آشپزی

طرز تهیه کیک سیب و گردو و دارچین خوشمزه در ۷ مرحله

سیب و گردو در کنار یکدیگر طعم فوق‌العاده ای میسازند که به عنوان یک عصرانه پاییزی با یک فنجان چای بی نظیر است‌. این کیک خوش طعم با مواد متنوعی پخته میشود و طرفداران زیادی دارد. در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا مواد لازم و طرز تهیه کیک سیب و گردو را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم برای پخت کیک سیب گردویی

  • تخم مرغ 4 عدد و شکر 1.5 پیمانه
  • روغن مایع و ماست هرکدام 1 پیمانه
  • آرد 1.5 پیمانه و وانیل و بکینگ پودر هرکدام یک قاشق چایخوری

مواد لازم برای روی کیک سیب و گردو

  • گردو یک پیمانه و سیب 2 عدد
  • پودر دارچین نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک سیب و گردو و دارچین

در طرز تهیه کیک سیب و گردو کیک را در چند مرحله به شما آموزش می‌دهیم. همچنین این کیک را می‌توانید با استفاده از فر و بدون استفاده از فر با یک قابلمه آماده کنیم که هردو را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

مرحله اول

برای تهیه این کیک خوشمزه ابتدا فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد از قبل گرم می‌کنیم تا فر به صورت کامل گرم شود. در ادامه پوست سیب ها را می‌گیریم و به صورت نگینی خرد می‌کنیم و با پودر دارچین ترکیب می‌کنیم.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر را درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی به مدت پنج تا ده دقیقه با دور تند هم می‌زنیم تا مخلوطی سفید و حجیم بدست آید در حین هم زدن روغن مایع و ماست را هم به کاسه اضافه می‌کنیم و به هم زدن مواد ادامه می‌دهيم تا یکدست شوند‌.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر الک می‌کنیم و سپس به مخلوط تخم مرغ اضافه می‌کنیم و با استفاده از لیسک به طور دورانی به یک سمت به خوبی هم می‌زنیم تا مایع کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حال قالب کمربندی را با استفاده از کاغذ روغنی می‌پوشانیم و مایع کیک را درون آن می‌ریزیم و سپس مخلوط سیب و دارچین و همچنین گردوهای خرد شده را به طور یکنواخت روی مایه کیک پهن می‌کنیم.

مرحله پنجم

اکنون کیک را در طبقه وسط فر می‌گذاریم و اجازه می دهیم به مدت 40 الی 50 دقیقه درون فر کاملا پخته شود. براساس سلیقه خود می‌توانید مخلوط سیب های نگینی و دارچین را درون مایع کیک بریزید و ترکیب کنید.

مرحله ششم

بعد از گذشت 40 دقیقه یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می‌بریم و خارج می‌کنیم اگر مایع کیک به آن نچسبید یعنی کیک ما کاملا پخته است‌. در ادامه کار قالب را از فر خارج می‌کنیم و کیک را از قالب جدا می‌کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کیک را روی یک توری قرار می‌دهیم تا کاملا خنک شود زمانی که کیک ما خنک شد آن را به فرم و اندازه دلخواه برش می‌زنیم و برش های کیک را به ظرف سرو منتقل می‌کنیم.

پخت کیک سیب و گردو و دارچین بدون استفاده از فر و با قابلمه

برای پخت کیک سیب و گردو بدون استفاده از فر ابتدا قابلمه حاوی مایع کیک را روی شعله پخش کن بگذارید و روی در آن یک دمکنی بگذارید. یک ساعت زمان لازم است تا کیک شما پخته شود. در انتها قالب را از قابلمه خارج کنیم تا خنک شود و برش بزنیم و در ظرف مخصوص سرو منتقل کنیم.

سخن پایانی

در این مقاله از کارمادیو طرز تهیه کیک سیب و گردو که  یکی از کیک های ساده و خوشمزه است که به آسانی می‌ توانید آن را در منزل تهیه کنید به شما آموزش دادیم. بافت و طعم کیک سیب و گردو بی نظیر است. در پخت این کیک از سیب های سبز یا سیب های زرد استفاده کنید.

حال می توانید مقاله طرز تهيه کیک موزی ساده و خوشمزه با پف زیاد (اسفنجی) و کره ای را هم مطالعه کنید و طرز تهیه این کیک خوش طعم را یاد بگیرید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا