فیلم و سریال

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای 2023 که ارزش دیدن دارند (۱۴ فیلم جذاب)

کشور کره یکی از کشورهایی است که در زمینه تولید فیلم در جهان محبوبیت فراوانی دارد و ما از طریق این مقاله از کارمادیو قصد داریم چند مورد از فیلم‌ ها و سریال های کره ای ۲۰۲۳ مربوط به این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین فیلم‌ های کره‌ای ۲۰۲۳

در زیر به معرفی  مورد از بهترین فیلم‌ های کره ۲۰۲۳ می‌ پردازیم.

۱) فیلم کره‌ای بالرین (Ballerina)

فیلم کره‌ای بالرین (Ballerina)

این فیلم به کارگردانی لی جونگ هیون و در ژانر اکشن و ماجراجویانه است و بازیگرانی مانند جون جونگ- سئو،کیم جی هون و پارک یو- ریم بازیگران آن هستند.

خلاصه فیلم بالرین بدین گونه است که درباره اوگ جون یک بار دیگر دست که در غم از دست دادن بهترین دوستش مینی که یک بالرین بوده است دادار می‌ باشد و از آنجایی که نتوانسته از دوستش محافظت کند تصمیم دارد تا آخرین آرزوی مین هی را انجام داده و انتقام مرد او را بگیرد.

۲) فیلم کره‌ای معتقد ۲ (Believer)

فیلم کره‌ای معتقد ۲ (Believer)

این فیلم در ژانر جنایی و معمایی به کارگردانی باک جونگ یول و بازیگری چو جین وونگ، چا سونگ چون و هان هیو جو تولید شده است.

داستان این فیلم مربوط به یک کارآگاه متعهد به نام وون هوچو است که به جستجوی درباره بزرگترین کارتر مواد مخدر آسیا و رئیس مرموز آن می‌ پردازد و…

۳) فیلم کره‌ای جانگ ای

این فیلم توسط یون سانگ و در ژانر علمی تخیلی ماجراجویی و اکشن ساخته شده است و بازیگران نظیر کانگ سو یون، کیم هیون جو و ریو کیونگ سو در آن نقش می‌آفرینند.

این فیلم در مورد محققی به نام یون سو هیو است که در یک مرکز هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک پس از آخرالزمان، برای متوقف کردن یک جنگ داخلی با بازسازی مغز یک سرباز شجاع، تلاش می‌ کند و این سرباز در واقع مادر یون سو هیو است که اکنون در حالت نباتی قرار دارد.

۴) فیلم کره‌ای مسابقه

این فیلم در ژانر جنایی و درام و معمایی توسط کیم یونگ جو و با بازیگری لی بیونگ هون و یو ساخته شده است و مربوط به مردی به نام لی بیونگ هون قهرمان بازی استراتژی انتزاعی روی تخته است که مردی جوان و با استعدادی البته آموزش ندیده را در یک مسابقه پیدا می‌ کند.

نام این مرد لی چانگ هو است و لی بیونگ هون تصمیم می‌ گیرد به او کمک کند تا به لیگ‌ های حرفه‌ای راه یابد و در ادامه لی چانگ هو به استاد خود پشت می‌ کند و درگیری‌ها شروع می‌ شوند.

۵) فیلم سینمایی کره‌ای رمزگشایی Unlocked

فیلم سینمایی کره‌ای رمزگشایی Unlocked

این فیلم توسط کیم تا جونگ و در ژانر جنایی و معمایی ساخته شده است و بازیگرانی مانند چون ووهی،ییم سی وان وکیم حیوان در آن حضور دارند.

داستان این فیلم بدین گونه است که نامی به تازگی در یک شرکت نوپا استخدام شده است و پس از مدتی گوشی هوشمند او به دست جنایتکاری به نام جون یانگ می‌ افتد که این جنایتکار افراد را با استفاده از اطلاعات موجود در دستگاه‌هایشان مورد تهدید قرار می‌ دهد که در ادامه این مسئله ماجرای زندگی نا می تغییرمی کند.

۶) فیلم کره‌ای سینمایی شبح

به کارگردانی له هه- یونگ در ژانر اکشن و ماجراجویانه و با بازیگری،سول کیونگ گو، لی هانی، پارک سو دم و پارک هی سو ساخته شده است.

این فیلم بینندگان را به اوایل دهه ۱۹۰۰ در دوران استعمار ژاپن در کره می کشاند و در آن تلاش ناموفق برای ترور ژنرال مقیم جدید توسط یک سازمان زیرزمینی ضد ژاپنی را نشان می‌دهد.

در واقع فیلم درباره جون جی مورایاما یک سرباز سابق و افسر پلیس فعلی است که در بخش ضبط رمزنگاری کار می‌کند و…

۷) فیلم کره‌ای زامبی گانگنام Gangnam Zombie

فیلم کره‌ای زامبی گانگنام Gangnam Zombie

فیلم زامبی گانگنام در ژانر ترسناک و توسط لیس و سئونگ ساخته شده است و در آن بازیگرانی مانند جی ایل جو، پارک جی یون،چوی سئونگ، مین لی جو، جئونگ و تاک تی این بازی می‌ کنند.

این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ های مربوط به کشور کره در سال ۲۰۲۳ شناخته شده است و درباره منطقه گانگنام در سئول است که بعد از ورود موجودات غیر انسانی و زامبی‌ ها بعضی انسان‌ ها در محل کار خود با این موجودات روبرو می‌ شوند که یکی از این افراد هیون سوک با بازیگری ( جی ایل جو) است.

در این فیلم یک زن دیگر به نام مین جونگ که یک زن رستگار و شجاع است نیز در معرض خطر زامبی‌ ها قرار می‌ گیرد و این دو نفر تلاش می‌ نماید تا مراقب یکدیگر باشند و به هم کمک کنند تا از آن ساختمان زنده بیرون آیند.

۸) سریال کره ای جزیره

سریال جزیره

سریال جزیره یک فیلم کره‌ای است که در ژانر فانتزی و اکشن به کارگردانی به جونگ ساخته شده و بازیگرانی مانند کیم نام گیل لی دا هی، وا ایون-وو  و سونگ جون در آن بازی می‌ کنند.

سریال کره‌ای جزیره درباره مبارزه سه نفر در جزیره ججو است که با یک شیطانی مبارزه می‌ کنند که قصد دارد دنیا را نابود کند.

۹) سریال عاشق اینم که ازت متنفر باشم

این سریال به کارگردانی کیم جونگ کوان در ژانر عاشقانه و کمدی بوده و بازیگرانی مانند کیم اوک بین، ته او یو،و کیم جی هون در آن نقش می‌ آفرینند.

داستان این فیلم بدین گونه است که درباره یک وکیل به نام یو می ران است که از ضعیف نشان دادن خود جلوی مردها متنفر می‌ باشد  و با شخصی به نام کانگ هو  خوشی از زنان ندارد آشنا می‌شود و تقابل این دو، صحنه‌های جالبی در این فیلم را رقم می‌ زند.

۱۰) سریال مامور تحویل

به گزارش کارمادیو، این سریال توسط کانگ سول و پارک دائه هی در ژانر عاشقانه فانتزی کمدی و رازآلود ساخته شده و بازیگرانی مانند یون چان و کیم مین سوک در آن نقش دارند.

داستان فیلم مربوط به سو یونگ مین یک راننده تاکسی می‌ باشد که یک راننده معمولی نیست ارواح را جابجا و به آخرین خواسته آنها می رساند.

سویونگ مین یک روز با روح دختری آشنا می‌ شود که خاطرات زنده بودنش را نمی‌تواند به یاد آورد و….

۱۱) سریال کره ای دوران خوش

این فیلم در ژانر نوجوانانه و عاشقانه توسط هان هی و با بازیگری جانگ دونگ یونگ،سول این-آ و چویونگ وو تهیه شده است.

داستان فیلم کره‌ای دوران خوش مربوط به زندگی سه نوجوان است که هر کدام رویایی در سر دارند و عشق را تجربه می نمایند.

۱۲) سریال کره‌ای پاندورا: زیر بهشت

سریال کره‌ای پاندورا: زیر بهشت

کارگردان این فیلم چوی یونگ هون و در ژانر درام و هیجانی ساخته شده است و بازیگران آن لی جی آه،لی سانگ – یون، جانگ هی جین و‌‌‌… هستند.

داستان فیلم بدین گونه است که زنی با نام تائه – را برای محافظت از خانواده‌اش مجبور است بانوی اول کره شود و…

۱۳) سریال کره‌ای شوالیه سیاه

این سریال توسط چو یی سوک در ژانر علمی تخیلی و اکشن و با بازیگری لی سو یونگ، کیم ای ویسک،کیم وو- بین و…ساخته شده است.

داستان این فیلم زمانی را به تصویر می‌ کشد که در آن آلودگی هوا در دنیا یک مشکل جدی شده است و ماموران پست و توزیع، برای  زنده ماندن انسان‌ ها نقش مهمی را ایفا می‌ کنند.

 

۱۴) فیلم کره‌ای سکوت

فیلم سکوت به کارگردانی تائه گون کیم در ژانر درام و ماجراجویان و با بازیگری لی سان کیون،جو جی هیون و کیم هی وون تولید شده است.

داستان مربوط به مردمی است که روی پل فرودگاه در میان مه غلیظ گیر کرده‌اند و این پل در شرف فرو ریختن است و در هر گوشه در تهدید هستند و..

 

منبع: کارمادیو

 

 

 

 

4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا