خواندنی

با این روش فوق العاده لیبل و برچسب را از روی شیشه پاک کنید

باقی ماندن برچسب و لیبل بر روی شیشه‌ ها حالت ناخوشایندی است که برخی از برچسب‌ ها بر جای می‌ گذارد و می‌ توان به چند روش آن را پاک کرد بنابراین با مطالعه این مقاله از کارمادیو دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

14 روش مختلف برای پاك كردن برچسب از روی شيشه

در زیر چند مورد از روش های پاک کردن برچسب و لیبل از روش شیشه را ذکر میکنیم:

1. از سشوار استفاده کنید

برای پاک کردن برچسب از روی شیشه از سشوار استفاده کنید

یکی از روش‌ های آسان و سریع برای پاک کردن برچسب و لیبل از روی شیشه‌ ها استفاده از سشوار است که می‌ توانید با کمک سشوار چسب را گرم کرده و به راحتی از آن جدا کنید.

2. از مداد پاک کن استفاده کنید

مواد لاستیکی پاک کن می‌ تواند در پاک کردن بدون دردسر برچسب بر روی شیشه‌ ها کمک کننده باز شود که برای این کار می‌ توانید پاک کن را بر روی قسمت چسب مالیده و سپس آن را با کمک پارچه‌ای مناسب جدا کنید.

3. از جوش شیرین و روغن نارگیل استفاده کنید

با استفاده از جوش شیرین و روغن نارگیل یک خمیر درست کرده سپس آن را بر روی قسمت چسب روی شیشه‌ ها بمالید تا آنها را جدا کند.

4. کربنات سدیم بلورین از دیگر روش‌های فوق العاده برای پاک کردن برچسب از روی شیشه

با کمک این ماده می‌ توانید  لیبل و چسب بر روی شیشه را به سرعت پاک کنید که روش استفاده از آن به این صورت است سینک را پر از آب می‌ کنیم سپس یک فنجان کربنات سدیم را به آن اضافه و  شیشه را در آن می‌ گذاریم تا خیس شوند و حدود نیم ساعت صبر می‌ کنیم سپس به راحتی برچسب‌ ها را جدا می‌ نماییم.

5. کره بادام زمینی یک روش آسان و کاربردی برای پاک کردن چسب

استفاده از کره بادام زمینی یکی از روش‌ های آسان برای برطرف کردن و پاک کردن برچسب از روی شیشه‌ ها است زیرا محتوای چرب این ماده ث جدا شدن چربی‌ ها از روی داخل آن می‌ شود.

6. استفاده از سس مایونز

از دیگر روش‌ های پاک کردن برچسب شیشه‌ ها استفاده از سس مایونز است زیرا این سس حاوی روغن است که به پاک کردن برچسب کمک بسیاری می‌ کند تنها کافی است مقداری از آن را بر روی شیشه مالیده و بعد از نیم ساعت با کمک یکپارچه مناسب جدا کنید.

7. سرکه سفید به عنوان پاک کننده برچسب شیشه‌ ها

سرکه سفید به عنوان پاک کننده برچسب شیشه‌ ها

برای استفاده از سرکه سفید به عنوان پاک کننده برچسب شیشه‌ ها می‌ توانید یک پارچه را در مقدار کمی سرکه خیس کرده و بر روی شیشه فشار دهید و نیم ساعت صبر کنید سپس آن را پاک نمایید.

8. از لاک پاک کن استفاده کنید

می‌ توانید باقیمانده برچسب بر روی شیشه‌ ها را به کمک لاک پاک کن، پاک کنید کافی است که لاک پاک کن را بر روی شیشه بمالید.

9. استفاده از اسپری روان کننده Wd40

برای برطرف کردن برچسب از روی انواع شیشه می‌ توانید از این اسپری استفاده کنید بدین صورت که آن را بر روی قسمتی که برچسب خورده اسپری کرده و بعد از چند دقیقه آن پاک کنید.

10. استفاده از روغن بچه

استفاده از روغن بچه نیز برای برداشتن برچسب از روی شیشه‌ ها یک روش مناسب است بنابراین اگر کمی روغن بچه در خانه دارید نگران پاک کردن برچسب‌ های شیشه نباشید.

11. استفاده از آب گرم و صابون

برای استفاده از این روش شیشه‌ای که بر روی آن برچسب وجود دارد را  را در ترکیب آب گرم و صابون به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خیس کنید و با کمک انگشتان خود برچسب را جدا نمایید ولی اگر نمی‌ توانید شیشه را در ترکیب آب صابون بگذارید می‌ توانید با کمک یک اسفنج یا دستمال این کار را انجام دهید.

12. استفاده از اسپری آشپزخانه

استفاده از اسپری آشپزخانه برای کندن برچسب از روی شیشه

اسپری آشپزخانه یکی دیگر از موادی است که می‌ توانید برای نرم کردن چسب موجود بر روی شیشه‌ های مختلف و لیبل ها از آن استفاده کنید سپس با کمک یک پارچه زبر و یا انگشتان خود آن را جدا نمایید.

13. استفاده از وازلین برای برطرف کردن چسب روی شیشه‌ ها

وازلین از دیگر موادی است که می‌ توانید با کمک آن چسب موجود بر روی شیشه‌ ها را پاک کنید زیرا دارای نوعی روغن است که در پاک کردن چسب‌ ها قوی می‌ باشد.

14. روش مرسوم استفاده از تیغ شیشه پاک کن

استفاده از تیغ شیشه پاک کن برای پاک کردن برچسب از روی شیشه مربا

پاک کردن چسب‌ ها بر روی شیشه به کمک تیغ شیشه پاک کن از دیگر روش‌ های رایج برای تمیز کردن شیشه‌ ها از هرگونه آلودگی از جمله برچسب است.

جمع‌بندی

در این مقاله روش‌ های مختلف و ساده برای پاک کردن برچسب و لیبل از روی شیشه‌ ها را ذکر کردیم. همچنین می‌ توانید  یکی دیگر از مقالات مرتبط یعنی روش های پاک کردن لاک از روی فرش، لباس و پارچه‌ های مختلف را مطالعه کنید و اطلاعات خود در زمینه داشتن لباس‌ ها، فرش و پارچه‌های عاری از لکه مربوط به لاک ناخن، را افزایش دهید.

شما کدام روش را امتحان کرده اید؟ بهترین روش کندن برچسب از روی شیشه به نظر شما چیست؟ برای ما بنویسید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا