مد و استایل

پاکسازی صورت چیست؟ آیا واقعا فایده‌ای برای پوست دارد؟

زیبایی و طراوت پوست صورت، باعث افزایش اعتماد به نفس و حس شادی در همه انسان‌ ها به خصوص خانم‌ ها می‌ شود که برای رسیدن به این خوشحالی کارهای مختلفی از جمله پاکسازی صورت را با استفاده از روش‌ های مختلف و مواد مغذی و مفید انجام می‌ دهند. بنابراین ما در این مقاله از کارمادیو تصمیم گرفته‌ ایم که شما را به طور کامل با روش پاکسازی صورت به عنوان یکی از این روش ها آشنا کنیم.

پاکسازی صورت چیست؟

به طور کلی می‌ توان پاکسازی صورت را فرایندی تعریف کرد که در آن برای پاکسازی پوست و مراقبت از آن مراحلی در خانه و یا در کلینیک زیبایی و آرایشگری انجام شده و مواد شوینده و پاک کننده یا ضد لک و… که  مناسب پوست صورت باشند در این مراحل مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

روش ها و مراحل پاکسازی صورت

برای پاکسازی صورت می‌ توان از دو روش  در خانه و دیگری در کلینیک یا آرایشگاه سود برد که در زیر به مراحل این روش‌ ها می‌ پردازیم.

مزایای پاکسازی صورت

مراحل پاکسازی صورت در خانه

پوست صورت به عنوان حساس‌ ترین و ظریف‌ ترین قسمت پوست بدن باید همواره و به صورت روزانه مورد شستشو با کمک مواد شوینده مناسب به کمک مراحل زیر انجام گیرد.

  • انتخاب شوینده مناسب با پوست خود
  • پاک کردن آرایش به وسیله پاک کننده‌ های آرایشی و پدهای پنبه‌ای نرم یا با کمک شستشو با آب
  • استفاده از ماسک یا اسکراب مناسب برای لایه برداری در هفته ۱ تا ۲ بار
  • شستن صورت با کمک آب گرم یا ولرم
  • استفاده از کرم ضد آفتاب و یا مرطوب کننده پس از انجام پاکسازی روزانه یا هفتگی در خانه.

مراحل پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه یا کلینیک‌ های زیبایی

برای انجام پاکسازی صورت بهتر است که با یک مشاور پوست با تجربه مشورت کرده و مناسب‌ ترین روش و مواد متناسب با پوست خود را شناسایی کنید سپس برای پاکسازی پوسته صورت خود مراحل زیر را پیش گیرید.

1. مرحله اول پاکسازی صورت

در این مرحله به کمک پد مخصوص یا اسفنج و یک پاک کننده قوی صورت را از آلودگی‌ های ناشی از محیط یا مواد آرایشی پاکسازی می‌ کنیم و بعد به کمک حوله پوست خود را خشک کرده آماده برای مرحله بعدی می‌ شویم.

2. بخار دادن به پوست صورت

با کمک بخار دادن صورت روش‌ های زیر پوستی و سرسیاه از پوست شما خارج شده و پوست شما صاف و یکنواخت و آماده مراحل بعدی می‌ گردد اما اگر پوست صورت شما از نوع پوست حساس باشد معمولاً این مرحله برای شما انجام نمی‌ گیرد.

3. لایه برداری صورت

در این مرحله متخصص پاکسازی صورت با استفاده از اسکراب‌ ها و کرم‌ های مخصوص پوست شما شروع به لایه برداری پوست مرده صورت شما کرده و پوست صورت شما برای مرحله بعد آماده می‌ شود.

4. ماساژ صورت

این مرحله یکی از لذت بخش‌ ترین مراحل پاکسازی صورت است چرا که در آن خستگی شما با انجام ماساژ از پوست صورت خارج شده و در نتیجه باعث افزایش گردش خون زیر پوست صورت شما شده و شادابی و طراوت خاصی به پوست شما هدیه  می‌ شود.

5. استفاده از مرطوب کننده و یا روغن و ضد آفتاب

در مرحله پایانی به کمک یک کرم مرطوب کننده یا کرم ضد آفتاب یا روغن مخصوص پوست، پاکسازی به پایان می‌ رسد.

مزایای پاکسازی صورت

مزایای پاکسازی صورت

پاکسازی صورت دارای مزایای مختلفی از جمله موارد زیر است.

1. حفظ شفافیت پوست

تجمع بیش از اندازه کثیفی روی سطح پوست باعث انسداد فولیکول های پوست می‌ شود که  به کمک پاکسازی پوست منافذ موجود در آن از آلودگی‌ ها پاک شده و در نتیجه شفافیت آن را به دنبال خواهد داشت.

2. افزایش هیدراتاسیون پوست

هنگامی که پوست صورت کم آب شده و چروکیده و یا پیر می‌ شود انجام پاکسازی به تنظیم ph آن کمک می‌ کند و پاکسازی منظم پوست باعث حفظ سطح مناسب رطوبت آن می‌ شود.

3. حذف آلودگی‌ ها و ذرات تجمع یافته روی پوست

هنگامی که پوست را پاکسازی می‌ کنیم بسیاری از کثیفی‌ های روی آن مانند مواد زائد، روغن‌  های اضافه پوست، مواد آرایشی و عوامل بیرونی پاکسازی می‌ شوند.

4. به تعویق انداختن روند پیری پوست

پاکسازی و مراقبت از پوست و نیز ماساژ منظم آن باعث بازسازی سلولی و تقویت  پوست صورت شما می‌ شود. همچنین پاکسازی پوست باعث تحریک کلاژن سازی در پوست صورت شما شده و این مسئله علاوه بر اینکه از پیری زودرس پوست شما جلوگیری می‌ کند باعث می‌ شود که ظاهری جوان‌ تر داشته باشید.

5. کاهش استرس به کمک پاکسازی پوست صورت

طبق یک پژوهش که در مجله بیومدیکال ریسرچ منتشر شد ماساژ صورت که یکی از مراحل پاکسازی پوست صورت است سیستم عصبی سمپاتیک را فعال کرده و در نتیجه میزان استرس و اضطراب را کاهش می‌ دهد.

6. درمان جای جوش و لک‌های صورت

فایده دیگر پاکسازی صورت از بین بردن جای جوش‌ ها و لک‌ های موجود در روی صورت است که این موارد با  یکی دو بار برطرف نمی‌ شوند بلکه لازم است که به صورت مداوم و در ماه حداقل یک بار پاکسازی پوست صورت را با استفاده از دستگاه ها و مواد مغذی لازم انجام دهید.

7. درمان افتادگی پوست صورت

از دیگر فواید انجام پاکسازی برای پوست صورت این است که افتادگی‌ های آن را برطرف می‌ کند چرا که این روش باعث کلاژن سازی در آن به خوبی صورت نمی‌ گیرد.

8. آبرسانی و اکسیژن رسانی به پوست

آبرسانی به پوست یکی از مهم‌ ترین فواید انجام پاکسازی آن است  که با انجام پاکسازی آلودگی‌ ها و چربی‌ های مضر پوست برطرف شده و با استفاده از بخار و مواد مغذی و ماسک‌ ها تراوت آن افزایش می‌ یابد.

همچنین وقتی آلودگی‌ ها و مواد زائد روی پوست به کمک پاکسازی از بین می‌ روند اکسیژن بیشتری به پوست وارد شده و شاداب‌ تر و زیباتر می‌ شود.

کلام آخر

در این مطلب ابتدا برای شما توضیح دادیم که پاکسازی صورت به چه معنا است و سپس مراحل انجام این کار را ذکر کردیم و در پایان نیز مزایای پاکسازی صورت را برای شما بیان نمودیم. حال یکی دیگر از روش‌ های پاکسازی و کمک به حفظ سلامت پوست را در مقاله میسلار واتر یا تونر؟ کدام برای پوست ما بهتر است؟ مطالعه نمایید.

 

 

3.3/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا