مد و استایل

برترین برندهای پوشاک ورزشی خارجی و ایرانی

پوشاک ورزشی یکی از ملزومات اساسی در کمد هر ورزشکاری می‌باشد. جالب است بدانید که اکثریت ورزشکاران به جنس و کیفیت پوشاک ورزشی در هنگام خرید توجه بسیاری می‌کنند. به همین خاطر تمام برندهای مطرح جهان در تلاش‌اند که محصولاتی با کیفیت فوق العاده بالا در دنیا تولید کنند.

با توجه به افزایش رشته‌های ورزشی، نیاز مردم به تجهیزات ورزشی متناسب با آن رشته ورزشی نیز افزایش پیدا کرده است. همین مورد سبب ایجاد رقابت تنگاتنگی بین تمامی تولیدی‌های لباس ورزشی گردیده است. انتخاب لباس ورزشی مناسب از چندین جهت دارای اهمیت بسیاری می‌باشد چرا که نه تنها به بهبود عملکرد ورزشکار کمک می‌نماید بلکه سبب راحتی و آسایش در هنگام تمرین نیز می‌گردد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی برند‌های برتر داخلی و خارجی پوشاک ورزشی و همچنین سابقه فعالیت آنها بپردازیم:

۱- اتم (Atom)

برند اتمیوم با نام انحصاری اتم یکی از برترین تولیدکنندگان پوشاک ورزشی در ایران می‌باشد. این برند ایرانی در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز نمود. در ابتدا تمرکز اصلی Atom تولید انواع لباس بدنسازی مردانه بود. در همان ابتدا محصولاتی مانند تیشرت بدنسازی اتم و رکابی بدنسازی اتم توانست سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد و نظر بسیاری از طرفداران رشته‌های بدنسازی را به خود جلب نماید. همین امر سبب شد تا برند اتم با گسترش کسب و کار خود و افزودن به تنوع محصولات پوشاک ورزشی، روی محصولاتی نظیر تیشرت ورزشی بصورت تخصصی‌تر کار کند. شاید امروزه به جرات می‌توان گفت که محصولات اتم از نظر کیفیت، زیبایی، طرح و رنگبندی با نمونه‌های خارجی کاملا برابری می‌نماید. ماموریت اتم نشان دادن اهمیت ورزش برای تمامی سنین بخصوص جوانان است چرا که آینده یک کشور در دست جوانان آن کشور است. در اهمیت ورزش همین بس که متخصصان مغز، تنها دو چیز را عامل اصلی بیش از ۸۰ درصد رشد مغز و اتصال کانال های جدید عصبی در مغز می دانند:

  1.  کسب تجربه های جدید در زندگی
  2. ورزش

لباس ورزشی اتم

۲- پوما (Puma)

پوما نام علمی یکی از گربه سانان است که به آن شیرکوهی نیز می‌گوییم. این لوگو نماد سرعت، قدرت و استقامت است که همگی در یک لوگو جمع آوری شده اند. برند پوما در ابتدا فعالیت خود را با تولید کفش‌های ورزشی آغاز نمود اما امروزه به تولید پوشاک، ساعت و دیگر تجهیزات نیز پرداخته است. بنیان‌گذاران این برند رودولف و آدولف بودند که به دلیل اختلافات از یکدیگر جدا شدند و برادر بزرگتر در سال ۱۹۴۸ فعالیت مجدد خود در همین زمینه را با برند آدیداس آغاز نمود. امروزه این ۲ برند رقیب سرسخت یکدیگر محسوب می‌شوند.

۳- نایکی (Nile) :

برند نایکی یکی از مطرح‌ترین تولیدکننده‌های پوشاک ورزشی در دنیا می‌باشد. پوشاک نایکی همیشه مورد علاقه بانوان و آقایان واقع شده و اکثریت تمایل دارند تجهیزات، ست ورزشی و کفش ورزشی نایک را پایه‌ی ثابت استایل خود نمایند. محصولات این برند از قدیم تاکنون از طراحی خاص و جذابی برخوردار بوده است همین موضوع یکی از دلایل وفاداری افراد به برند نایک شده است. تنها چیزی که هر برندی را با دیگری متمایز می‌کند کیفیت پارچه، نوع دوخت و طراحی‌های منحصر به فرد می‌باشد که طی تمامی این سال‌ها نایک این موارد را اولویت کار خود قرار داده است. این برند در سا ل ۱۹۶۴ توسط مربی تیم فوتبال دانشگاه آمریکا با شعار just do it  پایه گذاری شد.

۴- آدیداس  (Adisas):

آدیداس یکی دیگر از برندهای شناخته شده و مطرح جهان است که حتما یک بار نامش به گوشتان خورده است. این برند در سال ۱۹۴۸ توسط آدولف داسلر پایه‌گذاری شد. در ابتدای شروع فعالیت، آدیداس تنها بر روی تولید کفش با قیمت مناسب تمرکز کرد که همین امر طرفداران بسیاری پیدا کرد اما امروزه با توجه به پیشرفت این کمپانی در زمینه تولید کفش ورزشی، تجهیزات و لوازم جانبی ورزشی و… کارمندان آن به ۵۰ هزار نفر رسیده است. اگر به لوگوی آدیداس توجه کرده باشید شامل ۳ خط در کنار یکدیگر است که به معنی کیفیت، خلاقیت و تخصص برند است. داشتن این سه ویژگی در کنارهم سبب می‌شود همواره گزینه اول مخاطبان خود در هر رشته باشید.

۵- ریباک (Reebok):

برند ریباک یکی دیگر از برندهای معروف در زمینه تولید پوشاک و کفش ورزشی است که در رقابت با برندهای مطرح دنیا نظیر نایک، آدیداس و… قد خم نکرده است. تاریخچه این برند به این شکل است که جوزف فاستر همواره به دنبال یافتن محصولی برای افزایش سرعت دویدن ورزشکاران بود که ایده‌ی تولید به ذهنش رسید. فاستر با این ایده موفق به تولید کفش‌هایی شد که میخ‌های کوچک در کف آنها تعبیه شده بود که سبب افزایش دوچندان سرعت دویدن ورزشکاران می‌شد.تخصص اصلی برند ریباک در انتخاب طرح، مدل و رنگ‌های خاص و خلاقانه می‌باشد که محصولات دارای تنوع بالا به مشتریان خود عرضه کند.

۶- نیوبالانس (New Balance)

در بین برندهای تولیدکننده کفش و پوشاک ورزشی یکی دیگر از محبوب‌ترین نام‌ها برند نیوبالانس می‌باشد که تقریبا در سال ۱۹۰۶ میان افراد به رسمیت شناخته شد. ویلیام جی ریلی کسی بود که فعالیت این شرکت را آغاز نمود. برند نیوبالانس در ابتدا لوازمی را میان افراد عرضه می‌کرد که به راحتی کفش‌ها کمک می‌کرد در ابتدای مسیر خود به عنوان تولیدکننده کفش ورزشی شناخته نشده بود بلکه فقظ کفی کفش تولیده کرده و به فروش می‌رساند. از سال ۱۹۰۶ تا ۱۹۶۰ در این زمینه فعالیت نمود تا اینکه در سال ۱۹۶۰ اولین کفش ورزشی خود با نام ترکستر روانه بازار کرد.

۷- اسیکس (Acics)

برند اسیکس Acics در سال ۱۹۴۹ فعالیت خود را آغاز نمود. نام این برند ترجمه‌ای از شعاری است که محصولات خود را بر مبنای آن تولید می‌کند (روح سالم در بدن سالم ). تمرکز عمده این برند بر روی تولید انواع کفش‌های ورزشی برای ورزش‌های مختلف نظیر کفش فوتبال، کفش مناسب دویدن، کفش پیاده روی، کفش بدنسازی و… است. از مهم ترین ویژگیهای برند اسیکس که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند ساختار کف ژله‌ای در آن است که انقلاب عظیمی در بازار ایجاد کرده است.

تیشرت ورزشی برند اتم

تا به اینجا در رابطه با برندهای مطرح جهان و ویژگی‌های هر برند آشنا شدیم. با وجود تحریم‌ها و قیمت بالای برندهای خارجی شاید همه ما به راحتی امکان خرید این محصولات را نداشته باشیم. همانطور که در ابتدا به آن اشاره نمودیم برند اتم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لباس ورزشی در ایران می‌باشد که تمامی محصولات تولیدی آن با برندهای خارجی از همه نظر برابری می‌نماید. برای مشاهده محصولات این برند می‌توانید به نشانی اینترنتی https://atomwear.ir  مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا