خواندنی

۱۴ کار عجیبی و غریب که مردم در گذشته انجام می ‌دادند!!

اگر به تاریخ گذشتگان نگاه کنیم آنها دارای رفتارهای عجیب بوده‌اند. به عنوان مثال برخی از آنها لباس ‌های خود را با ادرار می‌ شستند یا اینکه به مهمانی ‌ها آناناس می ‌بردند بدون اینکه آن را بخورند. در ادامه این مقاله از کارمادیو قصد داریم شما را با چند مورد دیگر از رفتار جالب از گذشتگان آشنا کنیم.

در قرن نوزدهم سس کچاپ به عنوان دارو فروخته می‌ شد

سس کچاپ زمان‌ های گذشته حاوی قارچ پیاز و ادویه بود در زمانی نیز به عنوان دارو توسط مردی به نام جان کوک بنت فروخته می‌ شد و در زمان این مرد گوجه کچاپ  به محتویات این سس اضافه شده بود و علت اصلی خواص درمانی این سس به حساب می‌ رفت و خیلی زود استفاده از آن رواج یافت ولی در دهه ۱۸۵۰ کارکرد این سس به عنوان دارو از بین رفت.

اولین سشوار شکل کاملاً متفاوتی داشت

اختراع سشوار به قرن ۱۹ برمی‌ گردد و مربوط به زمانی است که یک استالیست فرانسوی به نام الکساندر گودفوا در سال ۱۹۹۰ این وسیله را ابداع کرد.

این سشوارها بسیار بزرگ بود و تنها در حالت نشسته قابل استفاده بود اما بالاخره در سال ۱۹۲۰ یک مدل کوچکتر سشوار دستی به بازار عرضه شد و امروزه نیز همچنان کاربرد دارد.

برای جلوگیری از بارداری مس می نوشیدند

برای جلوگیری از بارداری مس می نوشیدند

رومی ها علاقه ای به داشتن بچه ی زیاد نداشتند به همین دلیل برخی زنان نمک مس دار را در آب حل می کردند و می خوردند تا جلوی باردار شدن خود را بگیرند. آن ها تصور می کردند این محلول یک سال جلوی بارداری شان را می گیرد اما در واقع، بی فایده و خطرناک بود.

مردان عصر ویکتوریا چای خود را در لیوان‌ های مخصوص می‌خوردند

در گذشته یک لیوان کوچک برای جنتلمن‌ های سبیل‌دار ساخته  و که به آن لیوان سبیل می‌ گفتند و دلیل استفاده و ساخت این لیوان این بود که سبیل این مردان هنگام نوشیدن چای خیس نگردد. مصریان باستان از بالش‌ های چوبی یا سنگی استفاده می‌کردند !

در مصر باستان و حتی چین به جای بالش‌هایی که امروزه از جنس پارچه،پر پرندگان و مواردی از این قبیل هستند، بالش‌ ها از جنس سنگ و چوب بودند و مردم برای در امان ماندن از حشرات و جانوران از آنها استفاده می‌ کردند.

بطری‌های اشکدان سند عشق زنان بودند!

بطری‌های اشکدان سند عشق زنان بودند!

قدمت بطری‌ های اشکدان که زنان اشک خود را در فراق همسر از دنیا رفته یا به جنگ رفته خود در آن می‌ ریختند به۰ ۴۰۰ سال بیش ازمیلاد مسیح برمی‌ گردد و در آن زمان مردم معتقد بودند و تبدیل به جای عطر و روغن شدند.

زمانی دندان‌ های مصنوعی از دندان‌ های واقعی درست می‌شدند!

قرن‌ها بیش دندان های مصنوعی از دندان‌ های واقعی انسان ساخته می‌ شدند و در واقع گفته می‌ شود برای ت دندان مصنوعی اغلب از دندان‌ های کشته شدگان جنگ‌ ها استفاده شده است همچنین افراد می‌توانستند دندان‌های یکدیگر را بخرند.

داشتن ابروی پیوندی برای زن ها یک ویژگی ارزشمند محسوب می شد

۱۴ کار عجیبی و غریب که مردم در گذشته انجام می ‌دادند!!

مدت ها پیش از آنکه فریدا کالو، نقاش سرشناس مکزیکی، ابروی پیوندی را مُد کند، در روم باستان آن را یک ویژگی ظاهری پسندیده می دانستند چون معتقد بودند باهوش ترین و خواستنی ترین زن ها از آن برخوردارند. ابروی پیوندی چنان جایگاهی داشت که زنانی هم که به طور طبیعی از آن برخوردار نبودند، با رنگ سیاه ابروهای خود را پیوندی می کردند.

رومیان باستان عرق گلادیاتورها را یک کالای ارزشمند می‌ دانستند

در زمان قدیم بعد از نبرد گلادیاتورها عرق، خون و چرک بدن آنها را در شیشه‌ های کوچکی جمع کرده و می‌ فروختند و زنان ثروتمند رومی آن را یک معجون  زیبایی در نظر می‌ گرفتند‌.

اولین دستگاه فر دائم مو شکل دیگری داشت!

در سال ۱۹۰۵ اولین دستگاه فر دائم مو توسط یک آرایشگر آلمانی تبار به نام کارل نسلر ساخته شد. دستگاه فر دائم مو در این زمان بیگودی‌هایی برنجی مجهز بود که به یک دستگاه حرارتی متصل بودند و جهت استفاده از این دستگاه سدیم و سپس از دستگاه استفاده می‌ شد.

پوشیدن شلوار برای مردان ممنوع بود

پوشیدن شلوار برای مردان ممنوع بود

شلوار امروز یکی از ملزومات هر کمد لباسی است، اما اط نظر رومیان بوستان، پوشیدن شلوار تنها درخور بربرها یا وحشیان بود و مردان «متمدن» شلوارک و تونیک سنتی به تن می کردند. حتی امپراتورها، هونوریوس و آرکادیوس که بر غرب و شرق امپراتوری روم سلطنت می کردند، در اواخر قرن چهارم میلادی پوشیدن شلوار را به طور رسمی ممنوع کردند. بر اساس این ممنوعیت، «هیچ کس در شهر مقدس اجازه ی پوشیدن چکمه یا شلوار را نداشت.»

رومیان باستان لباس‌های خود را با ادرار می‌شستند!

در عهد رومیان باستان ادرار نه تنها یک فضوله بدن نبود بلکه منبع آمونیاک به شمار می‌ رفت و آن را ماده‌ای پاک کننده و قوی می‌ دانستند. بنابراین لباس‌ های کثیف را در ادرار خیسانده و می‌ شستند تا چربی‌ ها و لکه‌ ها و چربی آن از بین برود.

از مومیایی ‌ها در قرن شانزدهم به عنوان دارو استفاده می‌شد!

از مومیایی ‌ها در قرن شانزدهم به عنوان دارو استفاده می‌شد!

برخلاف اینکه در بیشتر فیلم ‌ها مومیایی‌ ها به عنوان له ترسناک و شیطانی به تصویر کشیده می‌ شوند در زمان‌ های گذشته دارای خاصیت دارویی بودند و در قرن دوازدهم میلادی آنها را آسیاب کردند.

برای ازدواج باید عروس را می دزدیدند

برای ازدواج باید عروس را می دزدیدند

اغلب عروسی های رومی در ماه ژوئن و به افتخار یونو، الهه ی زایش و ازدواج برگزار می شد. طبق سنت، داماد باید وانمود به دزدیدن عروس از میان دستان مادرش می کرد تا خدایان نگهبان خانه ی عروس فکر کنند عروس به میل خودش خانه را ترک نکرده است.

زن و مرد به محض پا گذاشتن به خانه ی داماد، همسر یکدیگر تلقی می شدند. اما قبل از آن، برای نشان دادن به سرانجام رسیدن ازدواج به شرکت کنندگان عروسی، داماد یک قرص نان را روی سر عروس خُرد می کرد.

آناناس نمادی از جایگاه بالای اجتماعی بود!

در گذشته و در اروپا آناناس را آنقدر ارزشمند می‌ دانستند که آن را نمی‌ خوردند و یک دانه آناناس ۱۰۰۰ پوند قیمت گذاشته می‌ شد و در قرن‌های بین ۱۶ و ۱۷ این میوه را آنقدر با خود در مهمانی ها به همراه می‌ بردند تا خراب شده و مجبور شدن آن را دور بیندازند.

کلام آخر

در این مقاله از کارمادیو به بررسی چند مورد از رفتارهای عجیب گذشتگان پرداختیم در پایان نیز یکی دیگر از رفتار آنها یعنی اینکه مردان یونان باستان به جای شلوار دامن می‌ پوشیدند را به دانسته‌ های شما می‌ افزاییم.

 

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا