تکنولوژی

بهترین گوشی زیر ۸ میلیون تومان در بازار ایران / آبان 1402

بهترین گوشی‌ای که تا 8 میلیون می‌توان خرید، کدام مدل است؟ با‌‌ توجه‌‌‌‌ به افزایش بی‌سابقه و افسارگسیخته‌ی قیمت گوشی‌ در چند سال گذشته در بازار ایران، این دستگاه مهم که بخش بزرگی از زندگی ما محسوب می‌شود، به کالایی لوکس تبدیل شده است؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به‌ خرج بدهیم و مدلی را انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مدنظر ارائه می‌دهد. در مقاله‌ی پیش‌رو با معرفی بهترین گوشی‌های این بازه‌ی قیمتی همراه کارمادیو باشید.

بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان

موتو E13 موتورولا

موتو E13 موتورولا

با کمترین بودجه‌ی ممکن می‌توان گوشی «موتو E13» ساخت موتورولا را خریداری کرد که در بین سایر مدل‌های هم‌قیمت، با بهره‌مندی از تراشه Tiger T606 ساخت شرکت Unisoc بیشترین قدرت پردازشی را دارد و تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به سایر تراشه‌های پایین‌رده رایج از خود نشان می‌دهد. نمایشگر IPS ۶٫۵ اینچی HD، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از مشخصات کلیدی این گوشی محسوب می‌شوند. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض با نسخه سبک‌شده اندروید ۱۳ (اندروید گو) به‌ بازار عرضه می‌شود.

گفتنی است با حدود ۳ میلیون تومان می‌توان نسخه‌ی دو گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی اقتصادی موتورولا را خرید. البته می‌توان از طریق جایگاه اختصاصی کارت حافظه‌ی میکرو SD، فضای ذخیره‌سازی را ارتقا داد.

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

گلکسی A04s سامسونگ

گلکسی A04s سامسونگ

می‌توان گوشی «گلکسی A04s» سامسونگ را به‌عنوان گزینه‌ی برتر محدوده قیمتی تا چهار میلیون تومان انتخاب کرد. این گوشی اقتصادی از تراشه Exynos 850 بهره می‌برد و نمایشگر ۶٫۵ اینچی آن وضوح تصویر HD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را ارائه می‌دهد. یک باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ ۱۵ واتی، انرژی مورد نیاز این گوشی را تأمین می‌کند و برای ثبت تصاویر نیز از حسگری ۵۰ مگاپیکسلی در این گوشی استفاده شده است. همچنین، حسگر اثرانگشت روی فریم کناری گوشی به‌صورت ادغام‌شده با دکمه پاور گنجانده شده است.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان

گلکسی A14 سامسونگ

گلکسی A14 سامسونگ

«گلکسی A14 سامسونگ» که از گوشی‌های تازه‌وارد بازار است، به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5 به‌بازار عرضه می‌شود و اگر دنبال به‌روزترین گوشی ممکن در این بازه قیمتی می‌گردید، گلکسی A14 می‌تواند انتخاب خوبی باشد. از بخش نرم‌افزار که فاصله بگیریم، این گوشی از تراشه Helio G80 مدیاتک بهره می‌برد که نسبت به Exynos 850 نسل قبلی به‌طور محسوسی سریع‌تر است.

از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به نمایشگر ۶٫۶ اینچی PLS LCD با وضوح +FHD، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی، باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و حسگر اثرانگشت اشاره کرد. متأسفانه حذف آداپتور به پایین‌رده‌های سامسونگ نیز سرایت کرده و گلکسی A14 فاقد آداپتور درون جعبه است. پیش‌ از خرید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بررسی گلکسی A14 بیندازید.

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

پوکو M5 شیائومی

پوکو M5 شیائومی

تا ۶ میلیون تومان می‌توان «پوکو M5 شیائومی» را انتخاب کرد که با تراشه‌ی توانمند Helio G99 مدیاتک، برتری فاحشی نسبت‌ به مدل‌های معرفی‌شده تا به اینجا و حتی گران‌تر پیدا می‌کند. تفاوت بزرگ دیگر این گوشی در صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی FHD آن است. این گوشی با اندروید ۱۲ به بازار عرضه شده است، دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسل و ظرفیت باتری آن ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است.

انتخاب جایگزین: ریلمی Narzo 50

ریلمی Narzo 50

گوشی «ریلمی نارزو ۵۰»، یکی دیگر از قدرتمند‌ترین گوشی‌های زیر ۶ میلیون تومان بازار محسوب می‌شود که البته اندکی قدیمی بوده و از نظر نرم‌افزاری عقب‌تر از گوشی‌های جدید سامسونگ و حتی شیائومی قرار می‌گیرد.

با وجود این، گوشی ارزان‌قیمت ریلمی از تراشه هلیو G96 مدیاتک بهره می‌برد که عملکرد درخشانی را از خود به‌جای گذاشته و از رقبا بهتر عمل می‌کند و ضمناً ارزان‌ترین گوشی بازار است که از صفحه‌نمایش IPS LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح FHD بهره می‌برد. این دو ویژگی به‌عنوان مهم‌ترین فاکتورهای خرید گوشی، در توجیه ارزش خرید بالای آن دخیل هستند.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات دیگر ویژگی‌های Narzo 50 را شکل می‌دهند؛ البته این دستگاه اقتصادی با اندروید ۱۱ به دست مشتری می‌رسد و احتمالاً آخرین به‌روزرسانی آن اندروید ۱۳ باشد. مدل چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی گوشی ریلمی در حدود ۵٫۲ میلیون تومان قیمت دارد.

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

ردمی نوت 4G 12 شیائومی

ردمی نوت 4G 12 شیائومی

«ردمی نوت 12 4G» از زبان طراحی کاملاً تخت و مسطح پیروی می‌کند و برای پردازش‌های محاسباتی و گرافیکی از پردازنده‌ی Snapdragon 685 استفاده می‌کند. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و MIUI 14 به‌فروش می‌رسد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED با وضوح FHD، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۳۳ وات اشاره کرد. نسخه‌ی 5G ردمی نوت ۱۲ با تراشه‌ی Snapdragon 4 Gen 1 به‌مراتب از نسخه‌ی 4G آن از نظر قدرت پردازشی بهتر است اما درحال‌حاضر پیداکردن این مدل در بازار شاید کار آسانی نباشد.

انتخاب جایگزین: پوکو M5s شیائومی

پوکو M5s شیائومی

«پوکو M5s» برادر دوقلوی ردمی نوت ۱۰ اس محسوب می‌شود. زیرا این گوشی از هر نظر مشخصات یکسانی با ردمی نوت ۱۰ اس به‌نمایش می‌گذارد، بااین‌حال به‌دلایلی نامعلوم، اختلاف قیمتی یک میلیونی با مدل مذکور دارد و همین امر باعث شده تا این گوشی ارزش خرید بالایی در بین سایر گوشی‌های هم قیمت پیدا کند.

اگر به گوشی با پردازنده سریع‌تری نیاز دارید، پوکو M5s با تراشه‌ی Helio G95، تقریبا قدرتمندترین گزینه‌ی موجود تا ۷ میلیون تومان است. صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی OLED با وضوح FHD، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و همچنین وجود اسپیکرهای استریو، پوکو M5s را به‌یک گزینه‌ی ایدئال در بازه ۶ تا ۷ میلیون تومان تبدیل می‌کنند. این گوشی ۱۷۸ گرمی تقریباً گوشی سبک‌وزنی محسوب می‌شود و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن نیز می‌تواند با استفاده از آداپتور ۳۳ واتی درون جعبه، ظرف نیم‌ساعت حدود ۶۴ درصد شارژ شود.

بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان

گلکسی A24 سامسونگ

گلکسی A24 سامسونگ

«گلکسی A24» یکی دیگر از میا‌ن‌رده‌های جدید‌الورود بازار ایران به شمار می‌رود که البته پیشرفت‌های خوبی نیز نسبت‌ به نسل قبل خود داشته است. این گوشی از تراشه Helio G99 بهره می‌برد و برخلاف نسل پیشینش این‌بار از یک نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED با وضوح FHD استفاده می‌کند و طراحی نزدیکی به پرچمداران این شرکت دارد. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی همچنان از لرزشگر اپتیکال برخوردار بوده و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی دارد که البته آداپتور آن باید جدا خریداری شود.

یکی دیگر از نکات هیجان‌انگیز در رابطه با این گوشی، امکان دریافت چهار نسخه‌ی بعدی اندروید است که این مدت پشتیبانی نرم‌افزاری در بین گوشی‌های اندرویدی اقتصادی بی‌سابقه و با توجه به قیمت گوشی بسیار وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد؛ درحالی‌که گلکسی A24 به‌صورت پیش‌فرض به آخرین نسخه‌ی پایدار اندروید یعنی اندروید ۱۳ مجهز شده است. هم‌اکنون می‌توانید نسخه‌ی ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی این گوشی را با پرداخت ۷٫۵ میلیون تومان تهیه کنید.

انتخاب جایگزین: ردمی نوت 10 پرو شیائومی

ردمی نوت 10 پرو شیائومی

«ردمی نوت 10 پرو شیائومی» که یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار محسوب می‌شود، محصول سال ۲۰۲۱ شیائومی است با داشتن تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 732G، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژر ۳۳ وات، بدنه‌ای شیشه‌ای و اسپیکرهای استریو که کمتر گوشی میان‌رده‌ای در بازار می‌توان یافت که همه‌ی این ویژگی‌ها را همزمان در خود داشته باشد، یکی از پرامکانات‌ترین گوشی‌های میان‌رده است و همچنان از ارزنده‌ترین گزینه‌های موجود برای خرید به‌شمار می‌رود و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی آن‌ را می‌توان با پرداخت ۷٫۵ میلیون تومان خریداری کرد. البته مدل ۲۵۶ گیگابایت نوت 10 پرو از حدود ۱۰ میلیون تومان تا یازده میلیون تومان فروخته می‌شود که هم‌قیمت ردمی نوت 12 پرو 4G شیائومی به‌شمار می‌رود.

به گزارش کارمادیو، یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی که تقریباً در هیچ مدل جدیدتری بعد از آن دیده نمی‌شود، دوربین تله‌فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی آن با امکان فوکوس خودکار است که می‌تواند تصاویر ماکرو بسیار باکیفیت و پرجزئیاتی را به‌ ثبت برساند. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 بهره می‌برد که درحال‌حاضر امکان ارتقا به اندروید ۱۳ و MIUI 14 وجود دارد اما متأسفانه آپدیت‌های این گوشی فوق‌العاده ارزشمند به احتمال زیاد به همین‌جا ختم خواهد شد.

 

3.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا