فیلم و سریال

سریال سامو بندری + تصاویر و بیوگرافی بازیگران + خلاصه داستان

به گزارش روابط عمومی شبکه یک سیما، «سامو بندری» به تهيه‌کنندگی سيد عليرضا سبط احمدی و کارگردانی ابراهيم فروزش در بندر بوشهر، تصويربرداری شده و به توليد رسيده است. اصغر عبداللهی نويسندگی اين سريال را بر عهده داشته است. این سریال که در ۱۳ قسمت تولید شده، هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک می رود. با کارمادیو همراه باشید.

خلاصه داستان سریال سامو بندری

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «سامو تنها پسر ناخدا صبور، نوجوان بندری، باهوش، پر شر و شور و ماجراجوست. او درگیر اتفاق‌هایی پیچیده و عجیب می‌شود و خانواده و دوستانش را هم درگیر ماجرا‌های خود می‌کند. نیت او در هر ماجرا پاک و صادقانه است، اما ناخواسته باعث بر هم زدن بندر کوچکشان می‌شود و برای خود و اطرافیانش دردسر ایجاد می‌کند…»

پرداختن به نوجوانان، خانواده و ارتباطات فامیلی و قومی و فرهنگ قومیت‌های مختلف از جمله منطقه جنوب کشور، امید و کار و تلاش بی وقفه و عجین بودن و ارتباط عمیق مردم منطقه با آب‌های خلیج نیلگون فارس از جمله محور‌های موضوعی سریال سامو بندری است و از ویژگی‌های پروژه تصویربرداری بخش‌های زیادی از کار روی لنج یا قایق در آب‌های خلیج همیشه فارس است.

سریال سامو بندری

ساعت پخش سریال سامو بندری از شبکه یک

به گزارش کارمادیو، بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه یک سیما، زمان پخش سریال سامو بندری هر شب ساعت 22:15 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعت 2:30 بامداد که زمان تکرار سریال سامو بندری از شبکه یک است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

بازیگران سریال سامو بندری

در این سریال حدود ۱۵۰ بازیگر از بازیگران و هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر حضور دارند. حسن پورشیرازی، مائده طهماسبی، علی اوسیوند، مهدی فقیه، آریاوا رستمی، کورش زنگویی، ناهید ثناگو، مرتضی نوری فیروزی، لیلا دمان، عباس باکو، خلیل چراغ زاده، محمد گتوتی زاده، اسماعیل عاشوری، حدیث سیرجانیان، سید رضا حسینی، مهدی عبدی، عبدالکریم محمودنیا، یوسف فهمیده، سید احمد صداقت بخشی از جمله بازیگرانی هستند در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

حسن پورشیرازی

حسن پورشیرازی فعالیت سینمایی‌اش را با فیلم صف (۱۳۶۳ – علی‌اصغر عسگریان) به‌عنوان بازیگر و با فیلم بازی بزرگان (۱۳۶۹ – کامبوزیا پرتوی) به‌عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان آغاز کرد.

در سال ۱۳۸۸ در ششمین جشنوارهٔ فیلم دوبی، حسن پورشیرازی به‌خاطر بازی در فیلم سینمایی «کشتزارهای سپید» به کارگردانی محمد رسول‌اف بهترین بازیگر شناخته شد و جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران را از آن خود کرد. وی سابقهٔ برنامه‌ریز و دستیاری کارگردان را در کارنامهٔ خود دارد. مهناز افضلی (بازیگر) همسر پورشیرازی است.

مائده طهماسبی

مائده طهماسبی

مائده طهماسبی (زادهٔ ۱۹ تیر ۱۳۳۶ در بابل) بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون، کارگردان تئاتر، تهیه‌کننده و مترجم است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشتهٔ خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی است. او در سال ۱۳۷۷ به همراه همسرش، فرهاد آئیش، به ایران بازگشت و با کارگردانی نمایش گزارش به آکادمی فعالیت هنری خود را آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی که مائده طهماسبی در آن حضور داشته دایره به کارگردانی جعفر پناهی است. وی همچنین عمهٔ بازیگر سینما و تلویزیون مهسا طهماسبی است.

علی اوسیوند

علی اسیوند (زاده ۱ آذر ۱۳۳۶ در مسجد سلیمان) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است که در زمینه دوبله و نمایش‌های سینمایی نیز فعالیت داشته‌است. او مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران دارد. وی همچنین همسر حمیرا ریاضی بازیگر سینما و تلویزیون است.

 

سریال سامو بندری چند قسمت است؟

سریال سامو بندری در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی ابراهیم فروزش ساخته شده است.

برخی از عوامل سریال سامو بندری

تهیه‌ کننده: سیدعلیرضا سبط احمدی
کارگردان: ابراهیم فروزش
نویسنده: اصغر عبداللهی
مدیر تصویربرداری: مصطفی احمدیان
مدیرتولید: سیدمحمدرضا نجفی
تدوین: سعید یاسی‌ پور
مدیر صدابرداری: محمدحسین غفاری
طراح صحنه و لباس: نیلوفر فولادی
طراح گریم: جلال امیری‌مرند
سرپرست گروه کارگردانی: محمدجواد رجب‌ زاده
مدیر برنامه‌ ریزی: مجتبی طاهرخانی
جانشین تهیه‌ کننده: سید محمدعلی سبط احمدی
مشاور انتظامی: جناب سرهنگ شاکری
تصویربردار دوم: ونداد احمدیان

3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا