اخبار

گوشی‌های موبایل تا ۲۰۲۴ به صورت مستقیم به استارلینک متصل می‌شوند

به گزارش کارمادیو، گوشی‌های موبایل تا ۲۰۲۴ احتمالاً به صورت مستقیم به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل می‌شوند.

اسپیس ایکس ظاهراً درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) ارسال کرده که به موجب آن، برخی از ماهواره‌های نسل دوم استارلینک به سخت‌افزار اتصال مستقیم به شبکه‌ موبایل مجهز خواهند شد.

برای استفاده از سرویس استارلینک، کاربران باید تجهیزات خاصی مانند آنتن و گیرنده داشته باشند. با این حال، اسپیس ایکس در حال کار روی فناوری است که به کاربران اجازه می‌دهد گوشی‌های خود را مستقیماً به شبکه استارلینک متصل کنند.

اسپیس ایکس برای افزایش 10 هزار ماهواره کوچک مدار پایین زمین به صورت فلکی استارلینک خود طی چند سال آینده چراغ سبز دریافت کرده است و امیدوار است با کمک T-Mobile تا سال 2024 سرویس اینترنت ماهواره‌ای را در دسترس گوشی‌های موبایل قرار دهد.

شبکه اینترنتی استارلینک شامل تعداد زیادی ماهواره کوچک در مدار نزدیک زمین می‌شود که توسط اسپیس ایکس در طول سال‌های گذشته به فضا پرتاب شده‌اند. تعداد این ماهواره‌ها تاکنون‌ به ۳۰۰۰ عدد رسیده و قرار است در مجموع ۱۲۰۰۰ ماهواره در مدار زمین قرار بگیرند.

سرویس اینترنت ماهواره‌‌ای استارلینک در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار نفر مشترک دارد اما طبق تصمیم جدید اسپیس ایکس قرار است تعداد افراد بیشتری از طریق گوشی‌های خود به آن دسترسی داشته باشند.

همان‌طور که می‌دانید استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک نیاز به تجهیزاتی مثل آنتن و گیرنده دارد اما اسپیس ایکس می‌خواهد امکان اتصال مستقیم‌‌گوشی به این اینترنت را در اختیار کاربران قرار دهد. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر نیازی به خرید تجهیزات گران‌قیمت نخواهد بود و صرفا با چند ضربه ساده روی گوشی خو به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی خواهید داشت.

برای همین منظور، اسپیس ایکس از سازمان FCC درخواست کرده تا اجازه دهد برخی از ماهواره‌های نسل دوم خود را مجهز به سخت‌افزار Direct-to-cellular کند. این سخت‌افزار امکان ارتباط مستقیم‌ گوشی با شبکه اینترنت استارلینک را مسیر خواهد کرد.

اسپیس ایکس تاکنون ۳۵۰۰ ماهواره نسل اول استارلینک را به فضا پرتاب کرده است و مجور پرتاب ۷۵۰۰ ماهواره نسل دوم را نیز از FCC دریافت کرده است.

این شرکت امیدوار است که با سخت‌افزار Direct-to-cellular امکان ارسال پیام‌های متنی، ویدیو، صوت و وبگردی را با سرعت تئوری ۱۸.۳ مگابیت بر ثانیه فراهم کند.

شرکت‌های دیگری مثل AST SpaceMobile نیز روی ارایه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به کاربران موبایلی کارمی‌کنند، اما اسپیس ایکس به‌خاطر ماهواره‌های زیادی که در مدار زمین دارد جلوتر از بقیه شرکت‌ها قرار دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا