای اقدام (call to action) مخاطبان را تشویق به خرید یا انجام عمل می کند. این عمل منجر به افزایش فروش و تبدیل برای کسب و کار شما می شود. استخدام یک کپی رایتر نیز می تواند به شما کمک کند تا برای نیازهای خاص کسب و کار خود یک نسخه قدرتمند و مؤثر بنویسید. فراموش نکنید که باید اطمینان حاصل کنید که نسخه شما عاری از خطاهای دستوری و املایی است.

سعی کنید تنش ناشی از نوشتن نسخه را خودتان رها کنید. در وقت شما و کارمندانتان که برای کارهای دیگر تعیین شده اند صرفه جویی کنید. همانطور که می بینید، کپی رایتینگ نقش مهمی در موفقیت کسب و کار شما دارد. به همین دلیل است که باید راهبردی انجام شود. تازه کردن کپی برای کسب و کار شما در جهت درست می تواند تبدیل ها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

یک کپی رایتر دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

مزایای کپی رایتینگ چیست؟

یک کپی رایتر، کلماتی را می نویسد که مخاطب را به انجام عمل ترغیب کند. انواع مختلفی از کپی رایتینگ وجود دارد. با این حال، اساس همه آنها مطالعه یک مخاطب خاص و درک نیازها و خواسته های آنها است.

سپس، یک کپی رایتر روشی را برای بهترین ارتباط با مخاطبان، نشان دادن درک مشکلشان به مخاطب و ارائه راه حل، استراتژی می کند.

5 مهارت برتری که یک کپی رایتر برای بازار دیجیتال باید بلد باشد:

  1. توانایی های قوی در نوشتن: یک کپی واضح، مختصر و جذاب با قوائد و علائم نگارشی مناسب بسازید.
  2. درک مخاطبان هدف: تجزیه و تحلیل و همدلی با خوانندگان برای تطبیق محتوا با نیازها و خواسته های آنها.
  3. داستان سرایی متقاعد کننده: از داستان سرایی و تکنیک های متقاعدکننده برای ایجاد انگیزه در خوانندگان برای اقدام استفاده کنید.
  4. سازگاری: برای صنایع، قالب ها و پلتفرم های مختلف بنویسید و تن و سبک را بر اساس آن تنظیم کنید.
  5. مهارت های پژوهشی و تحلیلی: انجام تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها برای ایجاد کپی آگاهانه، دقیق و طنین انداز.

بسته به نیاز و بودجه خود، می توانید یک کپی رایتر جوان یا فردی را استخدام کنید که در نوع خاصی از کپی یا یک صنعت خاص تخصص دارد. همچنین می‌توانید با یک متخصص نوشتن محتوای هوش مصنوعی آزاد کار کنید تا با کمک هوش مصنوعی سرعت تولید را افزایش دهید.

آیا کپی رایترها درآمد خوبی دارند؟

کپی رایترها می توانند پول خوبی به دست آورند، اما درآمد تا حد زیادی به تجربه، صنعت، موقعیت مکانی و نوع پروژه هایی که روی آنها کار می کنند بستگی دارد.

دفتر آمار کار ایالات متحده (BLS) میانگین دستمزد سالانه نویسندگان، از جمله کپی‌رایترها را 91560 دلار تا سال 2022 گزارش کرد. کمترین 10 درصد کمتر از 39610 دلار و بالاترین 10 درصد بیش از 160،000 دلار درآمد داشتند.

کپی رایترهای فریلنسر یا پروژه‌ای این پتانسیل را دارند که بسته به نرخ، پایگاه مشتری و حجم کاری خود، درآمد بیشتری کسب کنند. فریلنسرهای بسیار ماهر می توانند سالانه بین 50000 تا 150000 دلار درآمد داشته باشند و کپی رایترهای درجه یک حتی بیشتر درآمد داشته باشند.

در ایران، یک کپی رایتر می‌تواند ماهانه حدود 200 هزار تومان تا 200 میلیون تومان درآمد داشته باشد. معمولا حجم کار کپی رایترها در میزان دستمزد آن‌ها تاثیر دارد. در بعضی شرکت‌ها نیز یک نویسنده تجاری علاوه بر حقوق ثابتی که دریافت می‌کند در صورت افزایش فروش محصول، مقداری از درصد سود محصول را هم دریافت می‌کنند.

یک کپی رایتر چه چیزی ایجاد می کند؟

مزایای کپی رایتینگ

کپی رایتر شخصی است که کلماتی را برای انواع دارایی ها از جمله:

  1. صفحات وب
  2. وبلاگ ها
  3. تبلیغات
  4. پست های رسانه های اجتماعی
  5. ایمیل ها
  6. پوسترها
  7. بیلبوردها
  8. مطالعات موردی

کپی رایترها از رسانه نوشتن برای اطلاع رسانی، مشارکت، تأثیرگذاری و یا متقاعد کردن مخاطبان استفاده می کنند. آنها همچنین ممکن است از ابزارهای ایجاد محتوای هوش مصنوعی برای زنده کردن این دارایی ها استفاده کنند.

اهداف می توانند از افزایش آگاهی از برند گرفته تا موقعیت یک کسب و کار یا سازمان به عنوان یک مقام و تا پایان فروش متفاوت باشند.

شرح شغل کپی رایتر

به طور کلی، کپی رایترها کمی از همه کارها را انجام می دهند، از جمله:

  • نوشتن محتوا با هدف اطلاع رسانی، آموزش یا الهام بخشیدن به مخاطب
  • نوشتن کپی برای حرکت خوانندگان به عمل (call to action)
  • تحقیق برای یافتن اطلاعات، آمار، کلمات کلیدی، موضوعات و اطلاعات برند
  • ویرایش و تصحیح برای اصلاح دستور زبان، سبک، خوانایی، دقت، صدا، لحن، و نقطه گذاری
  • کار به عنوان مدیر پروژه، که شامل ایده پردازی موضوعات، کار با دیگر سازندگان، نوشتن، ویرایش، بازنگری و انتشار است.

مورد آخر یک نقش سخت است که نیاز به سطح بالایی از مهارت های سخت و نرم دارد.

چه کسی به کپی رایترها نیاز دارد؟

مزایای کپی رایتینگ

هر کسب و کار یا سازمانی که قصد دارد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند به یک کپی رایتر نیاز دارد. از مالکان انحصاری گرفته تا شرکت های بزرگ، هیچ شرکتی خیلی بزرگ یا کوچک نیست. کپی رایترها می توانند در موردهای زیر مشغول به کار شوند:

  • انفرادی: افرادی که کسب و کار خود را به طور مستقل راه اندازی و اداره می کنند مانند طراحان داخلی، نویسندگان، برنامه ریزان مهمانی، طراحان گرافیک و مربیان.
  • آژانس‌های بازاریابی: شرکت‌هایی با تیم‌هایی که در بسیاری از جنبه‌های بازاریابی به مشتریان مختلفی کمک می‌کنند.
  • کسب‌وکارهای کوچک: کسب‌وکارهای کوچکی که مالکیت خصوصی دارند و درآمد سالانه کمتری تولید می‌کنند و کارکنان کمتری نسبت به دستورالعمل‌های تعیین‌شده توسط اداره کسب‌وکارهای کوچک دارند. این محدودیت ها بر اساس صنعت متفاوت است.
  • شرکت ها: شرکت های بزرگ با صدها یا حتی هزاران کارمند.
  • فروشگاه‌های خرده‌فروشی آجر و ملات: مشاغل سنتی کنار خیابان که محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهند.
  • استارت‌آپ‌ها: شرکت‌هایی که در مراحل اولیه فعالیت هستند و توسط یک یا چند کارآفرین در حال توسعه یک محصول یا خدمات تأسیس شده‌اند.
  • سازمان‌های غیر دولتی: سازمان‌هایی که برای انتفاع فعالیت نمی‌کنند، مانند موسسات خیریه عمومی، بنیادها، سازمان‌های تجاری و گروه‌های حامی اجتماعی.
  • خرده فروشان آنلاین: شرکت هایی که کالا یا خدمات را از طریق اینترنت می فروشند .

نیاز به کپی‌رایتینگ صرف نظر از نوع کسب‌وکار یا جایگاه آن وجود دارد، زیرا بخش اساسی اداره یک کسب‌وکار، هدایت یک اقدام خاص از سوی مخاطبان است.

برای انجام اقدامات لازم است که افراد از شرکت شما آگاه باشند و باید آنها را در مسیری که می خواهید طی کنند راهنمایی کنند. ساختن کلماتی که به طور موثر نشان می دهد که هدف یک سازمان در مورد چیست و در عین حال بر مخاطبان به روشی خاص تأثیر می گذارد، نیاز به دانش و مهارت دارد. هر قطعه از کپی ایجاد شده باید در پازل بزرگتر هویت و استراتژی کلی برند قرار گیرد.

کپی رایترها تصویر بزرگ، از جمله هویت برند و سفر خریدار را درک می‌کنند و سپس انواع مختلفی از کپی‌ها را می‌سازند که با هم برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار کار می‌کنند. آنها به بیان درست همه چیز از جمله:

  1. اجزای اساسی برند یک شرکت مانند ماموریت، چشم انداز و ارزش های اصلی
  2. کلماتی که در دارایی های ثابت شرکت مانند وب سایت و نمایه های اجتماعی آنها ظاهر می شود
  3. قطعات مورد نیاز به طور مداوم مانند بیانیه های مطبوعاتی، پست های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و فیلمنامه های ویدئویی.

اگر به دنبال مکانی برای یافتن کار کپی رایتینگ هستید، هیچ کمبودی در گزینه ها نخواهید داشت. از فروشگاه‌های مادر و پاپ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری گرفته تا دندان‌پزشکان و پزشکان  انتخاب خود را انتخاب کنید.

نکته کلیدی یافتن جایگاهی است که از نوشتن در مورد آن لذت می برید که سودآور و تقاضای بالایی دارد. سپس، در این زمینه متخصص شوید و نرخ های بالاتر و کسب و کار ورودی بیشتری کسب کنید.

به طور خلاصه، همه افراد در تجارت می توانند از استخدام یک کپی رایتر سود ببرند.

انواع کپی رایتینگ

کپی رایتینگ چیست؟

بازاریابی

یک کپی رایتر بازاریابی یک ذهن خلاق در پشت هر کلمه ای است که یک تجارت می نویسد و قصد دارد افراد را به سمت عمل سوق دهد.

در دهه‌های 50 و 60، کپی به شکل جنگ‌ها، شعارها و تبلیغات جذاب بود. در حالی که ممکن است امروزه کپی‌رایترها همچنان پشت این خلاقیت‌ها باشند، بسیاری از آنها به شکل‌های مختلفی می‌نویسند که به عنوان بخشی از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال در اینترنت منتشر می‌شوند.

این کمپین‌ها اغلب شامل نوشتن راهنماهای هویت برند، صفحات وب‌سایت، توضیحات محصول، کاغذهای سفید، وبلاگ‌ها، پست‌های اجتماعی ، ایمیل‌ها و سایر مطالب بازاریابی است. یک کپی رایتر بازاریابی حتی پشت محتوایی است که در حال حاضر می خوانید.

در حالی که توضیحات محصول یا صفحه درباره وب سایت ممکن است ساده به نظر برسد، موارد زیادی در توسعه آن وجود دارد. کپی باید با لحن مناسب با مخاطبان مورد نظر با کلمات تأثیرگذار صحبت کند که باعث عمل ملموس می شود.

کپی رایترهای بازاریابی اغلب موارد زیر را دارند:

  • سالها تجربه
  • ذهن های خلاق
  • مهارت های پژوهشی قوی
  • مهارت های عالی مدیریت زمان.
  • آنها همچنین باید اصول بازاریابی و روانشناسی را بدانند و ممکن است مدرک دانشگاهی در زمینه مرتبط داشته باشند.

این کپی‌رایترها همیشه به دنبال گرایش‌ها و بینش‌های جدید هستند و چیزهایی مانند هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا ، نرخ تبدیل معیار برای کمپین‌ها و موارد دیگر را درک می‌کنند.

در بسیاری از موارد، آنها با موسسان، استراتژیست های بازاریابی، طراحان و توسعه دهندگان همکاری می کنند تا چشم انداز یک شرکت یا سازمان را زنده کنند. علاوه بر این، آنها ممکن است در نوع خاصی از کپی مانند کمپین های بازاریابی ایمیلی تخصص داشته باشند و ممکن است انواع دیگری را ارائه ندهند.

در پایان روز، کپی رایترهای بازاریابی بسیار بیشتر از نوشتن کلمات انجام می دهند. آنها درک می کنند که چگونه یک کسب و کار و محصول یا خدمات آن را برای شناسایی عوامل متمایز کننده آن تجزیه و تحلیل کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند وارد کفش‌های یک برند شوند و کلماتی را بسازند که مخاطب هدف را درگیر، آگاه، آموزش و الهام بخش کند.

سئو

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و برخی از کپی رایترها در این نوع کپی تخصص دارند. کپی بهینه شده برای سئو با دقت ساخته شده است تا برای مخاطب انسانی جذاب باشد و در عین حال تمام سیگنال های مناسب را به موتورهای جستجو ارسال کند.

حالا شاید سوال پیش بیاید که چرا؟ زیرا در این صورت محتوای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو بالاتر ظاهر می شود و ترافیک بیشتری را به صفحه شما هدایت می کند. ترافیک بیشتر به معنای فرصت های بیشتر برای بستن فروش است.

بهینه سازی کپی برای جستجو مستلزم دانش عمیق بهترین شیوه های SEO از جمله استفاده از کلمات کلیدی مناسب در مکان های مناسب، استفاده صحیح از هدرها و تطبیق کپی با هدف خواننده است. کپی رایتینگ SEO برای محتوای وب، توضیحات محصول، توضیحات خدمات، مقالات و وبلاگ ها مورد نیاز است.

فروش

نسخه فروش به طور مستقیم بر روی بسته شدن فروش در حال حاضر متمرکز است. کپی‌رایترهای فروش باید مخاطبان هدف را عمیقاً درک کنند و اینکه یک محصول یا خدمات چگونه می‌تواند برای آنها مفید باشد. آنها باید به ضمیر ناخودآگاه مخاطب بپردازند و بفهمند چرا واقعا خرید می کنند.

سپس، آنها در کنار حضار قدم می زنند، به نقاط درد آنها می پردازند، با آنها همدردی می کنند و نشان می دهند که چگونه می توان مشکلشان را به شیوه ای قابل ارتباط و جذاب حل کرد. هیچ کس نمی خواهد احساس کند که دارد فروخته می شود.

برخی از مکان‌هایی که نسخه‌های فروش را پیدا می‌کنید عبارتند از:

  • وب سایت ها
  • صفحات فروش
  • نامه های پاسخ مستقیم
  • کمپین های بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات گوگل
  • صفحات محصول
  • صفحات خدمات
  • نامه های فروش
  • پست های لینکدین
  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات بیلبورد

کپی‌رایتینگ خلاق نه تنها مستلزم رساندن اطلاعات، بلکه انتقال آن به شیوه‌ای است که توجه، جالب و خاطره‌انگیز باشد. این نیاز به تفکر استراتژیک و خارج از چارچوب دارد.

یک کپی‌رایتر خلاق می‌تواند یک ایده و احساس را تنها در چند کلمه به ذهن خواننده منتقل کند. کپی‌نویسی خلاقانه را در شعارها، سرفصل‌های تبلیغاتی، جنگ‌ها، تبلیغات تلویزیونی و سرفصل‌های ایمیل پیدا خواهید کرد.

به عنوان مثال، ریکولا یک کمپین تبلیغاتی با مجموعه ای از بیانیه ها راه اندازی کرد که شامل (سرفه) در وسط بود.

یکی از آنها خواند: “او (سرفه) فقط یک دوست است.” توجه شما را به خود جلب می کند، ممکن است باعث شود بخندید، و تأثیری از شخصیت برند در ذهن شما باقی می گذارد. در نتیجه، دفعه بعد که قطره سرفه را انتخاب کردید، فقط ممکن است ریکولا را بگیرید.

ایمیل

کپی رایتینگ ایمیل، فرآیند ایجاد محتوای نوشتاری متقاعد کننده و جذاب به طور خاص برای کمپین های بازاریابی ایمیلی است. هدف آن جلب توجه خواننده، انتقال پیام مورد نظر، و تشویق یک اقدام دلخواه، مانند خرید، ثبت نام در یک وبینار، یا دانلود یک الگو است.

تصور کنید یک برند مراقبت از پوست خط تولید جدیدی را راه اندازی می کند. آنها می خواهند یک کمپین ایمیلی ایجاد کنند تا آن را برای مشترکین خود تبلیغ کنند.

کپی ایمیل می تواند با یک موضوع جذاب مانند “باز کردن راز پوست بی عیب و نقص” شروع شود. متن ایمیل خط محصول جدید را معرفی می کند و مزایا و ویژگی های منحصر به فرد آن را برجسته می کند.

این عمل می‌تواند شامل یک توضیح مختصر مشتری برای اثبات اجتماعی باشد و با یک تماس برای اقدام قوی (CTA) مانند «اکنون خرید کنید» یا «راز را کشف کنید» خاتمه یابد، و خوانندگان را تشویق می‌کند تا روی محصول جدید کلیک کرده و محصول جدید را بررسی کنند.

جمع بندی

کپی رایتینگ

به بیان ساده، کپی رایتینگ هنر استفاده از کلمات برای ایجاد محتوای تأثیرگذار و متقاعدکننده است. کپی رایترها با استفاده از مهارت‌های نویسندگی خود، می‌توانندمحتوای تأثیرگذار و متقاعدکننده‌ای را برای بازاریابی و فروش بنویسند و مخاطبان را به انجام اقداماتی مانند خرید محصول، ثبت نام در یک خبرنامه یا بازدید از یک وب سایت تشویق کنند.

این محتوا می‌تواند شامل موارد مختلفی مانند تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات آنلاین، محتوای بازاریابی و غیره باشد. اگر شما هم علاقه مند به نویسندگی و کپی رایتینگ هستید، امیدواریم این مقاله از کارمادیو برای شما مفید بوده باشد.

امتیاز بدهید

منبع
fiverrkarmadio

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا