سبک زندگی

راز های مراقبت از مو در فصل پاییز

در تغییرات فصلی و ورود به فصل پاییز، مو ها ممکن است با چالش‌ ها و مشکلات خاصی مواجه شوند. این فصل با تغییر در شرایط هوا و رطوبت همراه است که بر سلامت و ظاهر مو ها تأثیر می‌گذارد.

در این مقاله سایت کارمادیو به بررسی مشکلات رایج مو در فصل پاییز و ارائه راه‌حل‌ های موثر برای مقابله با آن ها خواهیم پرداخت.

خشکی مو

خشکی مو از مشکلاتی است که در فصل های سرد و مرطوب بیشتر ایجاد می شود. این مشکل در فصل پاییز می‌ تواند به چندین علت باشد و راه‌ حل‌ های مختلفی برای مراقبت از مو ها و جلوگیری از خشکی آنها وجود دارد.

۱- استفاده از شامپو و روغن های مناسب

استفاده از شامپویی که حاوی مرطوب‌ کننده‌ ها و مواد نرم‌ کننده باشد، به حفظ رطوبت مو ها کمک و جلوگیری از خشکی کمک خواهد کرد. محصولاتی مانند گلیسرین یا روغن ‌های طبیعی مانند روغن آرگان نیز بسیار مفید هستند.

۲- موقع خشک کردن موها از حرارت بیش از حد استفاده نکنید. اما حتما آن ها را خشک کنید و نگذارید مدت زیادی مرطوب بمانند.

۳- مصرف آب کافی برای حفظ رطوبت و سلامت پوست و مو بسیار موثر است. مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می‌نوشید تا اثرات مثبت آن بر رطوبت پوست و مو ها را تجربه کنید.

استاتیک شدن مو

در فصل پاییز، کاهش رطوبت هوا می‌ تواند باعث ایجاد استاتیک شدن مو ها شود. استاتیک مو به وضعیتی گفته می‌ شود که مو ها الکتریسیته را جذب کرده باشند. این مشکل می‌ تواند موها را شلخته و در اثر مالش و برخورد به هم دچار آسیب کند. برخی از راهکار های کاهش استاتیک مو در فصل پاییز عبارتند از:

۱- استفاده از مرطوب‌کننده مو

استفاده از محصولات مرطوب‌ کننده مو مثل اسپری مرطوب‌ کننده یا سرم ‌های ضد استاتیک می‌ تواند به حفظ رطوبت مو ها کمک کند و از ایجاد الکتریسیته جلوگیری کند.

۲- استفاده از شانه مناسب

استفاده از شانه یا برسی که دارای چوبی باشد و دندانه های فلزی نداشته باشد، از آسیب به مو جلوگیری خواهند کرد.

انتخاب روبالشی مناسب

استفاده از روبالشی هایی که جنس ساتن دارند، بسیار برای سلامت مو مناسب هستند و از ایجاد موخوره و استاتیک شدن جلوگیری خواهد کرد و به حفظ رطوبت مو کمک خواهند کرد.

ریزش مو

ریزش مو در فصل پاییز ممکن است به دلیل چندین عامل باشد. برخی از راهکار های پیشگیری یا کاهش آن را در ادامه آورده ایم.

۱- ماساژ پوست سر چه هنگام حمام کردن و‌ چه قبل و بعد از حمام به گردش خون کمک خواهد کرد.

۲- هرچند وقت یک بار ( بهتر است هرماه) انتهای موهایتان را کوتاه کنید. کوتاه کردن مو ها باعث رشد و تقویت آن ها می شود.

۳- رژیم غذایی سالمی داشته باشید تا موهایتان به خوبی تقویت شود.

۴- از استرس و موقعیت های نگران کننده تا حد امکان دوری کنید.

موخوره

موخوره یک مشکل شایع در فصل‌ های مختلف است اما ممکن است در فصل پاییز بیشتر به چشم بخورد. در سرما مو ها کم آب و خشک می شوند و در اثر از دست دادن رطوبت دچار موخوره می شوند. موخوره باعث شکستگی‌ یا دو شاخه شدن انتهای مو خواهد شد. در ادامه چند توضیح درباره موخوره و چگونگی مقابله با آن در فصل پاییز آورده ایم.

تغییرات در آب و هوا مخصوصاً کاهش رطوبت هوا در فصل پاییز می‌ تواند باعث خشک شدن پوست و موی سر شود و موخوره را تشدید کند. برای حل این مشکل راه های زیر را امتحان کنید.

کاهش دفعات حمام

مو هایتان را زیاد نشویید تا رطوبت آن ها حفظ شود. مخصوصا اگر موهایتان خشک است بهتر است دفعات حمام خود را کاهش دهید.

ماسک‌ و روغن های مو

استفاده از ماسک ‌مو را فراموش نکنید. همچنین ساقه موهایتان به خصوص انتخای ساقه مو را حتما به روغن های حاوی مواد مغذی برای مو آغشته کنید تا تغذیه شوند.

استفاده کمتر از اتو مو و بابلیس

تا حد امکان از اتوی مو و ابزار فر کننده برای موهایتان استفاده نکنید چرا که باعث آسیب دیدن مو خواهند شد.

شوره سر

شوره سر یک مشکل پوستی است که در هر فصلی می‌ تواند ظاهر شود اما در فصل پاییز شایع تر خواهد بود. شوره سر باعث پوسته پوسته شدن و خارش و در مواردی زخم شدن پوست سر شود که برای افراد آزار دهنده است. درمان شوره سر را با رعایت نکات زیر انجام دهید.

استفاده از شامپو های  ضد شوره

انتخاب شامپو های حاوی مواد ضد شوره به کنترل قارچ‌ ها و درمان شوره کمک می کند.

مرطوب کردن پوست سر

حفظ رطوبت پوست سر از طریق مرطوب‌ کننده یا روغن‌ های مو می‌ تواند از خشکی پوست سر جلوگیری کرده و به درمان شوره کمک کند.

استفاده از کلاه مناسب

از کلاه هایی استفاده کنید که جنسشان از پنبه یا پلی استر باشد. همچنین توجه داشته باشید که هرچندوقت یک بار کلاه ها را بشویید.

مراقبت از موها در پاییز

مراقبت از موها در پاییز

کوتاه کردن مو ها

بلند شدن مو در فصل پاییز باعث نازک شدن تار های مو و‌ آسیب به آن ها می شود. مو های کوتاه، مدیریت و مراقبت آسان‌تری دارند و زمان کمتری برای مراقبت از آنها نیاز است. در صورتی که اگر مو های بلندی داشته باشید ممکن است نتوانید به خوبی به آن ها برسید. همچنین اگر مو هایتان دچار موخوره شده است، بهترین راه، کوتاه کردن آن هاست.

حفظ رطوبت مو

۱- استفاده از شامپو و ماسک مناسب

انتخاب شامپو و ماسک با ترکیبات مرطوب ‌کننده می‌ تواند کمک کند تا مو هایتان نرم و مرطوب باقی بمانند. استفاده از روغن های مو مانند روغن آرگان، روغن نارگیل و … را نیز فراموش نکنید. در نظر داشته باشید برای حفظ رطوبت مو نباید هر روز مو هایتان را بشویید چرا که روغن های مورد نیاز و لازم برای مو را از بین می برید.

حفاظت در برابر حرارت

با استفاده حداقل از ابزار های حرارتی مانند سشوار و اتو، مو های خود را از خشکی زیاد در مقابل حرارت حفاظت کنید. برای خشک کردن مو ها از درجه بسیار گرم سشوار استفاده نکنید و با باد ملایم آن مو هایتان را خشک کنید.

رژیم غذایی مناسب

تغذیه متناسب و سالم و مصرف ویتامین ‌ها و مواد معدنی حیاتی مانند آهن، روی و… به سلامت مو ها کمک می‌ کند. خوراکی های حاوی پروتئین نیز برای رشد و تقویت مو ها بسیار ضروری هستند. علاوه بر مصرف پروتئین و ویتامین، نوشیدن آب به اندازه کافی را نیز فراموش نکنید. رژیم غذایی مناسب در فصل پاییز می‌ تواند تأثیرات مثبتی بر سلامت مو ها داشته باشد.

کلام آخر

در مقاله بالا به مشکلات رایج مو مراقبت از آن ها در فصل های سرد ( مخصوصا پاییز ) پرداختیم مه این روز ها ممکن است هر کسی را درگیر کند. با انجام کار های گفته شده می توانید مو هایتان را به خوبی تغذیه از آسیب به آن ها جلو گیری کنید. همچنین اگر به دنبال روشی برای تقویت مو ها، پوست و… هستید یا می خواهید در مورد روش پی آر پی بیشتر بدانید ما به شما مقاله PRP چیست / انواع پی آر پی مو، صورت، رحم، زانو را پیشنهاد می کنیم که می تواند برایتان مفید باشد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا