خواندنی

تفاوت آب‌رسان و مرطوب‌کننده پوست در چیست؟

همه می‌دانیم که داشتن یک ظاهر جوان و زیبا بستگی به میزان رطوبت پوست دارد. اما آیا می‌دانید کدام محصول برای مرطوب کردن پوست شما مناسب است؟ اغلب مردم کرم آب‌رسان و مرطوب‌کننده را یک نوع محصول مراقبت پوست می‌دانند، در صورتیکه یکی شامل آب است و دیگری روغنی دارد که به مرطوب کردن پوست کمک می‌کند. اینکه کدام یک برای پوست شما مناسب است، به شرایط و ویژگی‌های خاص پوست شما بستگی دارد و احتمالاً با توجه به عواملی مانند سن، هورمون‌ها و حتی زمان تغییر می‌کند.

با ما همراه باشید تا بدانید فرق آب ‌رسان با مرطوب‌کننده چیست و چگونه باید از آنها استفاده کنید؟ متخصصین ما هر دو محصول آب ‌رسان و مرطوب‌کننده را توضیح داده‌اند و به شما خواهند گفت که چگونه از این محصولات استفاده نمایید.

آب رسان یا هیدراتور چیست؟

آب رسان یا هیدراتور چیست؟

آبرسانی مناسب نقش مهمی در حفظ پوستی سالم و جوان دارد. هیدراتاسیون یا رساندن آب به پوست تا حد زیادی ظاهر و نوع پوست (زمخت، خشک، چرب و غیره) را تعیین می‌کند. هنگامی که سد محافظ طبیعی پوست به‌اندازه کافی هیدراته شود و رطوبت داشته باشد، پوست ما در برابر عوامل استرس‌زای خارجی مانند آلودگی، باکتری‌ها و کپک محافظت می‌شود. علاوه بر این، محتوای آب درون سلول‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا منبسط و حجیم شوند و به حالت اولیه برگردند که به پوست ظاهری صاف و جوان‌تر می‌دهد.

هنگامی که محتوای آب سلول‌های پوست ما خیلی کم باشد، پوست ما خشک، فرورفته یا تحریک‌پذیر می‌شود. آب‌رسان‌ها مانند، آبرسان 24 ساعته هیدروبیوم با اثر بخشی فوری کریسی، موادی هستند که با جذب آب از محیط به پوست، رطوبت آن را افزایش می‌دهند. همچنین آب را از لایه‌های عمیق‌تر پوست به نام درم می‌گیرند و آن را به بیرونی‌ترین لایه پوست به نام اپیدرم می‌رسانند. نمونه‌هایی از ترکیبات یک آب‌رسان خوب عبارت‌اند از:

  • ژلاتین
  • اوره
  • سوربیتول
  • پانتنول
  • گلیسیرین
  • اسید هیالورونیک
  • آلفا هیدروکسی اسیدها

استفاده از آب‌رسان موضعی که دارای گلیسیرین یا اسید هیالورونیک باشد، به سلول‌ها آب تزریق می‌کند، رطوبت آنها را بهبود می‌بخشد و به صاف‌شدن چین‌وچروک پوست کمک می‌کند.

مرطوب‌کننده چیست؟

مرطوب‌کننده صورت یک لوسیون یا کرم امولسیون و یا پماد است و با نرم‌کننده‌هایی فرموله شده که به هیدراته ماندن پوست کمک می‌کنند. مرطوب‌کننده‌ها لایه‌های سطحی پوست را آبرسانی می‌کنند. مزیت اصلی استفاده از آنها این است که پوست را محکم می‌کنند، رطوبت و مواد مغذی را در آن نگه می‌دارند و درعین‌حال از پوست در برابر محرک‌های محیطی محافظت می‌نمایند.

مرطوب‌کننده‌های صورت به دو روش عمل می‌کنند: یا رطوبت را در پوست شما به دام می‌اندازند و یک سد موقت ایجاد می‌کنند؛ یا رطوبت از دست رفته را به لایه بیرونی پوست شما باز می‌گردانند. 4 دسته از مواد تشکیل دهنده در مرطوب‌کننده‌ها عبارتنداز: انسداد کننده‌ها، مانند گلیسیرین، که یک سد محافظ را تشکیل می‌دهند و نرم‌کننده‌ها، مانند اسید هیالورونیک و اسید بیونیک که آب را از لایه‌های عمیق‌تر پوست و جو جذب می‌کنند. نرم‌کننده‌ها مانند کرم مغذی مرطوب کننده درمو کریسی، ترک‌ها و زبری‌ها را پر می‌کنند و به صاف شدن پوست کمک می‌نمایند.

فرق آب‌ رسان با مرطوب‌کننده چیست؟

آبرسانی و مرطوب‌کننده دو بخش مهم از هر روتین مراقبت از پوست هستند، اما اغلب ممکن است اشتباه گرفته شوند. آبرسان به پوست کمک می‌کند با جذب رطوبت از هوا و سپس تزریق آب به سلول‌های پوست شما، توانایی جذب رطوبت و مواد مغذی را به پوست بدهد. اما مرطوب‌کننده رطوبت درون لایه‌های زیرین پوست را به دام می‌اندازد و آنها را به لایه بیرونی می‌آورد. در نتیجه، سد محافظ طبیعی برای پوست شما ایجاد می‌کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که پوستتان سالم و هیدراته می‌ماند، آبرسانی به آن را فراموش نکنید. اما اگر می‌خواهید آن را تقویت کنید و ظاهر آن را بهتر نمایید، آن را با استفاده از مرطوب‌کننده‌های معتبر، مرطوب کنید! بااین‌حال، اگر هر دو را انجام دهید، بهترین فرصت را به پوست خود خواهید داد تا سالم، متعادل و هیدراته بماند. اگر تفاوت این دو محصول را درک کنید، می‌توانید انتخاب مناسبی برای پوست خود داشته باشید و ظاهر آن را زیبا و شاداب نگه دارید.

ضمناً فراموش نکنید که زمانی می‌توانید نتیجه خوبی از روتین پوستی خود دریافت کنید که از محصولات معتبر و مناسب استفاده کرده باشید. استفاده از محصولات فیک و بی‌کیفیت نه تنها پوست شما را شاداب و جوان نمی‌کنند، بلکه آسیب‌هایی به آن وارد می‌کنند که درمان آن نیاز به زمان و هزینه بسیار خواهد داشت. با خرید از سام رایحه، مطمئن باشید که انواع آبرسان و مرطوب‌کننده اصل و باکیفیت دریافت خواهید کرد. زیرا، محصولات این فروشگاه اینترنتی ضمانت کیفیت و اصالت کالا دارند. اگر نیاز است که در مورد تفاوت آبرسان و مرطوب کننده و سرم مو بیشتر بدانید کلیک کنید.

ترتیب استفاده از آب‌ رسان و مرطوب‌کننده

اگر پوست شما خشک و پوسته‌پوسته به نظر می‌رسد، این امکان وجود دارد که سد محافظ طبیعی آن آسیب دیده است و آب خود را از دست می‌دهد. با استفاده از یک مرطوب‌کننده قوی‌تر، مانند سرم مغذی مرطوب کننده درمو کریسی لایه محافظ پوست خود را بازسازی و تقویت کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، توصیه می‌کنیم آب‌رسان و مرطوب‌کننده‌ها را هر روز صبح، پیش از استفاده از ضدآفتاب و همچنین شب استفاده نمایید.

دکتر Guanche می‌افزاید: «بهتر است ابتدا کرم یا سرم آبرسان را به پوست خود بزنید و سپس از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید تا آب در سلول‌های پوست شما بماند و آن را شاداب نگه دارد.» آب‌رسان مولکول‌های آب را وارد سلول‌های پوست شما می‌کند و مرطوب کننده سد محافظی روی پوست ایجاد می‌نماید که آب نتواند خارج شود. در نتیجه، استفاده از هر دو محصول باعث می‌شود ظاهر پوست جوان و شاداب بماند.

 

بهترین زمان استفاده از آب‌رسان

همانطور که گفتیم استفاده از آب‌رسان به پوست شما کمک می‌کند مرطوب بماند و شادابی خود را حفظ نماید. در ادامه خواهید فهمید که بهتر است چه موقع از این محصول مراقبت پوست استفاده نمایید:

  • پس از شستن پوست: بهترین زمان استفاده از آب‌رسان هنگامی است که پوست خود را شسته‌اید. شستشو روغن‌های موجود روی پوست را پاک می‌کند. بنابراین مولکول‌های آب درون آب‌رسان به راحتی وارد سلول‌های پوست می‌شوند.
  • صبح: هر روز صبح پیش از رفتن به بیرون از خانه لازم است ابتدا پوست خود را مرطوب کرده و سپس از ضدآفتاب استفاده نمایید.
  • شب: پس از شستن صورت و پیش از استفاده از محصولات دیگر، ابتدا پوست خود را با آب‌رسان تغذیه نمایید. محققان توصیه کرده‌اند که پیش از خواب آب‌رسان به پوست خود بزنید؛ زیرا در این زمان پوست شروع به ترمیم خود می‌کند و آب درون سلول به این ترمیم کمک شایانی می‌نماید.
  • پیش از آرایش: پیش از اینکه از محصولات آرایشی استفاده کنید، لازم است پوست خود را مرطوب نمایید. ممکن است محصولات آرایشی پوست شما را خشک کنند و آن را دچار چروک و التهاب نمایند.

برای پوست چرب آب‌رسان بهتره یا مرطوب‌کننده؟

برای پوست چرب آب‌رسان بهتره یا مرطوب‌کننده؟

می‌توانید برای انواع پوست، حتی چرب و مشکلات پوستی، حتی آکنه از محصولات آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر سطح پوست شما دائماً از هیدراتاسیون و روغن‌های طبیعی تغذیه نشود، با تولید روغن بیشتر واکنش بیش از حد نشان می‌دهد تا از پوست محافظت نماید. نتیجه این خواهد بود که پوستی چرب‌تر و دارای آکنه بیشتری داشته باشید. برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، سرم‌های دارای اسید هیالورونیک، آب موردنیاز پوست را افزایش می‌دهند، درحالی‌که مرطوب‌کننده‌های سبک که حاوی ترکیبات مراقبت از انواع پوست دارای آکنه و چربی هستند، به آبرسانی و محافظت از سد آن کمک می‌کنند.

آب ‌رسان بخریم یا مرطوب‌کننده

در هر روتین مراقبت از پوست مناسب، مرطوب‌کننده یکی از موارد ضروری است که نمی‌توانید از آن صرف‌نظر کنید. هم متخصصان زیبایی و هم متخصصان پوست و مو بر اهمیت استفاده از این محصول تأکید کرده‌اند؛ زیرا هدف اصلی آن کمک به پوست شما در حفظ رطوبت است. هنگامی که به طور منظم از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، می‌توانید نتایج بهتری ببینید و پوست سالم‌تر و درخشان‌تری داشته باشید.

همچنین حتماً شنیده‌اید که یک آب‌رسان خوب می‌تواند انتخاب عالی برای روتین پوستی شما باشد. بله، درست است! آب‌رسان‌ها با جذب آب از هوا و حفظ آن روی پوست شما باعث مرطوب شدن آن می‌شوند. بنابراین، بهترین توصیه اینست که هر دو محصول را بخرید و با استفاده همزمان از آنها به پوست خود کمک نمایید تا رطوبت خود را به دست آورد و آن را حفظ کند و برای سال‌ها شاداب و جوان بماند.

سخن پایانی

تا کنون با انواع ممحصولات آب‌رسان و مرطوب‌کننده آشنا شدید و تفاوت هر دو را دریافتید. نکته پایانی که لازم دانستیم به شما بگوییم اینست که نوشیدن آب کافی و داشتن رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه در کنار داشتن روتین پوستی مناسب به شما در مسیر مراقبت از شادابی و جوانی پوست کمک زیادی می‌کند. اگر پوست خود را از درون نیز تقویت نمایید، می‌توانید نتایج بهتری از استفاده از محصولات مراقب پوست بگیرید. و فراموش نکنید که خرید محصولات ارزان قیمت تقلبی می‌تواند زیبایی شما را به خطر بیاندازد.

می‌توانید با چند کلیک ساده انواع محصولات مراقبت از پوست اصل و باکیفیت را از فروشگاه اینترنتی سام رایحه در مدت زمان کوتاه با قیمتی مناسب تهیه نمایید و با خیالی آسوده روتین پوستی خود را انجام دهید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا