سبک زندگی

سرویس پلاستیک عروس شامل چه اقلامی می باشد؟ [لیست کامل اقلام ضروری]

بسیاری از تازه عروس‌ها تمایل دارند با جهیزیه ای کامل به خانه مشترکشان بروند. جهیزیه ای که تمامی نیاز آن‌ها را رفع کند و وسایل اضافی نیز در آن نباشد. در این مقاله از کارمادیو به سراغ لیست سرویس پلاستیک جهیزیه عروس می‌رویم.

سرویس پلاستیک جهیزیه عروس شامل چه چیزهایی است؟

سرویس پلاستیکی از قسمت‌های مهم جهیزیه است که کاربرد زیادی نیز در کارهای خانه دارد. در طبقه بندی و منظم کردن وسایل آشپزخانه، نظافت خانه، سرویس بهداشتی و ذخیره کردن غذا سرویس پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این قسمت از مقاله ذیل دسته بندی و بر اساس کاربرد، وسایل پلاستیکی جهیزیه عروس معرفی می‌شود. بعضی از اقلام معرفی شده در جنس‌های دیگر بلور و چوبی نیز خریداری می‌شود. شما با خواندن لیستی که در ادامه می‌آید می‌توانید موارد ضروری را یادداشت کنید. این کار به شما کمک می‌کند از خرید وسایل غیرضروری اجتناب کنید.

سرویس پلاستیک جهیزیه عروس

۱. سرویس ظروف پلاستیکی فریزری

اگر می‌خواهید فریزری منظم داشته باشید، از حداقل نایلون فریزری استفاده کنید تا کمتر به محیط زیست آسیب برسد و برای یافتن مواد غذایی در فریزر زمان کمی صرف کنید باید ظروف فریزری در سایز‌های مختلف تهیه کنید. جنس ظروف پلاستیکی فریزری باید مقاوم باشند تا در اثر یخ زدن ترک نخورند. همچنین اگر ماکروویو نیز در جهیزیه خود دارید، ظروفی که می‌توانید در ماکروویو بگذارید را انتخاب کنید. این کار به فرایند یخ زدایی سرعت زیادی می‌بخشد. در نتیجه هنگام خرید به اطلاعات ظروف دقت کنید.

۲. سرویس ظروف پلاستیکی پذیرایی

در وسایل پذیرایی نیز وسایل پلاستیکی به صورت محدود دیده می‌شود. برای مثال ست کفگیر که نوعی پلاستیک ضدحرارت است یا پارچ و کاسه و قاشق چنگال. یک ست پیک نیک نیز وجود دارند که مگی پلاستیک هستند و شامل وسایل و ظروف لازم مثل پیش دستی، بشقاب، قاشق و چنگال، لیوان، نمک دان و کاسه می‌شود. این ست که وسایل آن تا حد امکان کوچک هستند و فضای کمی اشغال می‌کنند. رنگ آن را می‌توانید با دیگر وسایل جهیزیه هماهنگ کنید. کیفیت و زیبایی این دست ظروف نیز اهمیت دارند چرا که برای پذیرایی از مهمان به کار می‌روند.

۳. سرویس پلاستیکی وسایل نظافتی

هر قسمتی از خانه آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق‌ها، حال و بهارخواب ظروف نظافت جداگانه ای نیاز دارند. جارو، خاک انداز، فرچه توالت، فرچه حمام، فرچه ظرفشویی، سطل حمام و دستشویی، رخت آویز از نمونه‌های این وسایل هستند. این دسته از وسایل پلاستیکی نیز به دلیل اینکه کاربرد زیادی دارند باید استحکام بالایی داشته باشند.

۴. سرویس پلاستیکی لوازم آشپزخانه

سرویس پلاستیکی لوازم آشپزخانه جهیزیه عروس

در آشپزخانه از ظروف در دار برای نگهداری مواد غذایی در یخچال گرفته تا سطل زباله، لگن، پارچ، کاسه بزرگ و آبکش برای شستشو، ظروف حبوبات و ادویه جات همگی پلاستیکی هستند. آشپزخانه در واقع از مکان‌هایی است که بیشترین ظروف پلاستیکی در آن قسمت کاربرد دارد. می‌توانید برای زیبایی بیشتر یک تم رنگی را برای همه این ظرف‌ها رعایت کنید. دقت داشته باشید در هنگام خرید از آبکش یا کاسه‌های بیش از حد بزرگ یا بیش از حد کوچک خریداری نکنید زیرا احتمال استفاده از آن‌ها بسیار کم است و جای زیادی اشغال می کنند.

۵. سرویس پلاستیکی در سرویس بهداشتی

در حمام و دستشویی یک ست کامل از وسایل پلاستیکی وجود دارد. ست جای مایع دستشویی، جای مسواک، آیینه، سطل زباله، جارختی، جا حوله ای، قفسه حمام برای نگهداری شامپو و صابون و فرچه شستشو از جمله این وسایل هستند. همچنین در کنار ماشی لباسشویی نیز ظروف پلاستیکی زیادی هستند که برای نگهداری مواد شوینده به کار می‌روند. ظروفی برای نگهداری نرم کننده، پودر لباسشویی، مایع لباسشویی‌های مختلف و انواع سبد برای رخت‌های تمیز، رخت‌های چرک در حمام و رخت‌های خشک شده از دیگر وسایل پلاستیکی در هر خانه هستند.

انواع سرویس های پلاستیک جهیزیه عروس

سرویس‌های پلاستیکی از ۳۵ پارچه تا ۷۴ پارچه هستند. شما به عنوان تازه عروس با توجه به فضایی که در اختیار دارید و مهمانی‌هایی که خواهید داشت می‌توانید یکی از این سرویس‌ها را خریداری کنید. راه حل بهتر آن است که اقلام مورد نیازتان را یادداشت کرده و به صورت تکی خریداری کنید زیرا ممکن است در سرویس‌ها موارد غیرضروری نیز گنجانده شده باشد. هر چند توصیه می‌شود برای نظم بیشتر همه ظروف پلاستیکی را از برند و رنگ سکسان خریداری کنید. در ادامه انواع سرویس‌های پلاستیکی و سپس موارد یکی از آن‌ها مشاهده می‌کنید:

  • سرویس پلاستیک ۳۵ پارچه
  • سرویس پلاستیکی ۵۰ پارچه
  • سرویس پلاستیک ۵۸ پارچه
  • سرویس پلاستیک ۶۳ پارچه
  • سرویس پلاستیک ۷۰  پارچه
  • سرویس پلاستیک ۷۲  پارچه
  • سرویس پلاستیک ۷۴  پارچه

لیست سرویس پلاستیک جهیزیه عروس ۵۰ پارچه که ضروری ترین وسایل را دارد، در ادامه آمده است:

۱. شال آویز ۱ عدد
۲. رخت آویز پشت دری ۱ عدد
۳. رخت آویز گردان ۶ عدد
۴. ست جارو و خاک انداز دسته بلند ۱ ست
۵. فرچه فرش ۱ عدد
۶. سبد با گیره‌های رخت ۱ عدد
۷. قیف ۱ جفت
۸. ست پیمانه ۶ عددی
۹. ظروف فریزری ۴ خانه ۲ عدد
۱۰. سرویس فریزری ۶ پارچه
۱۱. سری ست برنج شوی دسته دار ۱ عدد
۱۲. جا قاشق و چنگال کریستال ۱ عدد
۱۳. آبمیوه گیری دستی اکریلیک ۱ عدد
۱۴. پارچ اکریلیک کوتاه ۱ عدد
۱۵. جاقاشقی دو طبقه ۱ عدد
۱۶. جاشیری ۱ عدد
۱۷. سبد نان و سبزی بامبو ۶ عدد
۱۸. ست آبکش و لگن سایز ۴ یک ست
۱۹. ست آبکش و لگن سایز ۲ یک ست
۲۰. سبد میوه پایه استیل ۱ عدد
۲۱. جارو نپتون تک محور ۱ عدد
۲۲. سرویس کاسه گرد ۱ سری
۲۳. صافی سینک ۱ عدد
۲۴. تخته گوشت ۱ عدد
۲۵. جعبه لوازم خیاطی ۱ عدد
۲۶. لگن گرد ۱ عدد
۲۷. جای نان سه پارچه ۱ عدد
۲۸. یقه شوی ۱ عدد
۲۹. سبد رخت درب دار ۱ عدد
۳۰. سبد پیک نیک ۱ عدد
۳۱. جای پودر شوینده ۱ عدد
۳۲. صندلی حمام ۱ عدد
۳۳. سطل و فرچه ۱ سری
۳۴. سطل حمام ۱ عدد

خرید سرویس پلاستیکی عروس

نکات مهم در خرید سرویس پلاستیکی عروس

هنگام خرید ظروف پلاستیکی، به خصوص اگر تازه عروس و کم تجربه هستید به موارد زیر دقت کنید.

۱. اطمینان به محصول

اگر قصد ست کردن رنگ وسایل جهیزیه خود هستید، ابتدا وسایل اصلی و مهم تر مانند یخچال و لباسشویی بخرید و سپس وسایل دیگر را متناسب با همان رنگ بخرید. قبل از آنکه به فروشگاه بروید، برند و رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. از اطرافیانتان پرس و جو کنید، بودجه خود را در نظر بگیرید، لیست مورد نیازتان را آماده کرده و سپس خرید کنید.

۲. بهترین برند را انتخاب کنید

برندهای شناخته شده که امتحان خود را پس داده اند انتخاب کنید. هر چه برند کیفیت بیشتری داشته باشد، مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر آن به دلیل تماس مستقیم ظروف پلاستیکی با مواد غذایی، کیفیت آن‌ها اهمیت دارد و سلامتی را به خط نمی‌اندازد.

۳. وسایل ضروری را بخرید

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، تمامی وسایل و ظروف پلاستیکی مورد نیازتان را یادداشت کنید و طبق همان لیست خریداری کنید. اگر قصد خرید به صورت تعداد پارچه دارید، همگی اقلام آن را بررسی کنید و تعداد پارچه مناسب را انتخاب کنید. اگر برای بعضی از وسایل مانند طبقه حمام، تخته آشپزخانه یا ظروف حبوبات جنس‌های دیگر مانند چوبی را ترجیح می‌دهید آن‌ها را از لیست خود خارج کنید.

سخن آخر

در این مقاله  لیست اقلام پلاستیک جهیزیه عروس را بررسی کردیم. به انواع آن، برندهای با کیفیت و نکات مهم هنگام خرید پرداختیم. اگر نکته مهمی در رابطه با لیست سرویس پلاستیک جهیزیه عروس جا انداخته ایم، حتماً آن را برای ما بنویسید.

منبع: اسنپ مارکت
4.2/5 - (51 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا