فیلم و سریال

معرفی سریال انقلاب دوم / بازیگران و خلاصه داستان

سریال انقلاب دوم در ژانر تاریخی، خانوادگی، درام و اجتماعی به کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری از شبکه یک پخش در حال پخش می باشد. در اینجا می توانید اخبار مربوط به سریال انقلاب دوم و همچنین اطلاعاتی که تاکنون در حاشیه و قسمت اصلی سریال انقلاب دوم منتشر شده است را مطالعه کنید. با کارمادیو همراه باشید.

معرفی سریال انقلاب دوم

این مجموعه شاید پرداختی شبیه به فیلم سینمایی داشته باشد که درباره جان اف کندی ساخته شد یعنی براساس واقعیات شکل گرفته است و مثل آرگو تخیل‌پردازی نیست که حتی اگر هم بتواند عده‌ای را جذب کند، اما جنبه اسناد تاریخی ندارد؛ بنابراین در سریال انقلاب دوم، نود درصد اتفاقات و حوادث اسناد تاریخی دارند»؛ انقلاب دوم به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 1358 می‌پردازد و اتفاقاتی همچون انقلاب اسلامی،‌ اسارت جاسوسان آمریکایی، حوادث 444 روز، قرارداد الجزایر و… در این سریال مورد توجه قرار می‌گیرد؛ انقلاب دوم محصول گروه سریال‌های تلویزیونی سیما فیلم است.

سریال انقلاب دوم چند قسمت است؟

به گزارش کارمادیو، سریال انقلاب دوم که شمقدری خود تحقیق و نگارش آن را بر عهده داشته است در 16 قسمت 50 دقیقه ای ساخته شده است.

بازیگران سریال انقلاب دوم

خلاصهٔ داستان سریال انقلاب دوم

سریال انقلاب دوم داستان مهناز و مهدی، دو جوانی است که از خواستگاه‌های اعتقادی و اجتماعی متفاوتی برخوردارند. آن‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ناگزیر به سفرهایی به سراسر کشور می‌شوند که در طی آن رازی برایشان آشکار می‌شود…

سریال انقلاب دوم که به تسخیر لانه جاسوسی و اتفاقات بعد از آن می‌پردازد، مقطعی از انقلاب را نشان می‌دهد که نسل امروز به دنبال رمزگشایی از آن است؛ این مقطع هم اهمیت بسیاری دارد و هم اتفاقات و وقایعی در آن صورت می‌گیرد که بسیار تاثیرگذار بوده است؛ جواد شمقدری درباره این مجموعه تلویزیونی می‌گوید: «جوان امروز درباره وقایعی که در زمان تسخیر لانه جاسوسی رخ می‌دهد اطلاعات بسیار کمی دارد و ما با مستندات و مدارک مکتوبی که از خود سفارت به دست آورده‌ایم این اطلاعات را به نحوی در سریال انقلاب دوم نمایش می‌دهیم»

وی همچنین افزود: «داستان این فصل از انقلاب اسلامی تا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را در برمی‌گیرد؛ در واقع انقلاب اسلامی نقطه شروع و نقطه عطفی دارد و تسخیر لانه جاسوسی این نقطه عطف است که در قسمت آخر فصل اول به آن پرداخته می‌شود و قبل از آن هم مجموعه حوادثی را که منتهی به این واقعه می‌شوند در طول داستان می‌بینیم»

زمان پخش سریال انقلاب دوم

مجموعه انقلاب دوم از دوشنبه 24 مهرماه 1402 هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش میشود.

بیوگرافی بازیگران سریال انقلاب دوم

احمد نجفی

سید احمد نجفی شوشتری سید احمد نجفی شوشتری متولد 1327 در خرمشهر ، هنرپیشه و مجری، فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است. او سال 1352 بعد از دیپلم به آمریکا رفت. سال 1359 معاون شبکه دو سیما شد. او مدتی نیز از اعضای شورای عالی سینما بود.

رحیم نوروزی

رحیم نوروزی بازیگر سریال انقلاب دوم - کارمادیو

رحیم نوروزی بازیگر ایرانی سینما، تلویزیون و تئاتر، متولد سال ۱۳۴۶ در رشت است. وی از سال ١٣۶٧ فعالیت حرفه ای خود را در عرصه بازیگری آغاز نمود.

رحیم نوروزی دارای مدرک کاردانی رشته مرمت بناهای تاریخی و کارشناسی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی است. وی در سال ۱۳۶۸ دوره های بازیگری را در کلاس های حمید سمندریان گذرانده و در سال ۱۳۷۵ با مجموعه بازی برای بچه ها وارد قاب تلویزیون شد و با ایفای نقش در مجموعه پس از باران به شهرت و محبوبیت رسید.

حمید گودرزی

حمید گودرزی بازیگر سریال انقلاب دوم

حمید گودرزی بازیگر ایرانی متولد ۲ آذر ۱۳۵۶ در تهران و فارغ ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است. حمید گودرزی فعالیت هنری را با بازی در نمایش کشتی اسپرانزا به کارگردانی محمد رحمانیان آغاز کرد. نخستین تجربه سینمایی حمید گودرزی، بازی کوتاهی در فیلم سهراب به کارگردانی سعید سهیلی می‌باشد.

از دیگر آثار او می توان به پری سا، دزدان خیابان جردن، انعکاس، بی وفا، تلافی، نیوکاسل و قلب یخی اشاره کرد.

جلیل فرجاد

جلیل فرجاد بازیگر سینما و تلویزیون است. مدرک تحصیلی اش لیسانس بازیگری و کارگردانی است. اولین تجربهٔ سینمایی اش فیلم بازداشتگاه در سال ۱۳۶۱ بود. وی پدر مارال فرجاد و مونا فرجاد از بازیگران جوان است.جلیل فرجاد در فیلم های سینمایی بسیاری همچون نطفه شوم، جنایت و جنحه و سریال های ملکوت و خانه ای در تاریکی حضور داشته است.

مازیار (شهره) لرستانی

مازیار لرستانی بازیگر تئاتر و سینما و کارگردان است. دو تله فیلم ماه منیر و باور آرامش از جمله کارهایی است که وی کارگردانی کرده است. فعالیت خود را با عنوان بازیگر تئاتر از سال ۱۳۶۴ با کاری به نام آدم برفی آغاز نموده است و تاکنون کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه ای را بر عهده داشته است، نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی، یکی از موفق ترین اجراهای تئاتر در دههٔ هفتاد شمسی از جمله کارهای موفق اوست. لرستانی در سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم نیاز به کارگردانی علیرضا داودنژاد به سینما راه یافت. مجموعه تلویزیونی هتل به کارگردانی مرضیه برومند و سینمایی مأموریت آقای شادی و چندین تله فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته است. از دیگر کارهای او بازی در فیلم روزی که مرد شدم و مروارید سیاه است.

سریال انقلاب دوم

لیست بازیگران سریال انقلاب دوم

احمد نجفی
رحیم نوروزی
حمید گودرزی
جلیل فرجاد
علیرام نورایی
شهره لرستانی
فیلیپ ساپرکین
سیمون باقداساریان
سروش آزادگان
غلامرضا عربی
سحر خزائلی
محمدرضا حسن زاده
محمد نادرخانی
جلال عیوضی
داوود سلیمانی
آرمان نوبخت
نجوا صاحب زمانی
فاطمه بیگی
زهرا نادری فر
علی ایمانی
نازنین حسنی
پارمیدا عجم
نورالدین خزائی
محمد فرزانه
سهیلا محققی
ولی محسنی
عرفان پورمحمدی
مهران هادیان
حمیدرضا همتی
لیلا خسروی
فاضل قنادی
امین اسکندریان
کیمیا اکرمی
یلدا افشارنیا
هوشنگ توکلی
کاوه سماک باشی

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا