مد و استایل

معرفی انواع اندام های زنانه (مثلثی، مستطیلی، ساعت شنی و …)

خانم‌ ها دارای اندام‌ ها و تیپ‌ های زنانه مختلفی هستند که لازم است جهت خرید لباس این شکل‌ ها اندام ها را بشناسید تا هنگام انتخاب لباس دچار سردرگمی نگردند بنابراین اگر می‌ خواهید به طور دقیق با انواع اندام‌ های زنانه آشنا شوید تا پایان این مقاله از کارمادیو با ما همراه باشید.

8 دسته اندام‌ های زنانه

جهت انتخاب بهترین لباس برای خود لازم است اندام های زنانه را بشناسید:

اندام زنانه مثلثی

در اندام مثلثی زنانه اندازه دور باسن بزرگتر از شانه‌ ها و سینه‌ ها است و دور کمر به سمت دور باسن متمایل است و شخص دارای بازوان باریکی است. کسانی که دارای اندام مثلثی هستند در قسمت پایین تنه خود به خصوص در ران‌ها اضافه وزن دارند و اگر این افراد بخواهند بدنشان متعادل به نظر برسد باید بر روی شانه‌ های خود کار کنند تا پهنتر شود.

فرم بدن سیب

خانم‌ ها و کسانی که بدن تو پر دارند و در قسمت بالای بدن خود زودتر از دیگر قسمت‌ ها وزن اضافه می‌ کنند دارای اندام سیب مانند می‌ باشند. کسانی که دارای فرم بدن سیب مانند هستند دارای سینه بزرگ باسن کوچک و قسمت میانی پر هستند و پاهای باریکی دارند.این افراد باید برای تعادل کردن بالاتنه لباس‌ هایی را انتخاب کنند که به پایین تنه آنها انحنا می‌ دهد و به دلیل داشتن پاهای کوتاه یک شلوار کوتاه  با کفش پاشنه بلند استفاده کنند.

فرم بدن مستطیلی یا صاف

کسانی که تمام قسمت‌ های بدن آنها اندازه‌ های یکسانی دارند تیب بدنی صاف و باریکی دارند و شکل بدنی این افراد به سوپر مدل معروف است به آن فرم مستطیلی یا خط‌کش نیز گفته می‌ شود.

افرادی که دارای فرمول بدن مستطیلی هستند لباس های تنگ و پولک‌ دار جذبه بیشتری به آنها می‌ دهد سبب می‌ شود استایل خیره کننده با این لباس‌ ها داشته باشند  اگر می‌ خواهند بدن آنها پرتر نشان دهد باید از لباس‌ های رنگی استفاده کنند و از پوشیدن لباس‌ های مشکی خودداری کنند.

انواع اندام های زنانه

فرم بدن الماسی

 اگر شما دارای باسنی پهن و سینه‌ های باریک و در راستای شانه‌ ها هستید باید بگویم که اندامی الماس مانند دارید در قسمت میانی بیضی شکل به نظر می رسند بیشترین ویژگی فرم بدن الماسی مربوط به پاها و بازوها است و این افراد دارای بازوهای باریک و خوش فرمی بوده و پاهای آنها نیز زیبا است و قسمت ران پا وزن بیشتری دارد.

کسانی که فرم بدن الماسی دارند نیز مانند کسانی که فرم بدن بیضی شکل دارند نباید شلوارهای جین مخلوطی بپوشند و در انتخاب پیراهن و تاب به دنبال لباس‌ هایی با طرح‌ های شلوغ و درشت نروند همچنین لباس‌ هایی با طرح ‌های عمودی و چکمه‌ های بزرگ نیز برای این افراد مناسب نیست.

فرم بدن قاشقی

در فرم گلابی شکل یا قاشقی باسن بزرگتر از همه اندام‌ های بدن است تمایل وزن در قسمت فوقانی بخصوص ناحیه معده بازوها و ران‌ ها معطوف می‌ گردد. و چربی در دور کمر و پهلو بزرگ‌ ترین مشکل برای این خانم‌ ها است. کسانی که دارای فرم بدن قاشقی هستند باید برای بالاتنه خود رنگ روشن بپوشند اما برای قسمت‌ های میانی و پایین تنه خود از لباس‌ های با رنگ تیره استفاده کنند. این افراد باید تاب‌ های یقه قایقی، یقه اسکوپی، دامن کوتاه و گوشواره و گردنبند های بزرگ، کت های اپل دار و سوتین‌ های اسفنجی استفاده کنند.

شکل بدن ساعت شنی

زنانی که دارای بدن شنی هستند کمری باریک و خوش فرم داشته و شانه و باسن آنها با عرض متناسب با هم و پاها در یک راستا با نیم تنه قرار دارد و پوشیدن لباس‌ های تنگ برای آنها هر را برجسته‌ تر نمی‌ کند. خانم‌ هایی که فرم بدنش ساعت شنی دارند به راحتی می‌ توانند در لباس‌ های تنگ استفاده کنند و فرم و انحنای اندام آنها زیبا باشد ن خانم‌ ها گزینه‌ های متنوعی مانند کمربند های پهن روی پیراهن یا لباس تاپ و دامن، لباس‌ های راسته، تاب‌ های تنگ، ژاکت‌ های کوتاه، چکمه‌ های بلند، کفش‌ های پاشنه بلند و دامن‌ های چاک دار بپوشند. افراد دارای فرم بدن ساعت شنی نباید تاپ‌ ها و لباس‌ های گشاد و بدون الگو استفاده کنند و نباید از اکسسوری‌ ها زیاد استفاده  بکنند.

فرم بدن ورزشی

کسانی که دارای فرم بدن ورزشی هستند اندازه شانه‌ ها و لگن آنها تقریباً یکسان است و به طور کلی بدن آنها عضلانی ران‌ ها و ساق آنها سفت شانه‌ ها خوش خوش فرم و گردن پهن تر و بلند تر است. نکته‌ای که در ارتباط با این فرم بدن‌ ها وجود دارد این است که برجسته کردن پاها و سایر انحناها نیمه بالای خود را متعادل می‌ کند و می‌ توانید لباس‌ ها و دامن‌ هایی تا زانو بپوشید ولی از پوشیدن تاب‌ های دکلته، ژاکت‌ های گشاد و لباس‌ های یقه‌ های ۷ و صندل‌ های بند دار و کفش‌ های تخت و گوشواره‌ های درشت باید خودداری کرد.

فرم بند آبنبات چوبی

کسی که دارای این نوع فرم بدن است آنجلینا جولی است.در واقعا فرم بدن آبنبات چوبی دارای  سینه کامل و گرد،کمر و باسن باریک پاهای بلند و شانه‌ های پهن است لباس‌ هایی با یقه‌های قایقی دامن‌ها و شلوارهای چاک دار تا زانو و کفش پاشنه بلند  کت‌های چرم برای این افراد بسیار مناسب می‌ باشد. شلوارهایی که افراد با فرم بدن آبنبات چوبی می‌ پوشند بهتر است  از شلوار های دمپای گشاد استفاده کنند و از پوشیدن تاب‌ های گشاد، دامن‌ های بلند، گردنبند های بزرگ، شلوارهای بلند و بلوزهای یقه اسکی خودداری کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی ۸ مورد از اندام‌ های زنانه پرداختیم تا شما با مطالعه آن نوع اندام خود را شناخته و هنگام خرید مناسب‌ ترین لباس‌ ها را انتخاب کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا