سلامت

تیروئید کم کار را در خانه درمان کنید، ۸ درمان طبیعی برای کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید یکی از بیماری‌ های امروزی است که بسیاری از افراد را مبتلا می‌ کند و جهت درمان و کنترل آن از قرص لووتیروکسین استفاده می‌ شود اما ارو همانند هر داروی دیگری دارای عوارض جانبی نیز می ‌باشد. بنابراین ما تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله از کارمادیو درمان‌های طبیعی برای کنترل کم کاری تیروئید و بهبود آن را برای شما ذکر کنیم بنابراین ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

8 درمان طبیعی برای کم کاری تیروئید

درمان‌ های طبیعی نسبت به درمان‌های دارویی همواره دارای عوارض کمتر یا بدون عارضه هستند و از آنجایی که مشکلات تیروئیدی مانند کم کاری گاهاً به دلیل داشتن یک رژیم غذایی ضعیف در بدن رخ می‌ دهد. بنابراین  رژیم غذایی و مصرف مکمل‌ های گیاهی و دارای گروهی از ویتامین‌ ها مانند ویتامین‌ ها گروه B کمک بسزایی به  و بهبود آن می‌ کند. بنابراین در زیر چند مورد از این روش ‌های طبیعی را ذکر می کنیم.

1. حذف قند از رژیم غذایی

قند و غذاهای فرآورده شده از آن باعث افزایش التهاب در بدن می‌شود که این التهابات ممکن است منجر به تشدید بیماری‌ های تیروئیدی مانند کم کاری گردد. بنابراین داشتن رژیم غذایی که حداقل قند در آن باشد یکی از روش‌ های کمک به بهبود مشکل کم کاری تیروئید است و همانطور که می‌ دانید مواد قندی و شیرینی جات باعث افزایش سطح استرس می شود و این استرس به نوبه خود مشکلات تیروئیدی را افزایش می‌ دهد.

2. مصرف پروبیوتیک‌ ها

مصرف پروبیوتیک از دیگر راه‌ های طبیعی برای مقابله با کم کاری تیروئید است زیرا مکمل‌ های پروبیوتیک حاوی باکتری‌ های هستند که به سلامت معده و روده کمک می‌ کند و از آنجایی که تحقیقات نشان می‌ دهد بین کم کاری تیروئید و مشکلات روده کوچک ارتباطی وجود دارد بنابراین  رشد بیش از حد باکتری‌ ها می‌ تواند به دلیل کم تحرکی دستگاه گوارش نیز در کم کاری تیروئید نقش داشته باشد.

از آنجایی که مکمل‌ های پروبیوتیک باکتری‌ های مفیدی را در خود دارند به سلامت روده و معده فرد مصرف کننده کمک کرده و این به نوبه خود تاثیرات مثبتی در درمان کم کاری تیروئید خواهد گذاشت.

3. مصرف سلنیوم

سلنیوم عنصری است که در متابولیسم هورمون تیروئید نقش دارد و مواد بسیاری از جمله تن ماهی بوقلمون آجیل و گوشت گاو حاوی این ماده هستند که مصرف آنها بهبود مشکلات مربوط به تیروئید مانند کم کاری تیروئید کمک بسزایی می‌ کند.

4. دریافت ویتامین B

دریافت ویتامین B

استفاده از مکمل‌ های ویتامین  B12 و دیگر ویتامین‌ ها به صورت خوراکی و ترمیم برخی از آسیب‌ های تیروئیدی مانند کم کاری مفید واقع شده است این ویتامین‌ ها همچنین به رفع خستگی ناشی از کم کاری تیروئید کمک بسزایی می‌ کند.

مصرف غذاهایی مانند نخود و لوبیا، مارچوبه، دانه کنجد، ماهی تن، پنیر و شیر و تخم مرغ و میوه‌ هایی مانند پرتقال، انار، توت فرنگی و مواردی از این قبیل به دلیل داشتن ویتامین ب در کاهش علائم کم کاری تیروئید کمک زیادی به ما می‌ کند.

5. داشتن رژیم غذایی فاقد گلوتن

گلوتن پروتئینی می‌ باشد که در گندم جو و به طور کلی غلات مانند سویا یافت می‌ شود و افرادی که دارای کم کاری تیروئید هستند باید از مصرف این مواد به صورت زیادی خودداری کنند.

6. عوامل استرس زا را شناسایی کرده و تمرینات آرامبخش را انجام دهید

غده تیروئید یک غده بسیار حساس است و عوامل استرس‌زا تاثیر منفی بر آن می‌ گذارند حتی کم کاری تیروئید در موارد مختلفی در اثر مشکلات مرتبط با استرس و اضطراب به وجود می‌ آید. بنابراین برای داشتن آرامش تمریناتی مانند یوگا ریلکسیشن را انجام دهید چرا که این عوامل باعث تعادل روانی شما شده و علائم کم کاری تیروئید را کاهش می‌ دهد.

7. مصرف چربی ‌های سالم را فراموش نکنید

مصرف چربی ‌های سالم را فراموش نکنید

اگر به میزان کافی چربی و کلسترول مصرف نکنیم عدم تعادل هورمونی در بدن ما به وجود می‌ آید که یکی از این مشکلات هورمونی کم کاری تیروئید است بنابراین لازم است بنابراین لازم است در مصرف چربی‌ های طبیعی و سالمی نظیر روغن حیوانی، تخم کتان، روغن زیتون، مغزها، ماهی و مواردی از این قبیل در میزان هورمون‌ های تیروئید بدن خود تعادل ایجاد کنیم.

8. مصرف پروتئین را افزایش دهید

از آنجایی که غده تیروئید جهت کارایی خود و تولید هورمون‌ های مختلفی نیاز به پروتئین دارد لازم است در هر وعده غذایی از پروتئین استفاده کنیم تا عملکرد این غده بسیار مهم را متعادل سازیم. بنابراین از مواد خوراکی مانند گوشت دام‌ های محلی و علفخوار تخم مرغ ماهی‌ های پرورشی سالم و حبوبات حاوی پروتئین استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از کارمادیو روش‌ های طبیعی برای بهبود کم کاری تیروئید را با ذکر توضیحات لازم برای شما بیان کردیم اما به شما توصیه می کنیم قبل از استفاده از هر نوع دارو و درمانی، با پزشک متخصص مشورت نمایید. همچنین اگر می‌ خواهید در ارتباط با بیماری ام اس و تمام اطلاعات مربوط به آن از جمله درمان مطالب مفیدی کسب کنید، مقاله بیماری ام اس (علت، علائم، تشخیص و راه‌ های درمان) را مطالعه فرمایید.

 

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا