گل و گیاه

با این گیاهان خانه را عطر آگین کنید

برای خوشبو کردن خانه می توان از راه حل‌ های مختلف طبیعی و استفاده از مواد شیمیایی بهره‌مند شد اما به کارگیری روش‌ های طبیعی مانند استفاده از گیاهان معطر به مراتب بهتر از به کارگیری مواد شیمیایی و عطرهای گران قیمت است که ما در این مقاله از کارمادیو قصد داریم به معرفی گیاهان و گل‌ های معطر که باعث خوشبو کردن خانه می‌ شوند بپردازیم.

گیاهانی دارای بوی شگفت‌انگیزی برای معطر کردن خانه

از جمله مهم‌ ترین گیاهان گل‌ های خوشبو برای معطر کردن محیط خانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

گیاه لاوندر یا همان اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس دارای عطرهای رایج گل‌ ها با بوی شیرین و کمی تند می‌ باشد که اگر آن را در منزل خود نگهداری کنید به خوبی رشد کرده و عطر و بوی خوش آن، فضای خانه شما را پر می‌ کند.

شما همچنین می‌ توانید گل‌ های گیاه اسطوخودوس را خشک کرده در درون یک ظرف شیشه‌ای بدون درد گذاشته و جهت آرامش اعصاب و کیفیت خواب خوب قرار دهید.

جهت نگهداری از گیاه اسطوخودوس لازم است روزانه بین ۴ الی ۵ ساعت آن را در نور خورشید قرار داده و هر وقت که سطح خاک آن کامل خشک شد آبیاری شود.

اکالیپتوس

اکالیپتوس

گل اکالیپتوس یکی از گیاهان بسیار لطیف و موثر است که می توانید جهت خوشبو کردن منزل خود از آن بهره‌مند شوید چرا که می‌ توان این گیاه را علاوه بر باغچه در گلدان نیز پرورش دهید.

جهت نگهداری از گیاه اکالیپتوس باید آن را در نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید.

گیاه شمعدانی

برخی از شمعدانی‌ ها دارای عطر و بویی شبیه به عطر رز لیمو و جوز هندی است  که می‌ توانید برای خوشبو کردن خانه خود از آنها بهره‌مند شوید. همچنین گل‌ های زیبای آن ظاهری بسیار متفاوت و شیک به خانه شما می‌ دهند. جهت نگهداری از گل‌ های شمعدانی باید آنها را در معرض آفتاب و در پنجره قرار دهید.

گل ارکیده

گل ارکیده

گل‌ های ارکیده دارای عطر و بوی بسیار معطر و ظاهری زیبا هستند که در رنگ‌ های مختلف یافت می‌ شوند  و هر کدام دارای عطر و بوی مخصوص به خود است بنابراین می‌ توانید جهت خوشبو کردن منزل خود از این گل های زیبا نیز بهره‌مند شوید.

گل یاس رازقی

گل یاس رازقی

این گل که به آن موگرا و یاس عربی نیز گفته می‌ شود از جمله گل های بسیار معطر و پرطرفدار است که عطری شبیه به بوی وانیل داشته و در مناطق گرمسیری رشد بسیار مناسبی دارد و می‌ توانید در مناطق سرد نیز آن را نگهداری کنید.

این گل اگر آب و نور خورشید به اندازه کافی به آن برسد به سرعت رشد کرده و بوی آن کل فضای منزل را فرا می‌ گیرد.

گیاه نعناع گلی

این گیاه از دیگر گیاهان معطر است که می‌ توانید آن را در گلدان های کوچک کاشته و از بوی خوش آنها لذت ببرید هر چند که نگهداری از آن کمی زحمت دارد اما ارزشمند است. عطر و بوی این گیاه وقتی که باد در حال وزیدن است در کل فضای خانه و حیاط شما پخش شده و از وجود آن لذت بیشتری خواهید برد.

مرکبات گلدانی

می‌ توانید درختچه‌ های مرکباتی مانند پرتقال و لیمو را در حیاط خانه خود نگهداری کنید و از بوی خوش آنها بهره‌مند شوید بخصوص هنگامی که شکوفه‌ های سفید می‌ دهند عطر و بوی آنها فضای خانه شما را پر می‌ کند.

رزماری توسکانی

رزماری توسکانی از جمله گیاهان بسیار موثر است که می‌ توان جهت معطر کردن فضای خانه و آشپزخانه از آن بهره‌مند شد. جهت نگهداری از این گیاه معطر می‌ توانید آن را نزدیک پنجره آشپزخانه و زیر نور مستقیم خورشید گلدان‌ هایی با سوراخ‌ های کوچک و خاک مناسب‌ قرار دهید.

گیاه قهوه آپارتمانی

گیاه قهوه آپارتمانی

گیاه قهوه به دلیل قابلیت نگهداری راحت و عطر و بوی خوبی که دارد، یکی از گیاهان ایده آل برای نگهداری در خانه و خوشبو کردن هوای آن است. برای نگهداری این گیاه باید آن را در فضاهایی با رطوبت بالا و نور غیر مستقیم روشن مانند اتاق قرار دهید و از بو عطر شکوفه‌ های آن بهره‌مند گردید. ‌

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی چند مورد است گیاهانی که می‌ توان برای معطر کردن فضای خانه است آنها بهره‌مند شد پرداختیم. شما همچنین می‌ توانید از وجود گیاهانی مانند درختچه کامکوات و گاردنیا برای این منظور بهره‌مند شوید. در پایان پیشنهاد می‌ کنیم برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی با رشد سریع مقاله ۸ گیاه آپارتمانی زیبا که رشد سریع و بالایی دارند را مطالعه کنید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا