اخبار

آخرین مهلت دریافت وام فوری اربعین ۱۴۰۲ بدون ضامن + مبلغ اقساط

به گزارش کارمادیو، بانک ملی ایران به آن دسته از متقاضیانی که در موعد مقرر حساب ویژه طرح تسهیلاتی «زائران اربعین» را افتتاح کرده باشند، این وام را پرداخت می‌کند. متقاضیان بعد از افتتاح حساب، باید در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند تا بتوانند از تاریخ اول تا پنجم شهریورماه سال جاری، در همراه بام، برای این تسهیلات درخواست بدهند. مبلغ این وام بعد از دریافت امضای الکترونیکی قرارداد تسهیلات به حساب متقاضیان واریز خواهد شد. با کارمادیو همراه باشید.

طبق آخرین اطلاعات، متقاضیان با تودیع مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان، از تسهیلات ویژه طرح به مبلغ 10 میلیون تومان برای خرید ارز اربعین و کمک هزینه سفر بهره مند شوند. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و وام گیرندگان باید بعد از بازگشت از سفر برای تا شش برای پرداخت اقساط اقدام کنند.

 

بنابراین با توجه به مبلغ وام، مدت زمان بازپرداخت شش ماهه، مبلغ اقساط 2 میلیون تومان خواهد بود. سود کل این وام 200 هزار تومان و مبلغ سود و تسهیلات با هم 10 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود.
در صورتی که زائران مایل به خرید ارز اربعین باشند می‌توانند از طریق بانک ملی اقدام کنند. فرآیند فروش ارز به صورت 24 ساعته و در بستر اپلیکیشن بله انجام می‌شود. فروش ارز اربعین به صورت حضوری نخواهد بود.

فهرست شعب منتخب عرضه ارز اربعین و وام فوری اعلام شد

آخرین مهلت دریافت وام فوری اربعین ۱۴۰۲ بدون ضامن + مبلغ اقساط
بانک مرکزی برای موضوع ارز زائرین اربعین حسینی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است تا این زائرین با کمترین مشکل بتوانند به این زیارت بروند.
محمد رضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، در این زمینه می گوید: برخلاف سال های گذشته که دلار یا یورو در اختیار زائرین قرار می گرفت، امسال به زائرین 200 هزار دینار ارز پرداخت خواهد شد.

پیش از این شرایط دریافت و بانک های عامل توزیع کننده ارز اربعین به شرح زیر  اعلام شده بود:

۱ـ فروش ارز (اسکناس) به زائرین به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ 200 هزار دینار عراق به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS، که معادل ریالی آن حدود 62 تا 65 میلیون ریال است.
۲ـ فروش ارز به زائرین بالای ۵ سال، از تاریخ 1402/05/28 تا تاریخ 1402/06/14
۳ـ فروش ارز در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، صادرات، تجارت، پارسیان، سپه و پست‌بانک
۴ـ فروش ارز به زائرین محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.
۵ـ سرپرستان خانوار با در دست داشتن  مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه سرپرست خانوار و کارت ملی  اعضای خانوار)  و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر زائر می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام نمایند.
6- فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام نموده‌اند و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌اند.
بنابراین گزارش، متقاضیان می توانند برای دریافت ارز اربعین به شعب منتخب شش بانک تجارت، ملی ایران، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک مراجعه کنند. ست شعب منتخب عرضه ارز اربعین حسینی شامل بانک‌های، تجارت، ملی،‌سپه، صادرارت، پارسیان، پست بانک است.(با لینک بر روی نام بانک به جزئیات شعب دسترسی خواهید داشت)

فروش ارز (اسکناس) به زائرین پنج سال به بالا (متولدین 1397/05/28 به قبل) حداکثر به مبلغ 200 هزار دینار عراق با نرخ فروش ارز اسکناس مندرج در سامانه ارزی ملی «سام» انجام و تا 14 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

​مدارک مورد نیاز برای تحویل ارز در شعب انتخابی توسط متقاضیان برای زائرین بالای 15 سال با اصل کارت ملی و گذرنامه معتبر یا اصل کارت ملی و «برگه تردد اربعین» معتبر و برای زائرین بین 5 تا 15 سال با اصل شناسنامه خواهد بود.

سرپرستان خانوار می‌توانند به‌منظور تحویل ارز اربعین اعضای خانواده خود  (همسر و فرزندان) با ارائه اصل تمامی مدارک هویتی خود و اعضای خانواده در ایام غیر تعطیل و تا ساعت 15 به شعبه انتخابی مراجعه کنند.

درخواست فروش ارز برای افراد بالای 18 سال با کنترل تطابق شماره ملی، شماره موبایل و کارت بانکی صورت می پذیرد و افراد 5 تا 18 سال نیز می توانند با شماره همراه والدین یا اعضای خانواده خود اقدام به خرید ارز کنند.

لازم به ذکر است، ثبت اطلاعات در سامانه سماح در زمان فروش اینترنتی به‌صورت مکانیزه انجام می‌پذیرد و فروش ارز در سرفصل «ارز زیارتی اربعین» محدودیتی بابت فروش «ارز مسافرتی» در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی کند.

شرایط دریافت وام اربعین سال 1402 | شرایط دریافت تسهیلات اربعین چیست؟

شرایط دریافت وام اربعین سال 1402 | شرایط دریافت تسهیلات اربعین چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، برخلاف سال گذشته که با اعلام وزارت اقتصاد، زائران اربعین می‌توانستند با مراجعه به سامانه سماح تا سقف پنج میلیون تومان وام اربعین دریافت کنند، به نظر می‌رسد که دولت و بانک مرکزی در سال جاری برنامه‌ای برای پرداخت این وام ندارند و این موضوع را به بانک‌ها واگذار کرده‌اند.
روز پنج‌شنبه هفته گذشته بود که محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در صداوسیما، شرایط فروش ارز اربعین سال 1402 را اعلام کرد و گریزی نیز به موضوع وام اربعین زد. طبق اظهارات وی، به نظر می‌رسد که امسال سازوکار مشخصی برای پرداخت این تسهیلات مشخص نشده و بانک‌ها بر اساس منابع داخلی و سیاست‌های خود، نسبت به پرداخت وام اربعین به زائران تصمیم می‌گیرند.

با این حال تاکنون تنها بانک ملی شرایط وام اربعین را اعلام کرده و خبری از دیگر بانک‌ها نیست. حال باید دید که باقی بانک‌ها با نزدیک شدن به این ایام، شرایط خود برای پرداخت این تسهیلات را اعلام می‌کنند یا نه.

شرایط وام فوری اربعین

طبق گزارش روابط عمومی بانک ملی، در طرح «زائرین اربعین حسینی» زائران پیاده‌روی اربعین 1402 از چهارم مرداد ماه تا بیستم این ماه، می‌توانند پیش از سفر به عراق با مراجعه به تمامی شعب بانک ملی این وام را دریافت کنند.
متقاضیان این وام باید حساب ویژه این طرح را افتتاح کنند و پس از تودیع دو میلیون و 500 هزار تومان در این حساب، می‌توانند 10 میلیون تومان وام بگیرند.
نرخ سود این تسهیلات بر اساس نرخ مصوب و اعلامی شورای پول و اعتبار بوده و دوره بازپرداخت این وام 6 ماهه است. همچنین مبلغ تودیع شده در حساب ویژه طرح باید تا زمان تسویه تسهیلات و بدهی در حساب باقی بماند. این مبلغ پس از تسویه کامل تسهیلات به وام‌گیرنده برگردانده می‌شود.

گفتنی است که متقاضیان دریافت این وام باید در زمان انعقاد قرارداد با بانک، فاقد بدهی غیرجاری و چک برگشتی باشند.

پرداخت وام فوری اربعین به دانشجویان

اخیرا رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز از پرداخت وام پنج میلیون تومانی به دانشجویان متقاضی حضور در پیاده‌روی اربعین خبر داده است.
به گفته مسعود گنجی، دانشجویانی که قصد دارند به صورت گروهی عازم پیاده‌روی اربعین شوند، تحت نظارت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی کنند تا از طریق این نهاد به صورت دسته‌جمعی به صندوق رفاه دانشجویان معرفی شوند. صندوق نیز این دانشجویان را به بانک طرف تعهد صندوق معرفی می‌کند تا وام اربعین پرداخت شود.

از سوی دیگر، عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از اعطای وام اربعین خبر داد و اعلام کرد که با همکاری صندوق رفاه دانشجویان تسهیلات وام چهار میلیون تومانی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

منبع: خانه فوتبال

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
7 ماه قبل

مدت بیست روز مبلغ دو ونیم میلیون در حساب ویژه اربعین هست
عدم اطلاع رسانی بانک ملی در مورد نحوه ی دریافت وام اربعین از طریق سامانه بام و بطور غیر حضوری.درست زمانی که ما از ایران برای سفر اربعین خارج شدیم در یک مهلت بسیار کوتاه دستور به تکمیل مدارک دادند بدون هیچ پیامکی و یا یک اطلاع رسانی ساده.الان بعد از برگشت از سفر می گویند در موعد مقرر مدارک را ارائه نکردید.شما زود به سفر رفتید.می بایست امضائ الکترونیکی و …سایر مدارک را از طریق ای بام می فرستادید.مهلت وام تمام شده است.
شما آمار بگیرید از تمامی بازکنندگان حساباربعین تا بیست وپنجم شهریور ،ده درصد هم مطلع نشدندو موفق به ارسال مدارک نشدند.من در یک خانواده 4 نفره که به سفر رفتیم، سه حساب باز کردم در موعد مقرر ولی متاسفانه بانک ملی وام قرض الحسنه که نداد هیچ ،بیست روز تمام مبلغ هفت ونیم میلیون پول من در بانک ماند وسودش را بانک برد.
فکر می کنم بدلیل لج بازی با دستور رییس جمهور محترم مبنی بر بازگردان مبلغ ودیعه و قرض الحسنه شدن این وام، بانک ملی با ما این کار را کرد . لطفا رسیدگی کنید

ایرانی درمانده
7 ماه قبل

متأسفانه وام اربعین که بدون اطلاع رسانی عمومی به تعداد معدودی تعلق گرفت و بدتر از آن بازپرداخت سنگین و شش ماهه آن است. چرا حداقل در این یک مورد مثال یکی دو سال گذشته عمل نکردند تا همه بتوانند از موقعیت خوب استفاده کنند و دعایی در حق مسئولینی کنند که قرار بود کشور را گلستان کنند اما نکردند.امیدوارم خدا همه را به راه راست هدایت فرماید چونکه خیلی ها بیشتر از ظرفیت یک انسان معمولی بدهکار این مردمند.

علی
7 ماه قبل

لطفا تمدیدش کنین وام اربعین بخاطر خودامام حسین

ایرانی درمانده
پاسخ به  علی
7 ماه قبل

علارغم اینکه میدانم پیامم منتشر نمی‌شود اما مینویسم.. هموطن گرامی شاید عده‌ای میدانند تهیه پنج یا شش میلیون از عهده اکثر مردم برنمیاد عمدی تسهیلات ندادند که بین ائمه اطهار علیهم السلام و عاشقان شان جدایی بندازند وگرنه پرداخت این وام و بازپرداخت با حداقل چهار درصد سود از یارانه نقدی هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

دکمه بازگشت به بالا