تکنولوژی

لوازم جانبی ویدئو پروژکتور چیست؟

مانند هر تجهیزات الکترونیکی دیگری که از آن‌ها استفاده می‌کنیم، ویدئو پروژکتورها نیز نیازمند لوازم جانبی هستند. البته این بدان معنا نیست که بدون آن‌ها قادر به ارائه نمایش نباشند ولی، برای ارتقای سطح کیفی و همچنین دستیابی به بهترین تجربه، به این لوازم احتیاج خواهیم داشت. به طور مثال برخی از این وسائل باعث حمل و جابه‌جایی راحت‌تر دستگاه خواهند شد و بعضی هم در ایجاد تجربه تماشای شگفت‌انگیز یاری‌رسان هستند. گاهی موجب ساده‌سازی تنظیمات می‌شوند و برخی مواقع گزینه‌های سرگرمی بیشتری فراهم می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات، تیم پرو استور در ادامه تعدادی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی پروژکتور را به شما معرفی خواهد کرد.

پرده نمایش دیتا پروژکتور

صفحه نمایش پروژکتور به منظور بهبود سطح کیفی تصویر طراحی شده است و به واسطه ویژگی‌های بالقوه خود نظیر سطح مات بازتابنده، تجربه تماشاگر را به کلی تغییر می‌دهد. از این رو یکی از ضروری‌ترین ادوات ویدئو‌ پروژکتور محسوب می‌شود. البته بهتر است بدانید که این محصولات در مدل‌های گوناگونی عرضه می‌شوند و ممکن است برخی از آن‌ها اثر‌گذاری بیشتر و یا کمتری داشته باشد. از رایج‌ترین آن‌ها، می‌توان پرده‌های دستی، برقی و قابل حمل را نام برد. در میان آن‌ها صفحه نمایش برقی از نرخ گران‌تری برخوردار است اما در عوض مزایای بیشتری را با خود همراه دارد. به عنوان مثال مجهز به یک ریموت کنترل است و کاربر می‌تواند به راحتی برای باز‌و‌بسته کردن پرده اقدام نماید. از لحاظ ظاهری به مراتب شکیل‌تر و حرفه‌ای‌تر طراحی شده‌اند و معمولا هنگام بسته بودن، هیچ اثری از آن‌ها بر جای نخواهد ماند. پرده نمایش دستی نوع دیگری است که به خاطر قیمت ارزان و همچنین انعطاف‌پذیری بیشتر، طرفداران بسیاری دارد.

آن‌ها از طریق یک قرقره باز‌وبسته می‌شوند و وزن کمی دارند. عمدتا بازتاب‌دهنده نور هستند و باعث بهبود کیفیت تصویر می‌شوند. همچنین به جریان انرژی نیازی ندارند و تعمیر و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است. با این حساب اگر استفاده از ریموت کنترل برای شما چندان حائز اهمیت نیست، پرو‌استور پیشنهاد می‌کند صفحه نمایش‌های دستی را مد‌نظر خود قرار دهید. زیرا با فضاهای مختلف سازگاری دارند و برای تهیه آن نیازی به صرف هزینه‌های گزاف نیست. نوع سوم پرده پروژکتور قابل حمل می‌باشد که برای مصارف بخصوصی طراحی شده است. در ‌واقع این محصول مناسب افرادی است که به طور مستمر در حال جابجایی هستند. در چنین مواقعی بهره‌گیری از دیگر محصولات ممکن است چالش‌‌برانگیز باشد و مشکلات متعددی را پیش روی کاربر قرار دهد. آن‌ها به شدت سبک هستند و در کوتاه‌ترین زمان راه‌اندازی می‌شوند. اغلب به همراه کیف و یک سه‌پایه مخصوص عرضه می‌شوند که فرايند جابه‌جایی و استفاده را تسهیل می‌کنند.

قیمت پروژکتور

پایه پروژکتور چیست؟

از لوازم جانبی ویدئو پروژکتور که تقریبا تهیه آن ضروری هم بشمار می‌رود، می‌توانیم پایه پروژکتور را نام ببریم. پایه‌ها اصولا در انواع متفاوتی ساخته و روانه بازار می‌شوند و برای هر فضایی کارایی دارند. به عنوان مثال اگر محل راه‌اندازی video projector کوچک است و فضای زیادی در‌ اختیار ندارید، سه‌پایه‌ها گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. چرا‌ که وزن کمی دارند، جا‌گیر نیستند و برای نصب آن‌ها سختی چندانی متحمل نمی‌شوید. علاوه بر این، چنانچه دائما در حال تغییر جای دستگاه هستید و محل نمایش را به بیرون از خانه یا اتاق‌های دیگر می‌برید، این قبیل محصولات بسیار ایده‌آل هستند. البته باید خاطر نشان کرد که پایه‌های ثابت نیز بسیار کارآمد هستند و حفاظت کاملی از دستگاه شما خواهند داشت. با این حال سه‌پایه‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری بیشتر، از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشند. براکت‌ها انواع دیگری هستند که در دسته‌بندی پایه پروژکتور قرار می‌گیرند. به طور معمول از آن‌ها برای نصب دائم بهره می‌گیرند، این یعنی کاملا مستحکم هستند و از پروژکتور در برابر هر خطری محافظت می‌کنند.

کیف حمل

کیف حمل نیز در میان لوازم جانبی ویدئو پروژکتور قرار می‌گیرد. اگر چه تنها برای کاربرانی که دائما در حرکت هستند ضروری بشمار می‌رود اما، بیشتر مصرف‌کنندگان زمانی که قیمت ویدیو پروژکتور را در نظر می‌گیرند، این محصول را نیز به سبد کالاهای خود اضافه می‌کنند. زیرا با پرداخت مبلغ ناچیزی، دستگاه خود را در مقابل خطرات احتمالی سقوط و ضربه ایمن می‌کنند. کیف حمل به لایه‌های ضخیمی مجهز است که ضربه‌گیر بوده و مانع از ایجاد خراش بر روی دستگاه می‌شود. همچنین جیب‌های فراوانی در داخل آن طراحی شده تا در صورت لزوم وسائل و تجهیزات مرتبط را در داخل آن‌ها قرار دهید.

عینک 3D برای ویدیو پروژکتور سه بعدی

عینک 3D هم یکی دیگر از لوازم جانبی دیتا پروژکتورها محسوب می‌شود، البته صرفا برای پروژکتور 3D مناسب است. در چنین شرایطی بدون تهیه یک عینک سه‌بعدی، عملا نمی‌توانید تجربه کاملی از دستگاه خود دریافت کنید، به ویژه که اکثر پروژکتورهای سه‌بعدی بدون عینک عرضه می‌شوند. این محصولات در انواع مختلفی ارائه می‌شوند اما عینک‌های شاتر فعال و غیرفعال، رایج‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها بشمار می‌روند. به واسطه این عینک‌ها می‌توانید بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های سینمایی سه‌بعدی را با عمق بهتری مشاهده نمایید و احساسات واقعی‌تری را تجربه کنید. تنها کافی است هنگام خرید محصولاتی را انتخاب کنید که با دستگاه شما سازگاری داشته باشند.

کیت پاک‌کننده لنز

احتمالا مطلع هستید که لنز پروژکتور ظرافت بالایی دارند و حساسیت زیادی به گرد و غبار دارند. از طرفی آن‌ها تمایل زیادی به جذب گرد‌و‌خاک دارند و با گذشت عملکرد اولیه خود را از دست می‌دهند. این رویکرد حتی در Projector که لنز مهر‌و‌موم شده دارد نیز دیده می‌شود (البته با فاصله زمانی بیشتر). حال برای جلوگیری از کاهش سطح کیفی نمایش، بهتر است کیت پاک‌کننده لنز را همراه داشته باشید تا در برنامه‌های زمانی معینی، اقدام به تمیز کردن لنز نمایید. این محصولات مجموعه‌ای متشکل از: دستمال مرطوب، پاک‌کننده لنز و گاها پارچه میکروفیبر و برس ضد‌خش هستند.

ویدیو پروژکتور 4k

سیستم صوتی ویدئو پروژکتور

دسته‌ای از دیتا پروژکتورها به بلند‌گوی داخلی مجهز هستند اما این در تمامی موارد صدق نمی‌کند. بسیاری از آن‌ها فاقد اسپیکر داخلی هستند و برای دیدن فیلم‌های مورد علاقه خود مجبور به تهیه سیستم صوتی جداگانه هستید. حتی در محصولاتی که بلندگوی یکپارچه دیده می‌شود، بعضا صدای دیتا پروژکتور چندان مناسب نیست و با انتظارات ما مغایرت دارد. به همین دلیل است که اکثر کاربران به اسپیکرهای مجزا روی می‌آورند تا رویداد‌های نمایشی خود را با هیجان بیشتری تجربه کنند. لذا می‌توان بلندگو را نیز در دسته لوازم جانبی ضروری برای انواع دستگاه‌ها از جمله پروژکتور 4k قرار داد. البته توجه داشته باشید این محصولات نیز در اقسام متنوعی عرضه می‌شوند، برخی از آن‌ها پر‌طنین‌تر هستند و برخی صدای فراگیر‌تری فراهم می‌کنند.

چرا باید لوازم جانبی را به دیتا پروژکتور خود اضافه کنیم؟

اساسا لوازم جانبی طراحی و تولید می‌شوند تا استفاده از ویدیو پروژکتور را آسان‌تر و همچنین تجربه بیننده را بهبود ببخشند. برخی از این اقلام مانند: تمیز‌کننده لنز، صفحه نمایش و عینک سه‌بعدی را در‌نظر بگیرید، تصور کنید بدون استفاده از این ابزار چگونه نمایش شما تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می‌گرفت. در ‌واقع این تجهیزات انعطاف‌پذیری دستگاه را بالا می‌برند، به واسطه آن‌ها می‌توانید طیف وسیع‌تری از محتوا را به تماشا بنشینید و یا راحت‌تر پروژکتور را حرکت دهید.

خرید و قیمت پروژکتور در پرو استور

مقاله‌ای که در بالا مشاهده کردید، معرفی برخی از پر‌کاربردترین Projector Accessories بود که توسط تیم پرو ‌استور تدارک دیده شده است. تلاش ما بر این بوده تا به صورت اجمالی آن‌ها را بررسی کنیم و مزایای استفاده از آن‌ها را شرح دهیم. با این حال ممکن است تجیزات دیگری وجود داشته باشند که در مطلب فوق نامی از آن‌ها نبرده باشیم. در این صورت می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و همچنین اطلاع از نرخ فروش آن‌ها با همکاران ما با شماره 52472000 در تماس باشید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا