خواندنی

با انواع دستگاه روغن گیری ای جی آشنا شوید

دستگاه روغن گیری یا روغن کشی، به دستگاهی گفته می‌شود که از آن برای روغن‌گیری دانه‌های روغنی استفاده می‌کنند. با خرید دستگاه روغن‌گیری می‌توانید روغن‌گیری کنجد یا روغن‌گیری زیتون را بدون هیچ گونه مواد افزودنی و مضری به دست‌آورید. به همین دلیل ارزش غذایی دانه‌ها کامل می‌شود و خاصیت دانه‌ها را کاملاً حفظ می‌کند.

امروزه بسیاری از افراد خرید دستگاه روغن کشی صنعتی یا دستگاه روغن کشی خانگی را انجام می‌دهند. اگر قصد خرید انواع دستگاه روغن گیری کارگاهی یا خانگی را دارید، با ما همراه شوید.

انواع دستگاه روغن گیری

برخی از دانه‌ها روغنی هستند و با استفاده از فشار، روغن دانه‌ها استخراج و قابل استفاده می‌شود. برای خروج عصاره یا روغن دانه‌ها از دستگاه روغن گیری استفاده خواهد شد. این دستگاه در اندازه‌های مختلفی وجود دارد و افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند یکی از انواع و اندازه‌های آن را خریداری کنند. این دستگاه‌ها می‌توانند دانه‌ها را له کنند و به همین راحتی روغن آن‌ها به دست می‌آید. به طور کلی دستگاه روغن کشی در دو نوع دستگاه روغن گیری کارگاهی و خانگی به بازار عرضه می‌شود.

دستگاه روغن کشی خانگی

به این نوع دستگاه‌ها، دستگاه روغن کشی رومیزی نیز گفته می‌شود؛ چرا که نمونه‌های رومیزی این دستگاه کوچک است و به راحتی بر روی میز جای می‌گیرد. معمولاً در منازل و مغازه‌های روغن‌گیری از دستگاه روغن کشی خانگی استفاده می‌شود. این نوع دستگاه قیمت کمی دارد و برای کسب و کار‌های کوچک بسیار مناسب و به صرفه است.

دستگاه روغن کشی خانگی برای دانه‌های نرم مناسب هستند که روغن آن‌ها به راحتی استخراج می‌شود. در برخی از اوقات این روغن‌ها را مجدداً از صافی رد می‌کنند تا روغن کامل صاف و بدون هیچ مواد اضافه‌ای باشند. روغن به دست آمده بسیار سالم و غلیظ است، به همین دلیل بسیاری از افراد این نوع روغن‌گیری را انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید روغن‌گیری کنجد را با استفاده از دستگاه روغن‌گیری خانگی انجام دهید؛ چرا که دانه‌های کنجد بسیار نرم است و روغن آن به راحتی استخراج می‌شود.

دستگاه روغن گیری کارگاهی

روغن بعضی از دانه‌های روغنی با استفاده از فشار دستگاه استخراج نخواهد شد و شما باید حتماً از پرس‌های سرد و گرم یا سیستم‌های شیمیایی برای خرج کردن روغن‌ها استفاده کنید. مثلا برای روغن‌گیری زیتون به دستگاه روغن کشی صنعتی نیاز دارید، چون توان آن در انجام روغن‌گیری بیشتر است. در دستگاه روغن کشی صنعتی از تکنولوژی‌های جدید و ویژه‌ای استفاده کرده‌اند و همین عامل باعث بالا رفتن قیمت دستگاه روغن روغن کشی کارگاهی شده است.

محصول به دست آمده نیاز به هیچ گونه فیلتر یا صافی ندارد و در نتیجه روغن به دست آمده کیفیت بالایی داشته و کاملاً شفاف خواهد بود. تولید‌کننده‌ها می‌توانند روی روغن به دست آمده تاریخ بزنند تا مصرف‌کننده‌ها اطمینان کافی را در مورد تاریخ تولید و انقضاء آن داشته باشند.

بهترین تولید‌کننده دستگاه روغن گیری

دستگاه روغن کشی AG

امروزه روغن‌های طبیعی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند؛ چرا که این روغن‌ها برای سلامت شما بسیار مفید هستند. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه روغن گیری، روغن دانه‌های مختلفی همچون دانه رازیانه، خشخاش، سیاه دانه، شاهدانه و… را خارج کنید. در بخش قبلی اشاره کردیم که شما می‌توانید با استفاده از کمپرس گرم و سرد، روغن‌گیری کنید. روش پرس سرد نسبت به پرس گرم سالم‌تر است.

نحوه استفاده از دستگاه روغن گیری (https://www.ag777.com/product/category/14) بسیار آسان و بدون دردسر خواهد بود و شما نیاز به هیچ گونه تخصصی برای استفاده از آن ندارید. همچنین با استفاده از این دستگاه ضایعات به جا مانده از دانه‌ها بسیار کم است و باعث بالا رفتن ارزش غذایی روغن می‌شود.

لیست دستگاه های روغن گیر شرکت AG

  • دستگاه روغن گیری AG-07
  • دستگاه روغن گیری AG-08
  •  دستگاه روغن گیری  AG-10
  • دستگاه روغن گیری همراه تصفیه AG-13
  • دستگاه روغن گیری AG-200

ویژگی های دستگاه روغن گیری

دستگاه روغن گیری به شما امکان روغن گیری از دانه و هسته مواد خوراکی را می دهد. به طور مثال از دانه های گیاهان و میوه هایی از قبیل آفتابگردان، کنجد، هسته انگور، آووکادو، انار، زیتون، بادام تلخ و شیرین می توانید روغن تولید نمایید.

از دستگاه های روغن گیری صنعتی در کارخانجات و صنایع استفاده می کنند. اما مدل های خانگی دستگاه روغن گیری جهت استفاده در عطاری ها و منازل مناسب می باشد. از ویژگی های بارز دستگاه روغن گیری به اتوماتیک بودن آن می توان اشاره کرد. به طوری که هنگامی که دانه ها تمام شود، دستگاه به طور خودکار خاموش می شود.

کار با دستگاه روغن گیری بسیار راحت است و نیاز به دانش تخصصی ندارد. از ویژگی‌های دیگر دستگاه به استفاده از عایق های صوتی می‌ توان اشاره کرد که باعث می شود زمان کار با دستگاه صدای کمی ایجاد شود.

هر چه ابعاد و حجم دستگاه افزایش یابد، قدرت دستگاه نیز افزایش می یابد. برای روغن گیری از دانه های سخت و سفت مانند هسته انار و هسته انگور بهتر است از دستگاه روغن گیری قدرتمند استفاده کنید و برای دانه های نرم تر مثل مغزیجات، آفتابگردان، زیتون و… از دستگاه روغن گیری کوچک با قدرت پایین تر می توانید کمک بگیرید.

دستگاه روغن‌گیری خانگی معمولاً دستی یا نیمه اتوماتیک بوده اما نمونه صنعتی آن یا نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک است. به همین دلیل با سرعت بسیار بالایی روغن‌گیری انجام می‌گیرد. با توجه به این توصیفات به هیچ نیروی اضافی برای روغن‌گیری نیاز ندارید.

برند AG یکی از معتبرترین کمپانی‌های تولید‌کننده انواع دستگاه روغن گیری کارگاهی یا خانگی است. تمامی دستگاه‌های روغن‌گیری AG با استفاده از استاندارد‌های ایمنی تعیین شده طراحی و تولید می‌شوند؛ پس زمان استفاده از آن‌ها، هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که دستگاه‌های روغن کشی بسیار ایمن هستند.

دستگاه روغن‌گیری صنعتی و خانگی در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند. هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص را دارند و در شرایط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

بیشتر دستگاه‌های روغن کشی خانگی و صنعتی ابعاد کوچکی دارند؛ به همین دلیل انعطاف‌پذیری بالایی داشته و به راحتی می‌توانید آن‌ها را جابجا کنید. با این حال این دستگاه‌ها قدرت و توان بالایی در تولید روغن خواهند داشت. با استفاده از دستگاه روغن کشی می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دانه‌های بزرگ و زیادی را روغن‌گیری کرد.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از دستگاه روغن گیری کارگاهی یا خانگی در این است که در صورت ورود اجسام سخت مانند میخ به داخل آن، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. به همین دلیل آسیبی به دستگاه شما نمی‌رسد و طول عمر آن بالاتر می‌رود.

برای اطلاع از قیمت دستگاه روغن کشی صنعتی یا خانگی باید به مراکز معتبر مراجعه کنید؛ چرا که قیمت دستگاه روغن‌گیری با توجه به ویژگی‌ها و توان آن متفاوت است. به همین دلیل قبل از خرید دستگاه روغن‌گیری باید بودجه و نیاز خود را تعیین کنید و با توجه به آن‌ها خرید خود را انجام دهید.

جمع‌بندی

به دلیل اینکه روغن‌های طبیعی خاصیت بسیار زیادی دارند، امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از روغن‌های طبیعی استفاده کنند. یکی از بهترین برند‌های تولید‌کننده دستگاه روغن گیری، فروشگاه اینترنتی AG  (ag777.com) است که انواع دستگاه روغن گیری کارگاهی و خانگی را تولید می‌کند. دستگاه روغن کشی صنعتی و خانگی در اندازه‌های مختلفی به تولید می‌رسند، به همین دلیل قیمت دستگاه روغن‌گیری در مدل‌های مختلف با همدیگر متفاوت است.

برخی از سؤالات متداول دستگاه روغن گیری

دستگاه روغن‌گیری AG چه ویژگی‌هایی دارد؟

کارایی راحت و آسان، تولید در مدل‌های دستی و اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، قابلیت تنظیم در دما‌های مختلف، مجهز به فن قوی، حرارت دهی دانه‌ها قبل از انجام روغن‌گیری، بدون صدا، دارای لرزش گیر و…

دستگاه روغن کشی خانگی و صنعتی برای چه دانه‌ها و میوه‌هایی استفاده می ‌شوند؟

روغن‌گیری نارگیل، دانه سیاه دانه، گردو، بادام، دانه آفتابگردان، دانه انگور، آرگان، تخم کتان، تخم زیتون و انواع خشکبار.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا