تکنولوژی

ریپل چیست؟ هر آنچه باید در مورد ارز دیجیتال ریپل و کاربردهای آن بدانید

ریپل به عنوان یکی از معروف‌ترین ارز‌های دیجیتال در تمام دنیا شناخته می‌شود. در صورتی که به حوزه ارز دیجیتال علاقه مند بوده یا در این حوزه فعالیت داشته باشید، هرچند یک فعالیت کم، حتما نام این رمزارز به گوشتان خورده است. ریپل یک شرکت بسیار بزرگ در کشور آمریکا است که شبکه Ripple یکی از محصولات این شرکت به شمار می‌رود. با توجه به اهمیت بالای این رمز ارز و محبوبیت آن در حوزه ارز دیجیتال، موضوع این مطلب را به معرفی ریپل و کاربردهای آن اختصاص داده‌ایم. برای اشنایی هرچه بیشتر با این ارز، تا انتهای مطلب همراه کارمادیو باشید!

عملکرد ریپل

ممکن است زمانیکه کلمه رمز ارز ریپل به گوشتان می‌خورد، یاد ارز دیجیتال‌های مختلفی همچون بیت کوین بیفتید، اما باید بدانید که ریپل با ارز دیجیتال‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد. در حقیقت ریپل یا Ripple یک فناوری جدید است که هم به عنوان یک ارز دیجیتال شناخته می‌شود و هم عملکردی شبیه به یک شبکه پرداخت دیجیتال برای تمامی تراکنش‌های مالی دارد. این ارز دیجیتال برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک رقیب قوی بیت کوین به بازار آمد.

فرآیند اصلی شرکت ریپل، همچون سیستم “سوئیفت” بوده و با استفاده از آن می‌توان سهام و پول را به صورت بین‌المللی انتقال داد؛ از همین رو به عنوان یک سیستم حواله‌ای و مبادله دارایی شناخته می‌شود. ارز دیجیتال ریپل می‌تواند ارز‌های مختلف و بسیاری را با هزینه بسیار پایین و سرعت بالایی جابه جا کند؛ به همین دلیل، بیشتر بانک‌ها و موسسات مالی که با ارز‌های فیات مختلف سروکار دارند، از آن استفاده خواهند کرد.

توکن‌های استفاده شده در ریپل، باید قبل از مصرف استخراج شوند. این توکن ها را با XRP علامت‌گذاری کرده‌اند.

ارز دیجیتال ریپل

هدف اصلی شبکه ارز دیجیتال ریپل

به طور کلی می‌توان گفت که هدف اصلی شرکت ریپل، اتصال بانک‌ها، سیستم‌های پرداخت و همچنین صرافی‌های دارایی‌های دیجیتال به همدیگر است تا از این طریق، کلیه پرداخت‌ها در سراسر جهان به صورت مقرون به صرفه و سریع‌تر انجام شود. در واقع Ripple در ابتدا سعی داشت که یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز و ایمن را برای مؤسسات مالی انتقال وجه و بانک‌ها ایجاد کند که تا حدود زیادی هم موفق شد. بهتر است بدانید که ارز دیجیتال ریپل، یک جایگزین بسیار عالی برای سیستم پرداخت‌های مالی بین‌المللی فعلی بوده و امروزه بیشتر بانک‌ها، برای ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند.

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال ریپل، با سایر شبکه‌های بلاکچین تفاوت‌هایی دارد. یکی از تفاوت‌های ریپل با دیگر شبکه‌های بلاکچین در این است که به مؤسسات مالی و بانک‌ها کمک می‌کند تا تمامی تبادلات بین‌المللی را از طریق همین شبکه انجام دهند.

استفاده از ارز دیجیتال ریپل در پرداخت‌های بین‌المللی و جهانی مزایای خاص خود را دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • انجام تراکش‌های مالی با روش‌های سنتی همچون سوئیف حدوداً یک هفته طول می‌کشد، در حالیکه بانک‌ها می‌توانند با استفاده از ریپل، تراکنش‌های خود را در کمتر از چند دقیقه انجام دهند.
  • کارمزد بیشترین میزان مبادلات مالی در این شبکه، حتی کمتر از ۱ سنت می‌شود که این یک مزیت بسیار عالی به شمار می‌رود.
  • این شبکه به تمامی موسسات مالی اجازه می‌دهد که از XRP برای انجام تراکنش‌های مالی خود استفاده کنند.

معرفی کیف پول‌های معتبر و مناسب برای نگهداری از ارز دیجیتال XRP

ارز دیجیتال ریپل، برخلاف اتریوم و بیت کوین، کیف پول‌های رسمی چندان زیادی ندارد. شرکت و وب سایت رسمی این ارز دیجیتال، هیچ کیف پولی را برای نگهداری XRP معرفی نکرده‌اند و تمام مسئولیت‌ها در خصوص نگهداری توکن‌ها، بر عهده کاربران است. احتمالاً دلیل عدم معرفی کیف پول در ریپل این است که شرکت ریپل قصد ندارد مسئولیت سرمایه‌گذاری توسط سرمایه گذاران کوچک را بر عهده بگیرد. به عبارت دیگر، این ارز دیجیتال را بیشتر برای مؤسسات مالی بزرگ و بانک‌ها طراحی کرده‌اند.

با این حال چندین کیف پول تست شده و معتبر برای این ارز وجود دارد. به عنوان مثال، کیف پول‌های کوینومی، تراست ولت، فری ولت، اکسودوس و اتمیک ولت از بهترین نرم‌افزار‌های نگهداری ارز دیجیتال ریپل هستند. علاوه بر این‌ها، لجر یکی از معتبرترین کیف پولی‌های سخت‌افزاری برای نگهداری ریپل به شمار ‌می‌رود.

جمع‌بندی

ریپل یکی از معتبرترین و مشهورترین ارز‌های دیجیتال در سراسر دنیا است که از آن به عنوان یک لایه انتقال مالی نیز استفاده می‌شود. بانک‌ها و مؤسسات مالی می‌توانند در مدت زمانی کوتاه و با هزینه بسیار کم، حجم بالایی از انتقالات خود را با این ارز انجام دهند. جالب است بدانید که این ارز دیجیتال به صورت بین‌المللی بوده و بیشتر مورد استفاده سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مالی همچون بانک‌ها و مؤسسات قرار می‌گیرد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا