خواندنی

آکواریوم دبی | معرفی بزرگترین آکواریوم سر پوشیده جهان و تنوع زیستی آن

بازدید از شهر دبی به یکی از زیباترین و خاطره‌انگیزترین مسافرت‌های عمر با ارزش شما تبدیل خواهد شد. آیا جاذبه‌های این شهر مدرن و گردشگری فقط به پاساژها و مراکز خرید یا ساحل‌های خوش منظره محدود می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که خیر کشور امارات و به خصوص شهر دبی مکان‌های تفریحی و گردشگری بسیاری دارد که همگی در زمینه جذب توریست‌های بین‌المللی فعال می‌باشند.

یکی از هزاران مقصد گردشگری در دبی آکواریوم‌های پیشرفته و جذاب این شهر هستند که هر ساله افراد زیادی برای بازدید و مشاهده این مکان به دبی سفر می‌کنند و عموم بازدیدکنندگان در طیف گسترده‌ای از سن‌های مختلف قرار دارند در ادامه به معرفی معماری، تنوع زیستی، امکانات و تفریحات آکواریوم دبی می‌پردازیم.

با آکواریوم دبی بیشتر آشنا شوید

آکواریوم دبی با هدف گسترش آگاهی درباره گونه‌های زیست محیطی آبزی و در حال انقراض، مجموعه‌ای نفیس و با ارزش از موجودات دریایی را گرد هم آورده تا اهمیت حفظ زیستگاه‌های بومی آبزیان را بر همگان آشکار سازد. در حین تعامل و تماشای دنیای پنهان زیر آب با مفاهیم اکولوژیکی و زیست محیطی آشنا می‌شوید.

یک بلیط گرفته و به بازدید از این آکواریوم شگفت انگیز بروید! بیش از 160 گونه متنوع دریایی که تعداد بسیاری زیادی از انواع و اقسام موجودات دریایی را شامل می‌شوند در مخازن اصلی 10 میلیون لیتری این مجموعه قرار دارند. بخش باغ وحش زیر آب به سه قسمت جنگل بارانی، اقیانوس زنده و ساحل راکی تقسیم شده و قابل بازدید است.

معماری و طراحی آکواریوم دبی

آکواریوم دبی جوایز و تعریف و تمجیدهای بسیاری را از آن خود کرده به‌گونه‌ای که در سال 2012 برنده جایزه IMAGES در زمینه اوقات فراغت و سرگرمی شد. از لحاظ معماری همان‌طور که در بالا گفته شد مخزن اصلی و کلی که تمامی بخش‌های آکواریوم را در بر می‌گیرد قدرت ذخیره 10 لیتر آب را دارد. آکواریوم دبی در ارتفاع 11 متر و عرض  20متر ساخته شده است و با قرارگیری در زاویه 270 درجه، دید کاملی را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

تنها با قدم زدن در این مکان احساس می‌کنید تا در زیر آب‌های اقیانوسی در کنار ماهی‌ها در حال گذراندن اوقات فراغت خود هستید. با در نظر گیری و گذراندن تست‌های کنترل کیفی و ایمنی بسیار سختگیرانه، اصلاً نگران شکستن و حتی ترک برداشتن این مخازن آبی نباشید؛ زیرا معماران سازنده از بهترین متریال و استانداردهای ممکن در ساخت این آکواریوم بهره گرفته‌اند.

تنوع زیستی آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

باور کردنی نیست که با بازدید از این مکان به چه تعداد از گونه‌های جانوری و آبزی در زیر آب شناخت متفاوتی پیدا خواهید کرد! تنوع زیستی این مخزن آب شامل بیش از 400 گونه مختلف از کوسه‌ها است که دارای بیشترین کوسه ببر شنی در جهان می‌باشد. همچنین گونه‌های کمیاب از موش‌های آبی، تمساح‌ها، خرچنگ‌های عنکبوتی، سمورها، دلفین‌ها، اسب دریایی، مارماهی، سفره ماهی و… قابل مشاهده برای عموم گردشگران هستند.

اما موارد گفته شده تمامی تنوع زیستی این مجموعه را بیان نمی‌کند؛ بلکه طیف وسیعی از حشرات، مارمولک‌های چند رنگ، آفتاب پرست‌های آفریقایی،  بندپایان و خزندگانی مانند ایگوانا، مارهای پیتون و… برای افزایش جذب توریست‌ها نگهداری می‌شوند. اگر به حشرات علاقه ندارید پس پنگوئن‌های جنتو را در خانه‌های یخی ساخته شده به دست بشر مشاهده کنید و یا نگاهی به ماهی‌های رنگارنگ در آکواریوم بندازید.

آکواریوم دبی چه تفریحاتی دارد؟

جاذبه شگفت انگیز آکواریوم دبی تجربه فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. تفریحات ویژه و جالب توجه در این مجموعه ارائه می‌شود که به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

قایق‌سواری کف شیشه‌ای: قایق‌سواری به صورتی که دید کلی به نمای اقیانوس داشته باشید بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. افراد شجاع تشویق می‌شوند تا از عبور بچه کوسه‌ها در اطراف قایق فیلمبرداری کنند. جالب به نظر می‌رسد!

پیاده‌روی کوسه: در صورت علاقه زیر نظر مربیان واجد شرایط بر فضای حفاظت شده شیرجه بزنید و از منحصر به فرد ترین تجربه زندگی خود با حس فاصله نزدیک به کوسه‌ها لذت ببرید. البته باید نکات گفته شده توسط مربی دقت کنید

غواصی: اگر در دوره دو روزه غواصی این آکواریوم ثبت نام کنید بعد از دریافت آموزش‌ها دارای مدرک بین‌المللی PADI می‌شوید و دیگر ترسی از دنیای ناشناخته زیر آب نخواهید داشت.

امکانات و خدمات آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

در این مقاله اقدام به معرفی تونل آکواریوم تماشایی دبی کردیم و توضیحات مناسبی نیز در این جهت ارائه دادیم. اما مهم است بدانید که برای بازدید از تمام قسمت‌های این آکواریوم نیاز است تا در هنگام انتخاب تورهای گشت شهری دبی از مجموعه‌ای مورد اطمینان و مجرب بهره گیرید. اما کدام مجموعه ارائه‌دهنده بهترین تورهای دبی می‌باشد؟

بدو دبی با بیشتر از 22 سال سابقه در زمینه خدمات تورهای تفریحی و توریستی به مسافران، به عنوان یکی از معتبرترین و با تجربه‌ترین موسسه‌های خدمات گردشگری به شمار می‌آید. کارشناسان مجرب و با اخلاق این مجموعه با نهایت صبر و حوصله به شما در انتخاب بهترین گزینه‌های سفر متناسب با سلیقه و بودجه‌تان کمک خواهند کرد. هدف بدو دبی ارائه خدمات با کیفیت، جلب رضایت توریست ها و ارتقاء کیفیت تورهای گردشگری می‌باشد، یک سفر به یاد ماندنی و خاص را برای شما آرزومندیم.

سخن پایانی

در نهایت آکواریوم دبی، نگین درخشان دبی مال و یکی از بزرگترین آکواریوم‌های سرپوشیده جهان، با تنوع زیستی شگفت‌انگیزش، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. تونل زیرآبی حیرت‌انگیز، باغ وحش زیر آب، و پناهگاه پنگوئن‌ها تنها بخشی از جذابیت‌های این مجموعه هستند. این آکواریوم نه تنها یک جاذبه گردشگری محبوب، بلکه یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی مهم در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی نیز محسوب می‌شود.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا