فیلم و سریال

بیوگرافی پردیس احمدیه، معرفی سریال ها و فیلم های سینمایی

پردیس احمدیه بازیگر جوان و نوظهور سینمای کشور در تاریخ 8 تیر 1370 در شهرستان مراغه و خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمده است. خانواده وی بلافاصله بعد از تولد پردیس، به تهران مهاجرت کردند. به همین دلیل شناسنامه وی صادره از تهران است. پدر وی اصالتاً مشهدی و مادر وی ترک‌زبان و اهل شهرستان مراغه استان آذربایجان غربی است.

وی فرزند دوم خانواده است و یک خواهر بزرگ‌تر و یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد. خواهر کوچک‌تر وی 19 – 18 سال از وی کوچک‌تر است. پردیس احمدیه سال‌هاست پدر خود را ازدست‌داده و مادر وی به نقاشی و معرق‌کاری مشغول است. با کارمادیو همراه باشید تا با پردیس احمدیه بیشتر آشنا شوید.

شروع کار هنری با موسیقی

خانواده مادری پردیس احمدیه اهل هنر موسیقی هستند. به گفته وی دایی‌هایم سنتور می‌نوازند و پدربزرگم تار می‌زد. به همین دلیل وی موسیقی را از کودکی دنبال می‌کرد. وی فارغ‌التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه سراسری گیلان است. تسلط وی بر سنتورنوازی یکی از دلایل دعوت داریوش مهرجویی از او برای بازی در فیلم “لامینور” بود.

سنتور نوازی پردیس احمدیه در فیلم لامینور

شروع کار بازیگری وی کاملاً به طور اتفاقی بوده و هیچ‌وقت کلاس بازیگری نرفته است. نکته جالب اینکه وی در سال 1378 وقتی هنوز ۸ ساله بود، در جلوی پارک ملت توسط یک دستیار کارگردان برای تبلیغ پودر لباس‌شویی بانو دعوت به همکاری شد. این اولین تجربه بازیگری وی جلوی دوربین است.

شروع بازیگری حرفه‌ای در سینما و تلویزیون

پردیس احمدیه در سال 1385 وقتی ۱۵ساله بود، توسط حمید نعمت­الله به افشین صادقی برای بازی در فیلم “مقلد شیطان” معرفی شد. هر چند این فیلم به مدت 4 سال توقیف بود و در نهایت در سال 1389 روی پرده سینماها رفت.

وی 5 سال بعد یعنی در سال 1390 با بازی در فیلم “کلاس هنرپیشگی” مجدداً جلوی دوربین رفت. وی در مصاحبه‌ای علت تأخیر 5 – ۴ ساله خود را تحصیل اعلام کرده و گفته که هیچ‌وقت به دنبال بازیگری نبودم. اما بعد از بازی در نقش نیکی، عاشق نقش خود شدم و فیلم را هم خیلی دوست داشتم. از این فیلم به بعد بود که به بازیگری علاقه‌مند و به دنیای سینما معرفی شدم.

پردیس احمدیه

بازیگر نقش ساحل در سریال پوست شیر، در سال 1392 با بازی در سریال یادآوری وارد تلویزیون شد. وی در این فیلم در کنار بازیگران باتجربه و مشهوری همچون امیر آقایی، روزبه حصاری و مهران احمدی به ایفای نقش پرداخت.

در سال 1393 با بازی در فیلم “خانه دختر” و در نقش ستاره، دوباره دیده شد. او همیشه به دنبال نقش‌های غیرکلیشه‌ای و متفاوت است. ازاین‌رو از این فیلم نیز به‌عنوان یک کار و نقش متفاوت یاد می‌کند. درعین‌حال نقش نیکی در “کلاس هنرپیشگی” را خیلی بیشتر دوست دارد و می‌گوید اگر دوباره چنین نقشی به وی پیشنهاد شود، حتماً قبول می‌کند.

نامزد جشنواره فجر

بازی وی در فیلم سینمایی “لاک قرمز” را می‌توان سکوی‌پرتاب موفقیت این بازیگر دانست. زیرا پردیس نقش اول این فیلم را برعهده داشت و از طرفی در جشنواره فجر در سال 1394 بسیار موردتوجه قرار گرفت.

پردیس احمدیه

یک سال قبل از این فیلم “خانه دختر” در بخش داوری کنار گذاشته شد و به اکران عمومی نرسید. این اتفاق برای بازیگر جوان، خیلی سخت و ناراحت‌کننده بود. اما با بازی در فیلم “لاک قرمز” توانست توجه اغلب کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها را به خود جلب کند. هر چند این فیلم به سودای سیمرغ نرفت.

وی در مورد پذیرش نقش خود در فیلم “لاک قرمز” می‌گوید: “من این نقش برای محک‌زدن خودم قبول کردم. آقای سید حاتمی کارگردان فیلم می‌خواست این نقش کاملاً باورپذیر ایفا شود. به همین منظور من فیلم و عکس‌های زیادی دیدم و برای این کار لحن صحبت‌کردن، رفتار و حرکات و حتی راه‌رفتن دختران در آن سن‌وسال را مطالعه و تماشا می‌کردم.”

وی جهت ارتباط‌گیری بهتر با نقش خود در فیلم لاک قرمز به مدت یک هفته در مدرسه و کلاس درس حضور پیدا کرده است. نکته جالب این ماجرا اینجاست که هیچ‌کدام از هم‌کلاسی‌ها و معلم‌ها متوجه اختلاف سنی وی با سایر دانش‌آموزان نشده‌اند. در مدت حضور پردیس در کلاس و مدرسه، وی طرز حرف‌زدن، خنده‌ها و حتی قهقهه‌های دختران ۱۶ساله را زیر نظر می‌گرفت تا بهتر بتواند آنها را در نقش خود لحاظ و پیاده کند.

سریال‌های شبکه نمایش خانگی پردیس احمدیه

پردیس احمدیه به بازیگری شناخته شده در میان کارگردان‌های مشهور تبدیل شده است. وی در سال 1401 با بازی در سریال نمایش خانگی “نوبت لیلی” خوش درخشید. بعد از آن بود که برای بازی در نقش رها در سریال پوست شیر دعوت شد و حضور و نقش متفاوت وی در این سریال باعث شهرت و محبوبیت بیش‌ازپیش وی شد.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا