خواندنی

ترفندهای تازه نگه داشتن لیمو ترش

فصل لیمو ترش تابستان است اما اگر دوست دارید همیشه لیموترش تازه در دسترس داشته باشید با روش های ساده و راحت که قرار است.

در این مقاله از کارمادیو بیان کنیم، می توانید در تمام فصول سال از لیموترش تازه استفاده کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

روش های تازه نگه داشتن لیمو ترش در یخچال

هیچ چیز به اندازه خوردن یک لیوان شربت آب لیمو تازه در گرمای سوزان تابستان لذت بخش نیست. لیموترش به غذاها، سالاد و نوشیدنی ها طعم فوق‌العاده ای می دهد.

منبع ویتامین سی لیموترش است و به حذف رادیکال ‌های آزاد که به بدن آسیب می زنند کمک می کنند. در تازه و سالم ماندن لیموترش، روش نگهداری آن تاثیر گذار است.

وقتی لیموترش رطوبت خود را از دست بدهد لکه های سیاهی روی آن پیدا می شود که در آخر باعث کپک زدن و خرابی آن می‌شود. در اینجا به روش های تازه نگهداشتن لیموترش در یخچال خواهیم پرداخت.

روش های تازه نگه داشتن لیمو ترش در یخچال

از کشوی مخصوص میوه ها و سبزیجات استفاده کنید

برای اینکه بتوانید لیموترش را به مدت طولانی تری در یخچال نگهداری کنید از کشوی crisper یخچال خودتان استفاده کنید.

با این روش لیموترش تا یک ماه تازه باقی می ماند. این کشو ها را برای افزایش طراوت انواع میوه و سبزیجات طراحی کرده اند و دریچه ی تهویه هوا دارند به گونه‌ای که ورود و خروج هوا را هم کنترل می کنند.

لیموترش ها را در آب نگهداری کنید

همچنین می توانید لیموترش ها را در یک شیشه پر از آب بریزید و در یخچال نگهداری کنید. پژوهش ها حاکی از آن است که با این روش لیموترش تا سه هفته تازه می ماند.

همچنین نگهداری لیموترش در یک کیسه زیپ کیپ با یک چهارم فنجان آب تا چهار هفته عمر لیموترش ها را تضمین می کند‌.

از یک ظرف در بسته استفاده کنید

اگر تصمیم دارید لیموترش هایی را که خریداری می کنید مدت زمان بیشتری تازه بمانند آن ها را در یک ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال بگذارید با این روش از خشک شدن و خراب شدن لیموترش جلوگيری به عمل می آورید و به طور تقریبی تا یک ماه تازه می ماند. البته کیسه های پلاستیکی ساده باعث می شوند که لیموترش ها سریع تر فاسد شوند.

دور از میوه های دیگر نگهداری شوند

لیمو ترش را از سایر میوه ها و سبزیجات جدا کنید چرا که بعضی میوه ها و سبزیجات همچون سیب، موز و گوجه فرنگی گاز اتیلن تولید می کنند گاز اتيلن باعث می‌ شود.

میوه و سبزیجات به سرعت رسیده شوند در نتیجه نگهداری لیموترش در کنار سایر میوه ها و سبزیجاتی که گاز اتيلن تولید می کنند باعث می‌ شود تا سریع تر فاسد شود.

روش های نگهداری لیموترش در فریزر

روش های نگهداری لیمو ترش در فریزر

همانطور که پیش تر هم بیان کردیم  لیموترش منبع ویتامین C  و یک طعم دهنده بی نظیر است ولی اگر روش های نگهداری آن را ندانید به سادگی در عرض چند روز خراب می شود.

یکی دیگر از روش ‌هایی که لیموترش را به مدت طولانی تری می توانید نگهداری کنید استفاده از فریزر است که در زیر به آن می پردازیم.

فریزر کردن کامل لیمو ترش

لیموترش ها را درسته در یک کیسه زیپ دار قرار دهید سه چهارم از کیسه را زیپ کنید و هوای اضافی را خارج کنید وقتی که هوای اضافی را به طور کامل خارج کردید کیسه را کاملا زیپ کنید.

خارج کردن هوا به تازه نگهداشتن لیمو ترش کمک می کند. کیسه لیموترش را در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند. این لیموترش ها به مدت سه الی چهار ماه تازه در فریزر به خوبی می مانند.

فریز کردن لیمو ترش اسلایس کرده

لیموترش ها را به صورت ورقه ورقه برش دهید تکه کردن لیموترش ها قبل از اینکه آنها را در فریزر قرار دهید باعث  می ‌شود که نرم باقی بمانند و بعدها برای تزیینات به راحتی از آنها استفاده کنید.

لیموترش برش خورده را روی یک کاغذ مخصوص بیسکویت قرار دهید و در فریزر بگذارید. توجه داشته باشید که نباید بین برش های لیمو ترش فضای خالی باشد قرار دادن برش های لیمو ترش روی ورقه مخصوص بیسکویت باعث می‌ شود تا به صورت جداگانه یخ بزنند.

برش های لیمو ترش را به مدت دو الی ساعت تا وقتی که کاملا یخ بزنند در فریزر قرار دهید بعد از اینکه برش های لیمو ترش یخ زدند آنها را خارج کنید و به کیسه زیپ دار انتقال دهید و دوباره به فریزر برگردانید.

ترفند نگهداری طولانی مدت لیمو ترش در شیشه

روشی دیگر به منظور نگهداری لیمو ترش برای مدت طولانی استفاده از شیشه در است. برای استفاده از این روش لیمو ترش های تازه و بدون لک را انتخاب کنید و برچسب های روی آنها را بردارید و خوب بشویید بعد از اینکه لیموترش ها را در شیشه ها گذاشتید آب سرد روی آنها بریزید تا کاملا آب رویشان را بگیرد شیشه را درون یخچال بگذارید.

این شیشه ها را به مدت دو الی سه ماه می توانید در یخچال نگهداری کنید. اگر احیانا سطح آب روی لیمو ترش ها کم شد، می توانید شیشه را با آب پر کنید.

کلام آخر

در این مقاله از کارمادیو به ترفند های نگهداری لیموترش در یخچال، فریزر و شیشه به طور مفصل پرداختیم‌.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا