تکنولوژی

آپدیت One UI 6 برای گلکسی A14 5G و S21 سامسونگ منتشر شد

به‌روزرسانی One UI 6.0 فعلاً به‌صورت محدود برای گلکسی S21 و گلکسی A14 منتشر شده است و به‌زودی در سراسر جهان در دسترس قرار می‌گیرد.

آپدیت One UI 6 برای گوشی گلکسی A14 5G

تیم به‌روزرسانی سامسونگ اخیراً با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد و فقط در یک هفته‌ی گذشته ۱۲ گوشی این شرکت به One UI 6 آپدیت شده‌اند. غول فناوری کره‌ جنوبی اکنون One UI 6 مبتنی‌بر اندروید ۱۴ را برای گوشی اقتصادی گلکسی A14 منتشر کرده است.

آپدیت اندروید ۱۴ برای گلکسی A14 واقعاً شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد؛ زیرا سامسونگ همیشه گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش را با چنین سرعتی به‌روزرسانی نمی‌کند. این یعنی گلکسی A14 آپدیت One UI 6 را حتی زودتر از پرچمدارانی مثل گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ دریافت کرده است.

به‌روزرسانی One UI 6 درحال‌حاضر برای گلکسی A14 5G دردسترس قرار گرفته است و امیدواریم مدل 4G نیز به‌زودی این آپدیت را دریافت کند. به‌روزرسانی مورد اشاره با شناسه‌ی A146BXXU2CWK9 منتشر شده و حجم آن به حدود ۱٫۸ گیگابایت می‌رسد. این آپدیت قابلیت‌ها و بهبودهای جدیدی را برای گوشی سامسونگ به‌ارمغان می‌آورد که البته شامل همه‌ی امکانات مدل‌های میان‌رده و پرچمدار نیست.

به‌نوشته‌ی سم‌موبایل، One UI 6 برای گلکسی A14 5G درحال‌حاضر برای کاربران هندی ارائه شده و باید دید با چه سرعتی برای کاربران سایر کشورهای جهان دردسترس قرار خواهد گرفت.

آپدیت One UI 6 برای گلکسی S21 سامسونگ

ه‌نظر می‌رسد سری گلکسی S21 شروع به دریافت نسخه‌ی نهایی One UI 6.0 مبتنی بر اندروید ۱۴ کرده است. در چند ماه گذشته، دستگاه‌های موجود در سری گلکسی S21 به‌روزرسانی‌های بتای One UI 6.0 را دریافت کرده‌اند و اکنون نسخه‌ی پایدار این سیستم‌عامل منتشر شده است.

به نقل از پست یک افشاگر در ایکس، One UI 6.0 برای گوشی گلکسی اس ۲۱، گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا فعلاً در کشورهای اروپایی منتشر شده است و به‌زودی در کشورهای دیگر منتشر می‌شود.

رابط کاربری وان یو آی ۶ تغییرات قابل ملاحظه‌ای از نظر ظاهری نسبت‌به نسخه‌ی قبلی خودش ندارد و نباید انتظار چینش بسیار متفاوتی در المان‌های UX داشته باشیم. تغییر اصلی رابط کاربری جدید در مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ، مربوط می‌شود به بخش تنظیمات سریع یا Quick Settings، لاک‌اسکرین و پنل اعلان (نوتیفیکشن).

گذشته از تغییرات ظاهری، اپلیکیشن جدیدی به نام Studio در نسخه‌ی جدید قرار گرفته که امکان ویرایش سریع ویدیو‌های ضبط شده از دوربین را به کاربر می‌دهد و کار کردن با آن بسیار سرراست و آسان است.

به‌علاوه، نام اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ در One UI 6.0 تا حد امکان کوتاه‌تر شده‌اند، به‌عنوان مثال Galaxy Store اکنون فقط Store نام دارد. ایموجی‌های کیبورد سامسونگ هم تغییر شکل پیدا کرده‌اند و به ایموجی‌های واتساپ نزدیک شده‌اند.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عاشق سامسونگ
5 ماه قبل

خیلی از سایت ها نوشتن که فعلا گوشی های سامسونگ رو به اندروید ۱۴ آپدیت نکنیم. ظاهرا باگ های عجیبی داره. البته من این خبر رو هفته پیش خوندم و ممکنه تا الان این مشکل رو برطرف کرده باشن

دکمه بازگشت به بالا