تکنولوژی

امکانات جدید و جذاب iOS 17 که شما را به آپدیت کردن ترغیب می کند

شرکت اپل هر سال به‌روزرسانی جدیدی از iOS را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یک سال قبل، این شرکت iOS 16 را منتشر کرد و استقبال بسیار زیادی از آن شد. به تازگی هم با معرفی iOS 17 توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی iOS 17 و امکانات آن بپردازیم. اگر شما هم می‌خواهید در این باره اطلاعاتی داشته باشید تا انتهای مطلب کارمادیو را همراهی کنید.

امکانات جدید و جذاب در iOS 17

شرکت اپل هر سال در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل، ورژن جدیدی از iOS را به مشتریان خود معرفی می‌کند و در ژوئن ۲۰۲۳ نیز از یک ورژن جدید با عنوان iOS 17 رونمایی کرد. در این کنفرانس تمامی ویژگی‌ها و امکانات جدید را نام برد و هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفتند.

این سیستم عامل جدید، با امکانات ویژه خود توانسته عملکرد پویاتری را برای برنامه‌های آیفون به ارمغان بیاورد. در این حالت، کاربران می‌توانند بهترین استفاده را از اپلیکیشن‌های موبایل آیفون داشته باشند. این امکانات به شرح زیر هستند:

1. هشدار محتوای حساس آی او اس 17

هشدار محتوای حساس آی او اس 17

یکی از امکاناتی که در سیستم عامل iOS 17 مورد توجه قرار گرفته، ویژگی هشدار دهنده محتوای حساس است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید بر روی برخی از عکس‌ها و ویدیو‌ها برچسب حساس بگذارید. به عبارتی هر محتوایی که باعث آزردن خاطر شما می‌شود مانند عکس‌های خشن یا برهنه، برچسب محتوای حساس می‌گیرند. در این شرایط قبل از اینکه بخواهید عکس‌ها یا ویدیو‌ها را نگاه کنید، iOS 17 آن‌ها را تار می‌کند.

این ویژگی بر روی برنامه‌های مختلفی همچون AirDrop، FaceTime و Messages اعمال شده‌اند. فعال کردن این حالت برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است و عملکرد عالی دارد.

2. پشتیبانی از حساب‌های کاربری در مرورگر وب

در قابلیت جدید شما می‌توانید چندین حساب کاربری یا پروفایل در مرورگر وب سافاری بسازید و هر کدام از آن حساب‌ها را به یک کار خاص اختصاص دهید. به عبارت دیگر شما می‌توانید حساب‌های کاربری مستقل و جدا از همدیگر را برای وب گردی‌های شخصی یا حساب کاربری خود ایجاد کنید. هر کدام از این حساب‌ها، تاریخچه جستجو، کوکی، رمز عبور و… مختص خود را دارند و شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در هر کدام از حساب‌ها به صورت جامع به دست‌آورید.

از مدت‌ها قبل تا کنون، گوگل نیاز دارد تا امکانات جدید و بیشتری را به مرورگر Chrome در نسخه اندرویدی اضافه کند که یکی از این امکانات، پشتیبانی از چندین حساب کاربری یا پروفایل‌ها است. اما فعلا این قابلیت تنها به نسخه iOS 17 اضافه شده و کاربران اندرویدی از آن بهره نمی‌برند.

3. قابلیت Check In در iOS 17

قابلیت Check In در iOS 17

برخی از اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ از قابلیت اشتراک‌گذاری زنده بهره می‌برند، تا چندی پیش این قابلیت بر روی خود سیستم‌عامل‌ها وجود نداشت. اکنون این قابلیت به سیستم عامل iOS 17 اضافه شده، اما هنوز هم بر روی اندروید‌ وجود ندارد.

با استفاده از این قابلیت، زمانی که فرد مورد علاقه شما به خانه می‌رود، به صورت خودکار یک پیغام مبتنی بر این که “به خانه آمد” بر روی گوشی شما ظاهر می‌شود و قابلیت Check In از شما درخواست می‌کند تا به این پیغام پاسخ بدهید. در صورتیکه پیغامی از طرف شما دریافت نشود، سطح شارژ باتری، لوکیشن و وضعیف آنتن دهی موبایل شما برای مخاطبان ارسال می‌گردد.

4. پوستر‌های اختصاصی برای هر کدام از مخاطبین هنگام تماس گرفتن

پوستر‌های اختصاصی برای هر کدام از مخاطبین هنگام تماس گرفتن

Contact Posters یکی دیگر از قابلیت‌های جدید در iOS 17 است و شما با استفاده از آن می‌توانید عکس‌ها و پوستر‌های جداگانه‌ای را برای هر کدام از مخاطبینتان انتخاب کنید. Contact Posters امکان اضافه کردن جلوه‌های ویژه و متن را با فونت و رنگ دلخواه را به شما می‌دهد.

علاوه بر اینکه این پوستر‌های طراحی بر روی صفحه نمایش پیش فرض گوشی اضافه می‌شود، می‌توانید از آن‌ها روی پلتفرم‌های مختلفی مثل تیمز، واتساپ، زوم و… استفاده کنید. این قابلیت هنوز بر روی گوشی‌های اندرویدی اعمال نشده است.

5. قابلیت Name Drop

قابلیت Name Drop ios 17

اشتراک‌گذاری یا انتقال مخاطبین با شخص دیگری، یک قابلیت جدید نیست و در گذشته شما می‌توانستید با استفاده از اپلیکیشن Bump نیز این کار را از طریق انتقال بی‌سیم انجام دهید. همچنین برنامه‌ای مانند popl به کمک اتصال NFC این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند. اما اکنون شرکت اپل یک قابلیت با عنوان NameDrop را بر روی iOS 17 طراحی کرده است که شما بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای بتوانید اطلاعات خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید.

برای این کار، تنها باید دستگاه موبایل خود را به اپل واچ یا آیفون طرف مقابلتان نزدیک کنید تا اطلاعات شخصیتان مانند شماره تلفن، ‌ایمیل، آدرس و هر اطلاعات دیگری که می‌خواهید، برای او ارسال شود.

6. استفاده از چند تایمر

استفاده از چند تایمر ios 17

بالاخره استفاده از چند تایمر همزمان به آی‌اواس ۱۷ اضافه شد و شما با بروزرسانی این سیستم عامل می توانید از این امکان استفاده نمایید.

7. نمایش مدت زمان دانلود اپلیکیشن و بازی‌ها

نمایش مدت زمان دانلود اپلیکیشن و بازی‌ها ios 17

نمایش مدت زمان دانلود اپلیکیشن و بازی‌ها به iOS 17 اضافه شده است. اپل در iOS 17 تغییرات کوچک اما کاربردی در اپ استور ایجاد کرده است، یکی از این تغییرات نمایش مدت‌ زمان دانلود اپلیکیشن است که نحوه عملکردش را در تصویر بالا می‌بینید.

جمع‌بندی

شرکت اپل چند روز پیش یک ورژن جدید از سیستم عامل خود را با عنوان iOS 17 به مشتریان خود معرفی کرد. در این ورژن قابلیت‌های جدیدی وجود دارد که کار کردن با آیفون را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. این شرکت در یک کنفرانس تمامی این قابلیت‌ها را نام برده و توضیحات کافی را برای کاربران داد تا بتوانند بهترین استفاده را از آن‌ها داشته باشند.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا